Hulpverlenings "voertuigen" en hun tweede leven

Auteur Topic: Hulpverlenings "voertuigen" en hun tweede leven  (gelezen 234443 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #130 Gepost op: 25 november 2011, 14:20:31
Wrappen is niet zo goedkoop, als je al bedenkt dat je rond de 1400 á 1600 euro zit voor een station-model (zeg Volvo V70) afhankelijk van de gekozen soort wrap-folie. Overspuiten bij zo'n voertuig is (afgezien van het werk wat er dan nog zit aan schuren en voorbereiden) waarschijnlijk een tikkie voordeliger.
:o die prijs valt me inderdaad best tegen, ik had verwacht dat je met 500 euro al een eind zou komen :-\ maar laat dit nou ook de prijs zijn voor het overspuiten van een zelfde formaat auto, dit heeft een praktijk lelaar schade me verteld (fijn zon ruime opleiding autotechniek 0098 ) rond de 1500 euro en dat lijkt me dan met het werk erbij, want ze zullen niet een prijs noemen voor alleen het kale voertuig over te spuiten.
valt me echt tegen die prijzen, dat dit niet eens zoveel verschil is. het enige voordeel aancarwrapping is dan dat er een nieuw voertuig onderuit komt in een kleur die makkelijker te verkopen is ::)  achjah  weer wat geleerd :D


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #131 Gepost op: 26 november 2011, 16:59:12
Nou een forse personenauto overspuiten met arbeid en materiaal gaat zelfs al richting 2500-3000 euro hoor... ;)


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #132 Gepost op: 26 november 2011, 17:26:44
Nou een forse personenauto overspuiten met arbeid en materiaal gaat zelfs al richting 2500-3000 euro hoor... ;)
dan zal mijn praktijk leraar, voorheen bedrijfsleider schade bedrijf, het wel fout hebben gehad. of ik heb t verkeerd gehoord ??? :P

ik heb een keer de prijs van een ambu inzet genoemt op dit forum, die reacties waren geweldig, bij ieder bericht werd het duurder, tot ze zelfs doodleuk 800 euro melde.... ;D


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #133 Gepost op: 26 november 2011, 18:04:52
Nou een forse personenauto overspuiten met arbeid en materiaal gaat zelfs al richting 2500-3000 euro hoor... ;)

IK heb hier een offerte liggen voor een VW Caddy pickup (liefkozend door mijn vrouw mijn midlife crisis genoemt) voor een gehele spuitbuert (binnen en buiten) kosten € 1.100,-.
Tevens heb ik een offerte liggen hier om de bumper van mijn MAN te laten wrappen en te voorzien van cat. 2 oranje gestreept wrapfolie. deze is € 2.950,-

Dus ja wrappen is duur, maar ziet er wel gelikt uit.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


joostvankempen

  • REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 944
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #134 Gepost op: 27 november 2011, 00:06:45
we gaan helemaal offtopic, maar heb vorig jaar voor ons reddingsbrigadevoertuig offertes opgevraagd voor zowel spuiten als wrappen en daarbij bleek volledig wrappen ongeveer 70% te kosten van volledig spuiten. Dan heb ik het dus echt ook over de randjes aan de binnenkant van de deuren etc.

Maar de meeste wrapfolie wordt maar ongeveer 5 jaar gegarandeerd voor kleurechtheid en loslaten. Als je voertuig dus nog langer mee moet, kun je het beter laten spuiten. Want iedere 5-7 jaar opnieuw wrappen is ook een duur geintje  O0

Overigens liepen de prijzen op de verschillende offertes voor zowel spuiten als wrappen enorm uiteen, scheelde soms meer dan 1000 euro! Dus niet zo gek al die verschillende bedragen die hier genoemd zijn.
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #135 Gepost op: 28 november 2011, 14:47:32
Ik heb het er gister nog met mijn zwager over gehad, hij werkt bij een schade bedrijf. Ze hebben op dit moment 2 sprinter chassis' met bakopbouw die compleet overgespoten moeten worden, het word netjes gedaan dus ook binnenkant motorkap en binnenkant deuren, zelfs de bakopbouw word gedemonteerd om de achterkant van de cabine en de bak te spuiten. 5 dagen werk + spuiten a 2000 euro. Dus een voormalig ambulance overspuiten doet je ook niet ff, wrapping blijkt ook prijzig te zijn, maar gewoon nieuwe bedrijfsstickers eroverheen doet ook wonderen. blijkt wel uit het voorbeeld dat ik plaats. een voormalig engelse ambulance nu in dienst als caterings voertuig en je ziet er eigenlijk weinig van, een voorbeeld hoe het ook kan. :P



foto: richard barron


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Reactie #136 Gepost op: 30 november 2011, 00:22:50
En bij het wrappen zul je ook rekening moeten houden dat alle stickers er ook af gehaald moeten worden! Want in Engeland gebruiken ze tenminste kwaliteits reflecterende folie welke vrij dik is. Dus alle randjes zul je blijven zien onder het wrappen...

Maar bij spuiten is dit het zelfde... Dus ik denk dat de prijs daarvan nog een aardig op kan lopen. Waarschijnlijk minder dan de prijs van de boete ;)
En ik moet eerlijk zeggen dat ik het zonde zou vinden om die stickertjes er af te halen :P Daarvoor heb je die auto toch??


Crashtender team Leudal

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Reactie #137 Gepost op: 4 december 2011, 12:02:25
hallo ik schrijf namens het Crashtenderteam Leudal.

Dit uit 8 personen bestaande team heeft de crashtender die al 13 jaar in Neer langs de Napoleonsweg staat weten te bemachtigen om er de Zwarte Cross editie van 2012 mee gaan te rijden.
De crashtender is nog eigendom van de handelaar Jan Smeets en wij gaan proberen hem zo ver mogelijk weer rijdend en functioneel te krijgen.
wij zijn vorige week 26-11-2011 begonnnen om de status van de Perlini B502 4X4 met Kronenburg opbouw te invatiseren.
De opbouw is in belabberde toestand maar onderstel en aandrijflijn zien er redelijk goed uit, sterker nog na accu's geplaatst te hebben en enkele delen van de motoren verwisseld te hebben, heeft de hoofdmotor al 30 sec. gelopen.
De Perini bezit 2 V-8 BPM Vulcano 8 Ltr. motoren van 310 pk p/st. welke beide zijn bestemd voor het rijgedeeelte. De 2e motor zat nog helemaal vast.
Gisteren hebben we nieuwe olie op motor gezet, de onsteking en bougies in orde gemaakt en de motor lopend gemaakt (wat een beleving) tevens hebben we de 2e motor al kunnen tornen, deze gaan we bij Allers in Venlo verder in orde maken.
We hebben vervolgens het stuur en remsysteem werkend gemaakt en gaan hem volgende week op een dieplader van Herperzt, vervoeren naar Allers Bedrijfswagens in Venlo om het rijdend gedeelte volledig op orde te maken.


pm2008

  • BHV / Manschap B / Plotter / chauffeur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 107
Reactie #138 Gepost op: 4 december 2011, 12:13:35
Leuk project.

misschien kan je een paar foto's met ons delen?


Crashtender team Leudal

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Reactie #139 Gepost op: 4 december 2011, 14:12:41
Ik wil wel foto's plaatsen maar weer niet hoe ik dat moet doen.