KLPD vliegt vanaf Vliegbasis Volkel - 16-07-2007

Auteur Topic: KLPD vliegt vanaf Vliegbasis Volkel - 16-07-2007  (gelezen 4354 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

RalfW

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,795
Reactie #10 Gepost op: 27 juli 2007, 18:42:47
tja maar als je het gemiddelde wilt hebben moet je dat dus wel doen lijkt mij ;)


Sebosch

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 184
  • 112 als elke seconde telt
Reactie #11 Gepost op: 27 juli 2007, 18:55:51
Gemeente verrast door stationering luchtvaartpolitie

UDEN - De gemeente Uden is vooraf niet geïnformeerd over de stationering van luchtvaartpolitie op Vliegbasis Volkel. Het gemeentebestuur moest de komst van de helikopter en een vliegtuig vernemen uit een persbericht en de media. Naar aanleiding hiervan heeft het CDA-raadslid John Timmers het College een aantal vragen gesteld, waarin hij zich bezorgd toont over de eventuele gevolgen die dit zou kunnen hebben voor de woningbouw in Volkel. Daarnaast wil hij weten of het College vooraf op de hoogte was van deze stationering en of het om een tijdelijke stationering gaat.
Loco-burgemeester Bakermans deelt deze zorg en heeft contact gezocht met de Commandant van de vliegbasis, Kolonel Schnitger. De commandant betreurt het, dat verzuimd is de gemeente Uden vooraf te informeren over de komst van de luchtvaartpolitie en haalde het tijdelijke karakter van de stationering aan. "De verplaatsing van het steunpunt van de dienstluchtvaart van het KLPD moest in een heel kort tijdsbestek gebeuren. In de stroomversnelling die na de aanvraag van het KLPD ontstond is de, overigens korte, communicatielijn naar burgemeester en wethouders van Uden helaas niet gebruikt", aldus Kolonel Schnitger.
Loco-burgemeester Marnix Bakermans: "We hebben afgesproken dat kolonel Schnitger na de vakantieperiode, als er wat meer duidelijkheid is over het opereren van het KLPD vanaf Volkel, een gesprek zal hebben met de burgemeester van Uden. Op basis van dat gesprek zal het College zich beraden over zijn definitieve standpunt over de stationering van de luchtvaartpolitie. Het mag in geen geval zo zijn dat deze tijdelijke aanwezigheid van invloed zou zijn op de geluidshinder en daarmee ons voorzichtige optimisme over woningbouw in Volkel nadelig beïnvloedt."


Feder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 854
Reactie #12 Gepost op: 30 juli 2007, 15:44:22
Pfff.. wat een overdreven reactie van de gemeente Uden. Die paar vluchten per dag (er wordt immers maar heel weinig gevlogen door de Nederlandse politie) zullen in mijn ogen nauwelijks overlast kunnen veroorzaken. Maar goed, er gebeurt weer eens iets, en iedereen moet er een mening over hebben, en om jezelf als raadslid op de kaart te zetten ga je dan maar vragen stellen...


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #13 Gepost op: 30 juli 2007, 15:53:45
Nog een paar van die acties en de nieuwe heli's hoeven geen eens meer te komen...  :(


Druifje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 372
  • Je leeft maar zo kort en je bent zo lang dood.....
Reactie #14 Gepost op: 2 augustus 2007, 08:58:32
wij hebben vanmiddag een camperbrand gehad en de heli kwam toevallig over en heeft er even bovengehangen en rondjes gevlogen, is wel heel apart als je elkaar nie kunt verstaan door een helicopter bij een gewone camperbrand. die overigens erg hard brand

Kan me voorstellen dat de politie bij branden in Boxmeer sowiesoe even een kijkje komt nemen... brand iets te vaak daar in dat durp  :(
De dingen waar ik tegen ben, die ben ik liever voor.....