Integrale Veiligheidskunde

Auteur Topic: Integrale Veiligheidskunde  (gelezen 61053 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #30 Gepost op: 24 november 2011, 20:57:12
Ik ben trotst op jullie jongens! Ik zou eigenlijk geldt moeten vragen aan de HU voor al deze enthousiastelingen >:D
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Aram Mukanay

  • Adviseur Risicobeheersing / Informatiemanager ROT
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,067
Reactie #31 Gepost op: 25 november 2011, 08:07:34
Ik heb ook de presentatie zaterdag bijgewoond van 14.00 en ben woensdag 30 november ook bij de meeloopdag! ;D
Adviseur Risicobeheersing / Informatiemanager ROT bij Brandweer en Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland


HAPRPAA

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Uiteindelijk pakken we je toch wel!
Reactie #32 Gepost op: 4 november 2012, 16:00:45
Ik ben trotst op jullie jongens! Ik zou eigenlijk geldt moeten vragen aan de HU voor al deze enthousiastelingen >:D

GelDT? Zijn er hier trouwens politieagenten die nu een opleiding IVK volgen? Zo ja, is dit een beetje goed te combineren en heb je profijt van je achtergrond?


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #33 Gepost op: 4 november 2012, 16:48:57
GelDT? Zijn er hier trouwens politieagenten die nu een opleiding IVK volgen? Zo ja, is dit een beetje goed te combineren en heb je profijt van je achtergrond?

Wij hebben aan de haagse een aanzienlijke hoeveelheid agenten in de deeltijd zitten en op de duale richting behoorlijk wat ex. kmar, beveiliging en dergelijke. Ik merk zelf dat wat achtergrond op het gebied van OOV een behoorlijk voordeel oplevert, je kan alles wat makkelijk in kaders plaatsen en je ziet sneller verbanden dan de medestudenten die 'blanco' binnen komen.


R.3144

  • Onderofficier KMar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 347
Reactie #34 Gepost op: 4 november 2012, 21:22:34
Ik wil graag aankomend jaar starten! Iemand ervaring met IVK deeltijd Avans Den Bosch ?


Pepernoot

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
Reactie #35 Gepost op: 7 november 2012, 20:55:35
Wij hebben aan de haagse een aanzienlijke hoeveelheid agenten in de deeltijd zitten en op de duale richting behoorlijk wat ex. kmar, beveiliging en dergelijke. Ik merk zelf dat wat achtergrond op het gebied van OOV een behoorlijk voordeel oplevert, je kan alles wat makkelijk in kaders plaatsen en je ziet sneller verbanden dan de medestudenten die 'blanco' binnen komen.

-Joost- Zijn er dan ook nog mensen die als aspirant de IVK opleiding doen? Of zijn ze allemaal al klaar met de opleiding en doen daarna pas de hbo variant? Wat ik heb er ook wel interesse in, alleen weet ik niet echt wanneer ik dan zou moeten beginnen.


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #36 Gepost op: 15 december 2012, 14:01:10
-Joost- Zijn er dan ook nog mensen die als aspirant de IVK opleiding doen? Of zijn ze allemaal al klaar met de opleiding en doen daarna pas de hbo variant? Wat ik heb er ook wel interesse in, alleen weet ik niet echt wanneer ik dan zou moeten beginnen.

Voor zover ik weet zijn het vooral medewerkers van de politie die al een aantal jaren rond lopen, dan moet je ook denken aan inspecteurs/OvD-P's. Aan de andere kant willen veel studenten de recherchekundige of politiekundige kant op na deze opleiding.


Laura

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Reactie #37 Gepost op: 10 januari 2013, 11:55:46
Aan de andere kant willen veel studenten de recherchekundige of politiekundige kant op na deze opleiding.

Ik wil misschien aan deze studie beginnen in het schooljaar 2013/2014. Ik vroeg me alleen af
wat je precies kan doen met deze studie (qua baan) bij de politie/recherche. Die kant trekt me namelijk wel.
Weet iemand dit toevallig?


Koos Grandioos

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 613
Reactie #38 Gepost op: 10 januari 2013, 23:07:40
Even een tip voor mensen die IVK willen gaan studeren.

Ik ben afgelopen zomer afgestudeerd. Aan het begin van mijn studie kreeg ik een heel mooi beeld voorgespiegeld. Er was werk in overvloed werd mij verteld. In mijn laatste jaar ben ik al gaan rondkijken en solliciteren. Maar helaas tijden zijn veranderd. Door de financiële crisis wordt er veel bezuinigd. Zelfs nu ik het diploma op zak heb is er geen werk te vinden. Bij een enkele vacature die er langs komt in het vakgebied vragen ze allemaal jarenlange werkervaring in de sector.

Gelukkig ben ik in de positie dat ik kan doorstuderen. Ik doe nu criminologie aan de universiteit van Leiden en heb het erg naar m'n zin. Andere klasgenoten zijn uit noodzaak na hun studie ander werk gaan doen. Sommige fabriekswerk aan de lopende band, een enkeling zoekt nog steeds naar een baan, maar de meesten hebben de hoop opgegeven. Daar sta je dan met je diploma!

Als je al een baan in de veiligheidssector hebt is het een prachtige studie om via deeltijd een hbo-papiertje te halen. Maar de mensen die net van de havo komen wil ik waarschuwen; Denk even goed na wat je wel en of er in de toekomst een baan voor je zal zijn...! Oohja en de mensen die roepen dat ze na IVK bij de politie willen: Ik ben in een klas van 32 mensen gestart, 28 daarvan wilden bij de politie. Van de 28 is er slechts 1 bij de politie terechtgekomen.
Verbeter de wereld, begin bij je zelf!


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #39 Gepost op: 10 januari 2013, 23:19:08
Even een tip voor mensen die IVK willen gaan studeren.

Ik ben afgelopen zomer afgestudeerd. Aan het begin van mijn studie kreeg ik een heel mooi beeld voorgespiegeld. Er was werk in overvloed werd mij verteld. In mijn laatste jaar ben ik al gaan rondkijken en solliciteren. Maar helaas tijden zijn veranderd. Door de financiële crisis wordt er veel bezuinigd. Zelfs nu ik het diploma op zak heb is er geen werk te vinden. Bij een enkele vacature die er langs komt in het vakgebied vragen ze allemaal jarenlange werkervaring in de sector.

Gelukkig ben ik in de positie dat ik kan doorstuderen. Ik doe nu criminologie aan de universiteit van Leiden en heb het erg naar m'n zin. Andere klasgenoten zijn uit noodzaak na hun studie ander werk gaan doen. Sommige fabriekswerk aan de lopende band, een enkeling zoekt nog steeds naar een baan, maar de meesten hebben de hoop opgegeven. Daar sta je dan met je diploma!

Als je al een baan in de veiligheidssector hebt is het een prachtige studie om via deeltijd een hbo-papiertje te halen. Maar de mensen die net van de havo komen wil ik waarschuwen; Denk even goed na wat je wel en of er in de toekomst een baan voor je zal zijn...! Oohja en de mensen die roepen dat ze na IVK bij de politie willen: Ik ben in een klas van 32 mensen gestart, 28 daarvan wilden bij de politie. Van de 28 is er slechts 1 bij de politie terechtgekomen.
Bijzonder om het zo te horen. Ik heb ernstig overwogen om eerst HBO IVK te gaan doen voordat ik bij de politie ging. Ik werd daardoor gestimuleerd door mensen om me heen, het halen van het HBO diploma zou me veel meer kansen bieden.... Echter, mijn droom bij de politie nam toch de overhand. Als ik dit zo lees heb ik er geen spijt van dat ik gekozen heb voor de politie.  ;)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.