lotuswonden met huis-tuin-keuken materiaal

Auteur Topic: lotuswonden met huis-tuin-keuken materiaal  (gelezen 18901 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #10 Gepost op: 10 juli 2007, 20:35:59
Ik denk dat je hier geen lotus zult vinden die hier aan mee zal werken.
Ten eerste, zoals al eerder is geschreven, wij hebben niet voor niets een tweejarige opleiding gehad.
Ten tweede, kan je als leek niet zomaar even iets inelkaar frutselen en dan net doen of het bloed.
Ten derde, wat als er toch nog echt iets gebeurt ? In een dronken bui weet je maar nooit wat de anderen zullen gaan doen.

Het komt er eigenlijk hierop neer.
Als je dan toch echt iets wilt verzinnen, koop dan gewoon die kunstwonden die je er zo op kan plakken.
En anders een streepje kunstbloed kan ook al een hoop ergens op lijken.
Als laatste, met de gewone huis- tuin- en keuken middelen, maak je toch echt geen verwondingen.

Maar toch, veel plezier die avond en doe het rustig en voorzichtig aan.


mrpddnos

  • EHV'er en Centralist bij NRK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
    • Autisme, een wereld apart. Zonder wegwijzers of kaart moet je de weg vinden
Reactie #11 Gepost op: 10 juli 2007, 21:55:22
Ik denk dat je hier geen lotus zult vinden die hier aan mee zal werken.
Ten eerste, zoals al eerder is geschreven, wij hebben niet voor niets een tweejarige opleiding gehad.
Ten tweede, kan je als leek niet zomaar even iets inelkaar frutselen en dan net doen of het bloed.
Ten derde, wat als er toch nog echt iets gebeurt ? In een dronken bui weet je maar nooit wat de anderen zullen gaan doen.

Het komt er eigenlijk hierop neer.
Als je dan toch echt iets wilt verzinnen, koop dan gewoon die kunstwonden die je er zo op kan plakken.
En anders een streepje kunstbloed kan ook al een hoop ergens op lijken.
Als laatste, met de gewone huis- tuin- en keuken middelen, maak je toch echt geen verwondingen.

Maar toch, veel plezier die avond en doe het rustig en voorzichtig aan.

Dank je voor je antwoord. Maar over dronken buien maak ik mij geen zorgen. Er word namelijk geen alcohol geschonken. Daarnaast weet de persoon die we de casussen voor gaan leggen dat het casussen zijn en die weet precies hoe we reageren als er wel wat is. En als ik hem vertel dat een verwonding echt is ipv een gespeelde casus dan zal hij daar altijd goed naar handelen.

Je zegt dat je met huis-tuin en keuken middelen geen verwondingen kunt maken? Ik denk dat het wel mogelijk is maar dat ik dan gewoon even een middag moet gaan zoeken naar de goede materialen. Zoals ik al zei. Ze hoeven neit levens echt te zijn. in tegen deel zelfs. Ik heb liever dat ze niet echt lijken maardat het wel een beetje op wonden en dergelijke lijkt.

En wat je zegt dat jullie een twee jarige opleiding hebben gedaan, dat weet ik. Ik zeg ook nergens dat ik net zo goed wil zijn als jullie. Het enige dat ik wil is een aantal kleine dingen kunnen nabootsen op lekenniveau voor een verjaardag. Het gaat om de handelingen die de persoon moet doen, niet om hoe echt op nep de verwondingen lijken.

Maar in ieder geval veankt voor de hulp.
EH Vrijwilliger NRK afdeling Elburg/Oldebroek en NRK centralist  voorheen RKboy_Elburg/Oldebroek  Evenementen EH: 10% kennis, 90% improvisatie


neb

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
Reactie #12 Gepost op: 10 juli 2007, 23:58:24
Beste RK Boy,

Als het dan niet gaat om de wonden maar juist om de handelingen is de oplossing heel simpel,
doe wat wij ook doen met dingen die we niet kunnen feken.
Als het voor de oefening van belang is dat de hulpverlener bv weet wat onze pols en/of bloeddruk waarden zijn noteren wij die aan de binnenkant van de pols, als hij die waarden dan wil meten kan hij ze aflezen snap je ?

Dus waar je die spuitende wond wou hebben schriijf je het er gewoon op of gebruik stikkers oid.

veel plezier en laat van je horen.


mrpddnos

  • EHV'er en Centralist bij NRK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
    • Autisme, een wereld apart. Zonder wegwijzers of kaart moet je de weg vinden
Reactie #13 Gepost op: 11 juli 2007, 00:12:09
Beste RK Boy,

Als het dan niet gaat om de wonden maar juist om de handelingen is de oplossing heel simpel,
doe wat wij ook doen met dingen die we niet kunnen feken.
Als het voor de oefening van belang is dat de hulpverlener bv weet wat onze pols en/of bloeddruk waarden zijn noteren wij die aan de binnenkant van de pols, als hij die waarden dan wil meten kan hij ze aflezen snap je ?

Dus waar je die spuitende wond wou hebben schriijf je het er gewoon op of gebruik stikkers oid.

veel plezier en laat van je horen.


Heey. Das wel een briljant plan. Bedankt :-)
EH Vrijwilliger NRK afdeling Elburg/Oldebroek en NRK centralist  voorheen RKboy_Elburg/Oldebroek  Evenementen EH: 10% kennis, 90% improvisatie