Hulpverlenings "voertuigen" en hun tweede leven

Auteur Topic: Hulpverlenings "voertuigen" en hun tweede leven  (gelezen 234404 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #120 Gepost op: 7 augustus 2011, 20:32:11
Dit jaar ben ik er voor het eerst geweest en ik moet zeggen dat het eigenlijk ook maar een interpretatie van mij is. Ik heb de hele vakantie geen ambulance van een ambulancedienst gezien (behoudens een Nederlandse ambu :)), alleen maar ambu's van de brandweer. Ik ben in de Alpes/Haute Provence en de Ardeche geweest, dus kan ook alleen voor die gebieden spreken.


paulg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 999
Reactie #121 Gepost op: 8 augustus 2011, 15:40:05
Ik reed laatst op 1 van mijn nachtelijke rondritjes op de ring van A'dam door IJburg en kwam daar volgend voertuig tegen:

http://imageshack.us/photo/my-images/832/21072011x.jpg

http://imageshack.us/photo/my-images/585/21072011003.jpg

http://imageshack.us/photo/my-images/824/21072011001m.jpg

Kan iemand mij meer vertellen? Ik begrijp dat het een ex-brandweer voertuig is maar wat zou zijn doel kunnen zijn geweest?
Volgens RDW: Citroën ID20F Break, 1e toelating 1970, in 1996 geïmporteerd in NL, rijdt op LPG.
Voertuig was van brandweer in Plauzat, een plaatsje in de buurt van Clermont-Ferrand, departement Puy-de-Dôme (63).
Het kan een ambulance zijn geweest, maar dan is er naderhand een achterbank in gezet, want volgens RDW toegelaten voor 4 personen. Aan de andere kant: ook toen waren ambulances op snoek-basis in een aantal gevallen al hoger, zie maar eens bijgaande foto's.
Het kan ook een VL, Véhicule de Liaison zijn geweest, een dienstauto voor de commandant of een VID, Véhicule d'Interventions Divers, voertuig voor diverse/kleine inzetten. Om het zeker te weten heb ik bij de organisatie van brandweer-'liefhebbers' in Puy-de-Dôme gevraagd of zij meer informatie hebben. Wordt dus vervolgd.
Groet,
paulg



mrveurope

  • HV geïnteresseerde systeembeheerder ICT
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 69
Reactie #122 Gepost op: 3 september 2011, 17:57:32
Dit was vast ooit een Nederlandse, nu op Kaapverdië:

Ambulance_Cape-Verde.MP4

Youtube-gebruiker: dieFETTEelke1


Gast

  • Gast
Reactie #123 Gepost op: 20 november 2011, 13:02:41
Deze kwam ik in Almere tegen, kennelijk als camper ingericht maar rondom nog geheel UK Ambulance style





Nachtbroeder1978

  • verpleegkundige, evenementen verkeersregelaar, niet gecertificeerde hoogtewerker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 164
Reactie #124 Gepost op: 25 november 2011, 01:25:15
Deze kwam ik in Almere tegen, kennelijk als camper ingericht maar rondom nog geheel UK Ambulance style





Heeft onze CW formarly known as Welsh Medic zijn werk mee naar huis genomen ;-)

GreetZ,
Nachtbroeder1978
ook al heb je ergens geen verstand van, kan je er toch een mening over hebben.


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #125 Gepost op: 25 november 2011, 09:30:37
Leuk dat dat in NL nog mag, met fluo/reflectie en blauwe kappen blijven rondrijden. In D zijn beide voorbehouden aan HV-organisaties en als je daar niet bijhoort, pech, dan mag je alle fluo- en reflecterende vlakken (wordt als "verlichting" beschouwd; bij reflectie zijn alleen zijdelings gele strepen toegestaan) en blauwe kappen verwijderen of overspuiten (dit laatste wordt dan, speciaal bij campers, vaak zéér knullig gedaan, tot en met de verfroller, wat dan weer niet zo goed staat...)  :'(
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #126 Gepost op: 25 november 2011, 10:30:26
Leuk dat dat in NL nog mag, met fluo/reflectie en blauwe kappen blijven rondrijden. In D zijn beide voorbehouden aan HV-organisaties en als je daar niet bijhoort, pech, dan mag je alle fluo- en reflecterende vlakken (wordt als "verlichting" beschouwd; bij reflectie zijn alleen zijdelings gele strepen toegestaan) en blauwe kappen verwijderen of overspuiten (dit laatste wordt dan, speciaal bij campers, vaak zéér knullig gedaan, tot en met de verfroller, wat dan weer niet zo goed staat...)  :'(
Tijdens het lezen van de diverse topics hier is het me opgevallen dat ook in NL blauwe kappen niet meer toegestaan zijn.
Er zijn een paar uitzonderingen maar die zijn te verwaarlozen met hoe het "vroeger" was.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #127 Gepost op: 25 november 2011, 13:14:10
Leuk dat dat in NL nog mag, met fluo/reflectie en blauwe kappen blijven rondrijden.

Dat iets gebeurd wil niet zeggen dat het ook is toegestaan ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #128 Gepost op: 25 november 2011, 13:42:49
Leuk dat dat in NL nog mag, met fluo/reflectie en blauwe kappen blijven rondrijden. In D zijn beide voorbehouden aan HV-organisaties en als je daar niet bijhoort, pech, dan mag je alle fluo- en reflecterende vlakken (wordt als "verlichting" beschouwd; bij reflectie zijn alleen zijdelings gele strepen toegestaan) en blauwe kappen verwijderen of overspuiten (dit laatste wordt dan, speciaal bij campers, vaak zéér knullig gedaan, tot en met de verfroller, wat dan weer niet zo goed staat...)  :'(
Rode kruis afdelingen krijgen tegenwoordig boetes omdat ze blauwe verlichting hebben, en nog niet eens gebruiken, dus dit is niet meer toegestaan zeker niet voor piet particulier.
Er zijn echt hele mooie voorbeelden in engeland van voormalige ambulances die zijn verbouwt tot camper waar verder niets meer van te zien is. ::)
Die engelse ambulance zou ik laten wrappen met witte folie, het resultaat is dan een voertuig dat er als nieuw uitziet, en de kappen zijn ook beplakt zodat ze niet meer zichtbaar zijn. ik vraag mezelf af wat de kosten daarvoor zijn, ik noem wrapping omdat me dit goedkoper lijkt dan overspuiten. :)
Eigenlijk moet je ook niet met een herkenbare ambulance als camper rond willen rijden, in mijn ogen ben je dan niet goed wijs, hoe graag ik ook zou willen dat de ambu orgineel blijft. 998765


Gast

  • Gast
Reactie #129 Gepost op: 25 november 2011, 14:06:06
Wrappen is niet zo goedkoop, als je al bedenkt dat je rond de 1400 á 1600 euro zit voor een station-model (zeg Volvo V70) afhankelijk van de gekozen soort wrap-folie. Overspuiten bij zo'n voertuig is (afgezien van het werk wat er dan nog zit aan schuren en voorbereiden) waarschijnlijk een tikkie voordeliger.