zwaaibalk (blauw) op auto die op trailer vervoerd word

Auteur Topic: zwaaibalk (blauw) op auto die op trailer vervoerd word  (gelezen 11199 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #10 Gepost op: 24 september 2007, 01:01:01
Goed, nu bakkelijen we al een tijdje over dat het niet mag, maar heeft iemand de letterlijke wet teksten bij zijn of haar beweringen.

Ik wil weten waar het staat, dat je een lamp niet gebruiksklaar op of in het voertuig mag hebben.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #11 Gepost op: 24 september 2007, 09:44:55
Goed, nu bakkelijen we al een tijdje over dat het niet mag, maar heeft iemand de letterlijke wet teksten bij zijn of haar beweringen.

Ik wil weten waar het staat, dat je een lamp niet gebruiksklaar op of in het voertuig mag hebben.

Off-topic: leuke tijd waarop je bericht gepost is. Zit je erop? :P
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #12 Gepost op: 24 september 2007, 13:27:26
Nu je het zegt  ;)

Maar het probleem is dus, dat niemand aan kan geven waar nu precies staat dat je dus een zwaailamp, blauw van kleur, met magneet voet op je dak mag plakken, met de stekker (sigaretten) in je auto bungelend.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Gast

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 24 september 2007, 13:44:14
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,19494.10.html

Als het niet onder RVV 1990, regeling OGS valt dan blijkt het, toch nog, via het Voertuig-reglement, gedekt te zijn, aldus de posting van mike
Was voor mij ook een verrassing, en mijn maat die agent is en het nog heeft laten uitzoeken.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #14 Gepost op: 25 september 2007, 00:34:29
En het verhaaltje magneet pit / dashbordflitser met sigaretten aansteker in het voertuig? Iedereen geeft aan dat het niet is toegestaan, dit kan ik alleen nergens vinden.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #15 Gepost op: 14 januari 2008, 23:34:17
Omdat er nog niet echt op gereageerd word,

Waar schrijven jullie voor (feitcode's, boete bedragen en evt wettekst ....) als ik met een blauwe lichtbalk op een personenwagen rondjes ga rijden (wel aangesloten, niet brandend / ingeschakeld.....)

Ik heb het nu uitgezocht maar volgens mij is het niet strafbaar  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #16 Gepost op: 15 januari 2008, 08:21:27
Omdat er nog niet echt op gereageerd word,

Waar schrijven jullie voor (feitcode's, boete bedragen en evt wettekst ....) als ik met een blauwe lichtbalk op een personenwagen rondjes ga rijden (wel aangesloten, niet brandend / ingeschakeld.....)

Ik heb het nu uitgezocht maar volgens mij is het niet strafbaar  ::)

Ik ben dan geen professional maar heb er ook even snel naar gekeken (bloed kruipt waar het niet gaan kan als je familie al meer 50 jaar een rijschool heeft).

Voertuigreglement:
Artikel 5.2.65

Personenauto's mogen, onverminderd het in de artikelen 29 en 30 van het RVV 1990 bepaalde inzake zwaai- en knipperlichten, niet zijn voorzien van meer lichten en retroreflecterende voorzieningen dan in de artikelen 5.2.51 en 5.2.57 is voorgeschreven of toegestaan.

Feitcode:
m N 650 het is voorzien van meer lichten of retroreflecterende voorzieningen dan is toegestaan

Dus naar mijn mening is je voorbeeld wel degelijk strafbaar en kan er voor geschreven worden. Het voertuigreglement kijkt immers niet of het wel/niet aan staat maar of het aanwezig is op het voertuig wat dan al strafbaar is.

Overigens hetzelfde als mon3aantje al eerder schreef...  ;)


Ehv-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
Reactie #17 Gepost op: 15 januari 2008, 13:36:19
het rijden met een lichtbalk op de auto is dus wel strafbaar. omdat de auto is voorzien van meer verlichting/ reflectie dan is toegestaan.

als ik nu terugkijk op de eigenlijke vraagstelling: geld  dit toch nogsteeds niet voor de lading van een voertuig wat hiervan is voorzien?? maar gaat het over een voertuig wat op de weg rijdt.


Gast

  • Gast
Reactie #18 Gepost op: 15 januari 2008, 13:46:01
Ik ga wel rijden met een afdek-hoesje eroverheen dan, just to be safe  ;)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #19 Gepost op: 15 januari 2008, 16:22:07


Voertuigreglement:
Artikel 5.2.65

Personenauto's mogen, onverminderd het in de artikelen 29 en 30 van het RVV 1990 bepaalde inzake zwaai- en knipperlichten, niet zijn voorzien van meer lichten en retroreflecterende voorzieningen dan in de artikelen 5.2.51 en 5.2.57 is voorgeschreven of toegestaan.

Feitcode:
m N 650 het is voorzien van meer lichten of retroreflecterende voorzieningen dan is toegestaan


Dus naar mijn mening is je voorbeeld wel degelijk strafbaar en kan er voor geschreven worden. Het voertuigreglement kijkt immers niet of het wel/niet aan staat maar of het aanwezig is op het voertuig wat dan al strafbaar is.


Dat vraag ik me dus af, er staat nergens in het RVV de betekenis uitgelegd van ''voorzien zijn van''.
Voorzien zijn van KAN ook betekenen dat de lampen wel daadwerkelijk branden en dan is voorzien van meer lichten. Tenslotte als de lampen niet branden geven zij geen licht .....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !