Filmen openbare weg

Auteur Topic: Filmen openbare weg  (gelezen 14209 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Gepost op: 13 juli 2007, 15:55:04
http://www.geenstijl.tv/2007/07/pliesie_dreigt_rutger_met_geva.html

Men mag toch gewoon filmen op de openbare weg?




Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #1 Gepost op: 13 juli 2007, 15:58:47
Dit kan ook daadwerkelijk worden uitbesteed aan juridische zaken als het gepubliceerd word?

http://www.dumpert.nl/mediabase/20392/cd439de7/index.html


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #2 Gepost op: 13 juli 2007, 16:02:46
Filmen mag, maar ik noem dit eerder bemoeienis dan journalistieke belangstelling.  ::) En bemoeials moeten gewoon opzouten als ze het werk belemmeren.


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #3 Gepost op: 13 juli 2007, 16:07:29
Agent moet niet zeuren over filmen

13-7-2007
Agenten moeten er maar tegen kunnen dat ze gefilmd worden. Minister Ter Horst van Binnenlandse Zaken schrijft in een brief aan de Tweede Kamer dat de politie juridisch geen poot heeft om op te staan om het filmen te weigeren.
De brief van de minister volgt op kamervragen van het CDA. Deze week kwam de Amsterdamse politie er niet genadig van af op de website www.geenstijl.nl
Een agente wilde niet gefilmd worden waarna de politie dreigde met juridische stappen. Het gewraakte filmfragment zal volgens Het Parool gebruikt worden als lesmateriaal: zo moet het niet

www.at5.nl

Stukje stond in de topic 'uit de media'


FP924

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #4 Gepost op: 13 juli 2007, 17:36:14
Sorry dat ik het zeg, maar wat een trieste vertoning  :-\

"Hij moet even stoppen met filmen" "Waarom?" "Ja dat vinden we niet prettig".

Ja hallo.. Ik vind ook wel eens iets niet prettig.  :D Hij kan dan wel agent zijn, maar zolang meneer geen overtreding begaat zal hij het maar moeten accepteren. Machtsmisbruik doen we hier niet aan in Nederland..  :|


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #5 Gepost op: 13 juli 2007, 17:38:22
Ten eerste: Als een agent vordert, dan behoor je hier gewoon aan te voldoen .... Dus bij de vordering om even de agenten hun werk te laten doen, zou hij gewoon even weg moeten gaan, anders valt het onder belemmering van een ambtenaar die zijn functie uitvoert.

Ten tweede geld er in nederland iets dat portretrecht heet, dat betekend dat als jij niet op de camera of op de foto wilt, je volledig in je recht staat.

Met andere woorden, echt weer een geenstijl actie ....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #6 Gepost op: 13 juli 2007, 17:41:02
Ten tweede geld er in nederland iets dat portretrecht heet, dat betekend dat als jij niet op de camera of op de foto wilt, je volledig in je recht staat.
Maaarrr ze voeren een openbaar beroep uit? En de minister schrijft dat ze geen poot hebben om op te staan pm het filmen te weigeren. Terwijl ze toch het werk belemmeren. Hoewel ze de meneer wel iets vriendelijk konden benaderen met een wat beter argument.


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #7 Gepost op: 13 juli 2007, 17:45:00
Hier proef ik overduidelijk "omdat het niet verboden is doe ik het gewoon". Heeft verder helemaal niets met de aanrijding op zich te maken. Provocatie dus. Niks meer en niks minder... :|


Christian010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,829
Reactie #8 Gepost op: 13 juli 2007, 17:52:09
Ten eerste: Als een agent vordert, dan behoor je hier gewoon aan te voldoen .... Dus bij de vordering om even de agenten hun werk te laten doen, zou hij gewoon even weg moeten gaan, anders valt het onder belemmering van een ambtenaar die zijn functie uitvoert.

Ten tweede geld er in nederland iets dat portretrecht heet, dat betekend dat als jij niet op de camera of op de foto wilt, je volledig in je recht staat.

Met andere woorden, echt weer een geenstijl actie ....


In deze situatie kan hij zich alleen maar verzetten tegen vermenigvuldiging of openbaarmaking.
Omdat het niet in opdracht is gemaakt van de afgebeelde(n) gaat het portretrecht in deze niet op.


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #9 Gepost op: 13 juli 2007, 18:29:10
Hier proef ik overduidelijk "omdat het niet verboden is doe ik het gewoon". Heeft verder helemaal niets met de aanrijding op zich te maken. Provocatie dus. Niks meer en niks minder... :|
Weten we ook meteen waar de naam 'Geen Stijl' vandaan komt. :| Én toch hebben de agenten ongelijk kwa handelwijze. Het parool meld dat het gebruikt gaat worden voor opleiding. Hoet het juist níet moet... Vraag me af hoe het dan wel moet. Hele straat afzetten?