Hulpverlenings "voertuigen" en hun tweede leven

Auteur Topic: Hulpverlenings "voertuigen" en hun tweede leven  (gelezen 233171 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

specialagent112

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
Reactie #380 Gepost op: 23 januari 2016, 13:55:39
Special Death Care? Serieus  :o


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #381 Gepost op: 23 januari 2016, 14:12:24
Citaat van: Sam Wedel link=msg=1401460 date=1453552586
Kwam deze vandaag hier tegen,
Ambulance van ''Special Death Care''. Iemand enig idee wat het is en welke ambulance dit is geweest?


Google is je vriend: http://specialdeathcare.nl

Een begrafenisondernemer die er een ander naampje aan gegeven heeft.

Citaat
Uniek aan Special Death Care is dat behandelingen, schouw en restauraties plaats kunnen vinden in de eigen mobiele unit. Hierdoor is Special Death Care uitgebreid inzetbaar voor hulpverleners, uitvaartondernemers en nabestaanden.

Tevens kan de Special Death Care mobiele unit gebruikt worden voor vervoer van een overledene. Denk hierbij ook aan het plotseling overlijden van een patiënt op bijvoorbeeld een huisartsenpraktijk, het overbrengen van een overledene naar een ziekenhuis voor obductie/ donatie of het internationaal vervoer van een overledene.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Special Death Care

  • Eigenaar
  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
    • Special Death Care
Reactie #382 Gepost op: 26 januari 2016, 08:57:03
Ik zag jullie vraag/ opmerking via internet voorbij komen. Deze 'ambu' is sinds een aantal maanden in mijn bezit. Hij wordt inderdaad gebruikt als mobiele werk/ onderzoeksruimte voor oa ernstig verminkte dodelijke slachtoffers en voor behandelingen als Thanatopraxie. Thanatopraxie is het tijdelijk conserveren van een overledene. Aan de inrichting is weinig gewijzigd en voldoet de wagen perfect.

Volgens mijn informatie komt de wagen idd bij het Witte Kruis vandaan, echter is de code op de wagen 15 - 435. Deze zal waarschijnlijk aangepast zijn.

Het kenteken zoals op de foto 19-VKR-6 komt wèl overeen.

Bedankt voor jullie belangstelling.

Hartelijke groet,

Edwin


kuipje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 418
  • Aspirant Basispolitiezorg
Reactie #383 Gepost op: 26 januari 2016, 10:59:14
Citaat van: Special Death Care link=msg=1401984 date=1453795023
Ik zag jullie vraag/ opmerking via internet voorbij komen. Deze 'ambu' is sinds een aantal maanden in mijn bezit. Hij wordt inderdaad gebruikt als mobiele werk/ onderzoeksruimte voor oa ernstig verminkte dodelijke slachtoffers en voor behandelingen als Thanatopraxie. Thanatopraxie is het tijdelijk conserveren van een overledene. Aan de inrichting is weinig gewijzigd en voldoet de wagen perfect.

Volgens mijn informatie komt de wagen idd bij het Witte Kruis vandaan, echter is de code op de wagen 15 - 435. Deze zal waarschijnlijk aangepast zijn.

Het kenteken zoals op de foto 19-VKR-6 komt wèl overeen.

Bedankt voor jullie belangstelling.

Hartelijke groet,

Edwin

Dan betreft het dus inderdaad de voormalige 15-130, Witte Kruis post Mangaanstraat Den Haag. Inmiddels dus uit dienst en nooit meer iets voor terug gekomen.


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #384 Gepost op: 26 januari 2016, 20:28:02
Citaat van: Sam Wedel link=msg=1401460 date=1453552586

toch apart ..  een rouwauto die niet verzekert is ( bron RDW)  >:D


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #385 Gepost op: 26 januari 2016, 20:33:32
Mark de Datum aanvang laatste tenaamstelling is 20-01-2016.
Het kan bij de RDW in het slechtste geval volgens mij maximaal 6 weken duren voor dat de WAM gegevens zijn bijgewerkt en dus zichtbaar zijn dus ik zou niet te snel zo iets roepen.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #386 Gepost op: 26 januari 2016, 21:24:59
Citaat van: enrico1972 link=msg=1402142 date=1453836812
Mark de Datum aanvang laatste tenaamstelling is 20-01-2016.
Het kan bij de RDW in het slechtste geval volgens mij maximaal 6 weken duren voor dat de WAM gegevens zijn bijgewerkt en dus zichtbaar zijn dus ik zou niet te snel zo iets roepen.
de tenaamstelling datum had ik niet gelezen, volgens de eigenaar heeft hij hem al maanden in bezit. mogelijk zorgt het overzetten dan de verzekering naar het nieuwe kenteken wat meer tijd.  :P


Special Death Care

  • Eigenaar
  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
    • Special Death Care
Reactie #387 Gepost op: 27 januari 2016, 13:03:08
Beste Mark

Op 7 september is deze wagen omgekeurd van ambulance naar lijkwagen. Het heeft zoals je ziet op de gegevens van de RDW 4 maand geduurd voordat de wagen opnieuw geregistreerd is. Op 20 januari is pas het nieuwe kenteken vrij gegeven en de verzekering over geschreven van de 19VKR6 naar huidig kenteken.

Je opmerking over een niet verzekerde lijkwagen is niet correct.


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #388 Gepost op: 27 januari 2016, 14:03:09
Citaat van: Special Death Care link=msg=1402259 date=1453896188
Je opmerking over een niet verzekerde lijkwagen is niet correct.
Jah dat was me inmiddels al duidelijk.

Duurt dat serieus 4 maanden..  zoveel is er toch niet aangepast..


Special Death Care

  • Eigenaar
  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
    • Special Death Care
Reactie #389 Gepost op: 27 januari 2016, 14:11:50
Dat was inderdaad ook mijn grote ergernis.... 4 maand in mijn geval....... jawel! Samenwerking RDW en Belastingdienst super optimaal  098uo