KRB Krijgt de Toyota..

Auteur Topic: KRB Krijgt de Toyota..  (gelezen 4383 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Gepost op: 21 juli 2007, 19:33:03
Citaat
Reddingsbrigade Katwijk krijgt de Toyota



Katwijk aan Zee heeft als eerste reddingsbrigade in Nederland een nieuwe Toyota Land Cruiser afgeleverd gekregen. De Koninklijke Nederlandse Bond tot het Redden van Drenkelingen biedt reddingsbrigades de mogelijkheid om voor Toyota auto’s te kiezen.

Leo Vooijs van de Katwijkse Reddings Brigade voorspelt een druk leven voor de Land Cruiser. “We gebruiken de auto voornamelijk als hulpverleningsvoertuig”, zegt Vooijs. “Er is onder meer een brancard in aanwezig en diverse EHBO-artikelen, maar we zijn natuurlijk geen echte ambulance. Wordt er iemand onwel op het strand, dan zijn wij als eerste ter plaatse. Wij vervoeren met de Toyota de patiënt indien nodig naar de echte ambulance, die natuurlijk niet het strand op kan. In de auto is een defibrillator aanwezig en kunnen we een slachtoffer reanimeren. Verder gebruiken we de Land Cruiser als patrouilleauto en als werkauto, onder meer om boten naar de waterlijn te brengen.”

De Toyota Land Cruiser is geheel conform de richtlijnen van de KNBRD in opvallend oranje gespoten en beplakt met herkenbare striping. Ook is een snorkelluchtinlaat gemonteerd en is het dak verhoogd. De Land Cruiser werd aan de vrijwilligers van de Katwijkse Reddings Brigade op het strand overhandigd
Bron : Autokopen.NL
Bron : Website Reddingsbrigade Katwijk

Ik ben wel benieuwd naar de foto's van het interieur, van metname de brancard gedeelte..




Cyrus

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 21 juli 2007, 19:39:06
Mooie bak hoor! Ben ook wel beniewd naar de binnenkant!


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #2 Gepost op: 21 juli 2007, 20:33:19
Mooi en stoer!

Echt een vette bak!

Henk


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #4 Gepost op: 10 augustus 2007, 11:20:32
Ik heb de Discovery van Zandvoort al in het echt mogen bekijken, en gezien hoe ze de brancardsysteem bevestigd hebben..
In Zandvoort hebben ze gekozen voor zo weinig mogelijk aanpassingen aan het interieur te doen, om de restwaarde van de auto hoog te houden..  

De ruimte voor het brancard systeem is opgelost, door een plaat over de vlakke laadvloer te leggen, een uitsparing in de deur en de bijrijdersstoel iets naar voren te zetten.. En een beugel onder de voetruimte van de achterbank te zetten..  Het orgniele interieur van de discovery word beschermd door rubbermatten..

Ik ben wel benieuwd hoe het in de Toyota is opgelost..  Zijn er al detail foto's van het interieur van de Toyota en het brancardsysteem ?


Sebastiaan B.

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 12 augustus 2007, 00:19:19
Ik heb hem op de SAR dag bezichtigd.. Mooie wagen, jongens! Gefeliciteerd  O0


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #6 Gepost op: 18 augustus 2007, 22:04:39
Absoluut een hele mooie wagen. Vandaag werd de NAM REM race gehouden van Zandvoort naar de NAM boei voor Katwijk. En dus een uitgelezen dag om beide voertuigen eens met elkaar te vergelijken, want anders komen ze elkaar bijna nooit in het "wild" tegen.


Het werd al snel duidelijk dat de KRB andere prioriteiten heeft dan de ZRB met betrekking tot hun voertuig. De Land Rover Discovery 3 heeft veel grovere schoenen in vergelijking tot de Land Cruiser 120, de automatische bakken verschillen van principe en waar de eene reddingsbrigade kiest voor een bankje, kiest de ander voor een stoel. Overigens is de vloer afwerking van de Toyota subliem. Mooie epoxy vloer die slag vast en makkelijk te reinigen is met water en zeep.

Rescue, jij was nieuwsgierig naar het interieur. Ziehier onder het fotomateriaal.



RR (hopende dat we andere reddingsbrigades op ideeën brengen)
Elke hulpverlening start met communicatie.


fire dept vincent

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 19 augustus 2007, 12:17:55
mooie wagens  O0


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #8 Gepost op: 19 augustus 2007, 13:36:46
Dank je voor de foto's van het interieur..

Zo te zien vind ik het interieur van de toyota praktischer en een is de toyota een tikkeltje langer vanaf de voorstoelen naar de achterdeur dan van de discovery..

Ik vind de oplossing met de rubbere matten van Discovery (1e versie) minder fraaier dan de epoxy oplossing van de Toyota.
Ik denk dat de keuze om de restwaarde van de Discovery hoog te houden, daarin minder goed uit z'n verf is gekomen.. Ik heb het wel bekeken, alleen er vergeten foto's van te maken...
Bij de Toyota zou ik de brancard naar de andere kant hebben gezet, maar dat is een puur persoonlijke keuze.. De chauffeur kan dan ook snel een blik naar de patient werpen..

De hoge luchtinlaat van de Toyota spreekt me zeer aan..
Op de Toyota mis ik de Oranje Lamp..

Ik moet zeggen dat ik wel blij ben dat er twee verschillende oplossingen uit de bus zijn gekomen, nu krijg je verschillende inzichten waar anderen ook wat aan hebben..

De penningmeester zal de discovery oplossing aanhangen, schat ik grof weg in, (Met name de hogere restwaarde, zal daar een rol inspelen..
De qua rij-eigenschappen zou het leuk zijn om beide oplossingen te proberen...  Verder denk ik dat Mitsibuti oplossing ook nog aardig kan scoren..  Ik denk dat het brancardsysteem daarin alleen te kort komt..

Misschien iets om de verschillende oplossingen van naast elkaar uit te werken met alle positieve en negatieve kanten van de oplossingen op een rijtje..

1.  Toyota Land Cruiser 120 (RB Katwijk)
2.  Landrover Discovery 3 (RB Zandvoort)
3.  Mitsubuti L200  (RN IJmuiden..) Qua ruimte achterin spreekt me die oplossing er aan.
4.  Mitsubuti Pajero Sport oplossing.. (RB St. Maartenszee ??)
5.  Santana Oplossing (RB Petten)
6.  Toyota Landcruiser 70 (RB Bloemendaal)
7.  Mercedes Benz Oplossing (Ambu Ameland)
8.  Landrover Defender 110 Hard Top (Bergen)