Volkswagen of Volvo voor de politie?

Auteur Topic: Volkswagen of Volvo voor de politie?  (gelezen 12184 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

mon3aantje

  • Inspecteur, Politie eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
Reactie #40 Gepost op: 9 september 2007, 22:54:58
Of zouden ze aan hun eigen (wijze) "look" vast willen blijven houden ::)? Ik ken verder geen korps dat alleen pitjes heeft....   8)

Ook dat waarschijnlijk  ;) Echter zit er meer waarheid in de reactie van Jerommeke. Uit praktisch oogpunt is het handiger om alleen een pit op de wagen te zetten. KLPD is voornamelijk te vinden op de Nederlandse snelwegen. Zoals Jerommeke al schrijft zodra je met een dienstwagen de snelweg opgaat met een vista balk kunnen we de portofoon op geluid max zetten omdat het gewoon erg veel herrie met zich mee brengt. Als je bijna je hele dienst op de snelweg te vinden bent is het niet echt ontspannen voor je hoofd als je de hele dienst in een voertuig moet rijden met een vista balk. Een pitje op het dak scheelt gewoon een hoop ruis waardoor je met wat minder ruis in je hoofd naar huis toe gaat. Ik zou niet weten of de ARBO wel eens onderzoek daar naar gedaan heeft. Kan me niet voorstellen dat het Arbo technisch toegestaan in om een hele dienst op de snelweg te rijden met een Vista balk erop...
De KLPD voertuigen die niet belast zijn met de snelwegen hebben in 9 van de 10 gevallen ook gewoon een normale balk op het dak zitten.


keeskees

  • Gast
Reactie #41 Gepost op: 22 september 2007, 14:52:15
heeft er dan al iemand foto's van de nieuwe v50 (of touran) 8)


M@rcel

  • Werkzaam in opsporingsland Hobbyfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 814
  • "Servo Per Amikeco"
Reactie #42 Gepost op: 22 september 2007, 16:24:11


Touran op proef bij Haaglanden

Grtz,
Marcel


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #43 Gepost op: 23 september 2007, 00:05:22
Voor korps IJsselland staan er 4 of 5 Touran's klaar bij de dealer. Heb geen idee waar ze binnen het krops heen gaan...
Zijn mooie wagens, met een platte balk en rechthoekig zoeklicht ervoor. De Vectra's die in Zwolle rijden hebben dit model ook.

Zal komende week ff een foto maken.


112 Gooi en Vechtstreek.n

  • Gast
Reactie #44 Gepost op: 23 september 2007, 03:04:25
in het Gooi zijn we met deze aan het testen op dit moment:



Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #45 Gepost op: 23 september 2007, 10:42:40
Ik vind vw polo een prima auto voor de politie g&v, wat mij betreft met een snelle tdi motor en een roetfilter, deze auto is snel comfortable en niet kapot te krijgen, vooral de motor is hufterproof. Zelf probeer ik al tijden een tdi motor stuk te maken maar zolang het onderhoud goed en op tijd plaats vind lukt dat gewoon niet. Ze zijn vooral op b-wegen en in de stad en de dorpen goed te gebruiken en voor die kleine stukjes snelweg hebben ze vermogen genoeg. Ook het parkeren kan dan wat gemakkelijker, want de opels waar ze nu mee rijden schijnen heel moeilijk te parkeren zijn. :D
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #46 Gepost op: 23 september 2007, 11:31:51
Ik vind vw polo een prima auto voor de politie g&v, wat mij betreft met een snelle tdi motor en een roetfilter, deze auto is snel comfortable en niet kapot te krijgen, vooral de motor is hufterproof.


 Ook het parkeren kan dan wat gemakkelijker, want de opels waar ze nu mee rijden schijnen heel moeilijk te parkeren zijn. :D


Ik snap je bedoeling, alleen is een Polo veel te klein voor de dagelijkse (noodhulp) werkzaamheden. Voor een wijkagent is hij inderdaad prima.

Dat parkeren van die Opels, ja ....

Je kunt rijden, of je kunt het niet ......  ;D
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


keeskees

  • Gast
Reactie #47 Gepost op: 23 september 2007, 11:46:02
Citaat
in het Gooi zijn we met deze aan het testen op dit moment:

ook met dezelfde balk??  :-\


112 Gooi en Vechtstreek.n

  • Gast
Reactie #48 Gepost op: 23 september 2007, 13:00:05
ook met dezelfde balk??  :-\

jep met die zelfde balk maar je kan er wel leuke dingen mee doen wat ik heb gezien


mon3aantje

  • Inspecteur, Politie eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
Reactie #49 Gepost op: 23 september 2007, 13:04:31
jep met die zelfde balk maar je kan er wel leuke dingen mee doen wat ik heb gezien

Ben erg benieuwd wat je er mee kan doen?  :)