Dennis v/s Scania

Auteur Topic: Dennis v/s Scania  (gelezen 11135 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

ffemt19

  • Adjudant (bevelvoerder)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 798
  • We finish what others can't
    • Brandweer Lommel
Gepost op: 16 september 2003, 22:10:21
Wij zijn in de brandweer zone Noord-Limburg (België), bestaande uit de korpsen Lommel, Bree en Leopoldsburg druk doende met de aankoop van enkele nieuwe autopompen voor deze korpsen.
We hebben al vele merken bekeken maar zitten nu nog te twijfelen tussen twee merken. SCANIA en DENNIS.
Welk zijn jullie meningen en/of ervaringen met deze of andere merken. We rijden reeds met MERCEDES, VOLVO, RENAULT, DODGE en MAN.
Ook met betrekking tot de opbouw mag je je mening over de verschillende soorten geven.


Go home we got it !!!  We finish what others can't


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #1 Gepost op: 16 september 2003, 22:15:00
poe he,daar vraag je ons wat.De een zal een Dennis goed vinden,en de ander een Scania.Ik weet dat er bij de brandweer Barendrecht,waar onze opperkip brandweerman Rick vandaan komt een Dennis rijdt.Hij zal je vast en zeker alles kunnen vertellen over de Dennis.

Maar mijn mening eeeeehhmm doe maar een Dennis ;)en dan het liefst een Ziegleropbouw


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #2 Gepost op: 16 september 2003, 22:25:40
Volgens mij is het ook wel belangrijk om te vertellen hoe hoog de auto mag worden.

Christian


ffemt19

  • Adjudant (bevelvoerder)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 798
  • We finish what others can't
    • Brandweer Lommel
Reactie #3 Gepost op: 17 september 2003, 17:26:03
We hebben in ons verzorgingsgebied nergens hoogte beperkingen dus.

Maar toch maar zo laag mogelijk
Go home we got it !!!  We finish what others can't


Ricardo B

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
    • Regio15 - Brandweer & ambulancediensten uit de regio Haaglanden
Reactie #4 Gepost op: 17 september 2003, 18:55:02
Beide voertuigen zijn echt prachtig vind ik. Hier in Leidschendam-Voorburg rijd de brandweer rond met drie dennissen. Persoonlijk vind ik het erg mooie voertuigen, ze hebben een goede wegligging (vanaf de tekentafel als brandweervoertuig gemaakt), Verder zijn het snelle en zeer wendbare voertuigen (liggen ook bij scherpe bochten gewoon vlak op de weg). Het voertuig is verder zo gemaakt dat mensen van alle lengtes makkelijk bij de spullen in het voertuig kunnen.

Al met al is de dennis een zeer goed brandweervoertuig maar de meningen verschillen hier over. Maar als ik jullie was zou ik gaan voor de dennis.

Groeten Ricardo Bonsang

HBO-Verpleegkundige Manschap A + bediener hoogwerker kazerne loosduinen


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #5 Gepost op: 17 september 2003, 19:05:33
Ik sprak pas iemand uit Yerseke die ook Dennis rijdt bij de brandweer en hij zei dat 'ie met 70 km/u een rotonde had genomen. 8)
Misschien iets overdreven, maar het geeft toch aan hoe de wegligging van de Dennis is.

Overigens gingen er na die rotonde wel allerlei piepertjes af en lampjes branden, dus waarschijnlijk is het niet echt de bedoeling dat een rotonde zo hard wordt genomen. ;D

Christian


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #6 Gepost op: 17 september 2003, 19:16:12
nou  daar komt ie hoor,

een goeie wegligging, perfecte wendbaarheid, veel opberg ruimte! Ik zelf vind het een fantastisch voertuig! Een klein nadeeltje. als je achterin zit en je wilt ademlucht omhangen kom je soms een beetje ruimte te kort. Je zit elkaar een beetje in de weg. DIt kan misschien alleen aan ons voertuig liggen maar misschien hebben meerdere daar last van. VAnuit de cabine heb je een zeer breed en goed overzicht van de omgeving.
wil je meer weten dan hoor ik het wel ;D


ffemt19

  • Adjudant (bevelvoerder)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 798
  • We finish what others can't
    • Brandweer Lommel
Reactie #7 Gepost op: 17 september 2003, 20:07:59
Bij ons in Lommel en de rest van de regio is de opzet van de autopompen als volgt.
1 Chauffeur
1 Bevelvoerder
3 Brandweermannen achter
= dus 5 man in de cabine. De reden hiervoor was ook het gekende probleem van plaats gebrek in de huidige cabines.
Go home we got it !!!  We finish what others can't


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #8 Gepost op: 17 september 2003, 20:13:48
ik bedoel ruimte gebrek achter in he


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #9 Gepost op: 17 september 2003, 20:21:49
Rick,wat voor opbouw hebben jullie op de Dennis?

enne heb je foto van em