!Kijktip! Dienst Speciale Interventies (D.S.I)

Auteur Topic: !Kijktip! Dienst Speciale Interventies (D.S.I)  (gelezen 3382 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Just'in

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 278
  • HBT / brandweerduiker
    • Brandweer Zaanstad Kring 7
Gepost op: 10 juli 2007, 11:28:21
Aanstaande dinsdag 10 juli (Nederland 2, 20.25) zendt Netwerk een reportage uit over de DSI (Dienst Speciale Interventies), onderbracht bij het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD).

Binnen deze dienst zijn verschillende eenheden van zowel de politie en de verschillende krijgsmachtdelen samengevoegd tot een gezamenlijke interventie unit. De uitzending is tot stand gekomen in nauwe samenwerking met het Korps Landelijke Politiediensten.
Marine.nl

*Update*

Op veler verzoek; het fragment Netwerk reportage DSI, direct te bekijken (dubbel klikken voor volledig scherm)

enjoy 8)


"There is no higher honor than human service. To work for the common good is the greatest deed."


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1 Gepost op: 10 juli 2007, 17:56:12
Goed bezig, video'tje staat klaar, !
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #2 Gepost op: 10 juli 2007, 21:39:44
Een heel briefje klaargelegd en nóg vergeten te kijken :-X :(


Michelle1983

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 10 juli 2007, 21:44:32
Mooie docu (altijd nog terug te kijken op www.netwerk.tv / www.uitzendinggemist.nl)

Overigens wilden ze het exacte aantal inzetten in 2006 niet noemen, het jaarverslag van het KLPD doet dat wel: 26 inzetten in 11 zaken (o.a. Hofstadgroep).


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #4 Gepost op: 10 juli 2007, 23:05:02
De vraag is of die 26 zaken ook het daadwerkelijke aantal inzetten is. Ik kan me heel goed voorstellen dat ze bepaalde dingen gewoon niet noemen, ook niet in het jaarverslag.


Michelle1983

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 10 juli 2007, 23:33:00
In de documentaire zeiden ze ongeveer 20, in het jaarverslag 26 dus het ligt aardig in elkaars verlengde. Het aantal inzetten noemen zegt verder toch nog niets, zeker niet omdat ze pas per 1 juli '06 begonnen zijn. In de lijn met het aantal jaarlijkse inzetten van de voormalige BBE-SIE, BBE-P en BBE-K lijkt 26 inzetten in 6 maanden niet onredelijk. Uiteraard weet niemand het zeker, maar als politiekorps onwaarheden opnemen in een jaarverslag valt ook niet te verwachten.


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #6 Gepost op: 10 juli 2007, 23:41:03
Ach, het maakt ook vrij weinig uit.  ;)

In 2006 is de DSI voor 11 verschillende
zaken in totaal 26 keer ingezet. Onder meer bij interventies rond de
Hofstadgroep.


Jaarverslag KLPD.
http://www.politie.nl/KLPD/Images/35_292011.pdf


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #7 Gepost op: 10 juli 2007, 23:44:17
Was erg interessant om te zien, leuk dat ze 'de burger' een kijkje in de keuken gunnen :)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #8 Gepost op: 11 juli 2007, 08:46:12
Vanmorgen had/heeft RTL4 nieuws er een item over; met name over het de mogelijke soorten van terreurdaden die het hoofd van de DSI in de Netwerk-reportage aangeeft dat die deze kant op zouden kunnen komen. En waar de DSI zich natuurlijk op voorbereid. Het gaat dan o.a. om NBC en bermbommen.

Ook de reportage heb ik met interessse bekeken, maar eigenlijk weinig nieuws/verrassends gezien. Of het moet die "Transformer-achtige" Ford 4x4 zijn met die uitklapbare loopplanken...

De antwoorden van het hoofd DSI vond ik meer in het straatje van een inlichtingendienst passen.


nick1107

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 626
Reactie #9 Gepost op: 11 juli 2007, 15:59:59