Hulpverlenings "voertuigen" en hun tweede leven

Auteur Topic: Hulpverlenings "voertuigen" en hun tweede leven  (gelezen 233178 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #390 Gepost op: 27 januari 2016, 14:44:56
"Leuker kunnen we het niet maken wel moeilijker en ingewikkelder", zou een goed leus zijn voor ze.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Reactie #391 Gepost op: 27 januari 2016, 17:21:02
Citaat van: enrico1972 link=msg=1402273 date=1453902296
"Leuker kunnen we het niet maken wel moeilijker en ingewikkelder", zou een goed leus zijn voor ze.
Klopt helemaal.
Bij een staande houding door Douane met de bots had de belastingdienst gemeld dat het een "voertuig blijvend ingericht voor andere werkzaamheden dan goederenvervoer" zou zijn. Terwijl mijn TMA's er gewoon af kunnen en er dan gewoon goederenvervoer mee kan plaatsvinden.
Dit terwijl het RDW de auto wel had aangemeld gewoon als vrachtauto.
Het uitzoekwerk duurde een half uurtje, want als hij zou zijn geregistreerd zoals de belastingdienst aangaf dan zou ik een boete krijgen voor het niet voeren van de juiste kentekenplaat ( wit ipv geel ).
Maar ook deze Douanier snapte inmiddels niets meer van het centrale registratie systeem van de belastingdienst welke dus afwijkt van het RDW. :-X
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #392 Gepost op: 27 januari 2016, 18:13:07
Stront ziek wordt je er van.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #393 Gepost op: 27 januari 2016, 19:40:02
Citaat van: HIT link=msg=1402294 date=1453911662
Klopt helemaal.
Bij een staande houding door Douane met de bots had de belastingdienst gemeld dat het een "voertuig blijvend ingericht voor andere werkzaamheden dan goederenvervoer" zou zijn. Terwijl mijn TMA's er gewoon af kunnen en er dan gewoon goederenvervoer mee kan plaatsvinden.
Dit terwijl het RDW de auto wel had aangemeld gewoon als vrachtauto.
Het uitzoekwerk duurde een half uurtje, want als hij zou zijn geregistreerd zoals de belastingdienst aangaf dan zou ik een boete krijgen voor het niet voeren van de juiste kentekenplaat ( wit ipv geel ).
Maar ook deze Douanier snapte inmiddels niets meer van het centrale registratie systeem van de belastingdienst welke dus afwijkt van het RDW. :-X

Citaat van: enrico1972 link=msg=1402307 date=1453914787
Stront ziek wordt je er van.

Zoiets had ik een aantal weken gelden ook met een controle waar de belastingdienst aanwezig was. Kenteken van de KLF is afgegeven als een gesloten bestelwagen met 8 zitplaatsen. Teon de meneer van de belastingdienst ging kijken kwam natuurlijk al rap de rolmaat. Laadruimte verdeling 1/3 om 2/3 alleen precies anders om als wat de inrichtingseisen toestaan dus 2/3 voor de DC. Nou dat ging hem worden, verklaring zo, verklaring zo. Foto hier foto daar en weer meten....al na ongeveer 3/4 uur kwam de belastingmeneer er in zijn computer achter dat de KLF bij hen geregistreerd staat als personen auto (wat met onze inrichting ook niet kan heb een plaats te veel of een te kort)
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Reactie #394 Gepost op: 27 januari 2016, 23:38:08
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1402339 date=1453920002
Kenteken van de KLF is afgegeven als een gesloten bestelwagen met 8 zitplaatsen.
Laten we daar maar over ophouden, ik heb het verhaal over mijn bus al eens gepost. Dat heeft een jaar geduurd voor er eindelijk een uitsluitsel was dat zei dat ik gelijk had. O0 >:(
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Scaniafan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
  • HV geïnteresseerde
Reactie #395 Gepost op: 14 april 2016, 09:44:33
Citaat
Merk voertuig: Volkswagen Transporter
Roepnummer: 23-112
Kenteken: 77-TJ-SV
Standplaats: Venlo
Dienst: RAV Limburg-Noord
Regio: Limburg-Noord
Bijzonderheden:

Net in Maaseik gespot

- zonder BiZa striping, roepnummer (behalve op het dak) en regio
- wel nog de rode streep over het dak, star of life, Ambulance en blauwe lampen.

Origineel Nederlands kenteken en twee heren in iets wat op Nederlandse ambulance-kleding leek, zeker geen Belgische kleding. Stopten op het parkeerterrein alleen even om te roken...

Volgens http://ambulancearchief.nl/ambuarchief/77-tj-sv/ zou deze nog in Venlo dienst doen. Kan nergens iets anders vinden, maar heb het idee dat deze zijn weg naar België aan het zoeken is...
Rij nooit harder dan je beschermengeltje kan vliegen =)


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #396 Gepost op: 14 april 2016, 10:00:57
Deze is ondertussen vervangen door deze:
http://www.112fotosite.nl/index.php/voertuigen-ambulance/93-23-regio-limburg-noord/327-23-112-ambulance

Citaat
Merk voertuig: Volkswagen Transporter
Roepnummer: 23-112
Kenteken: 72-ZFF-7
Standplaats: wisselend binnen Limburg-Noord
Dienst: RAV Limburg-Noord
Regio: Limburg-Noord
Bijzonderheden:

Sinds wanneer deze in dienst is durf ik niet te zeggen.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Herbert1971

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 148


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Reactie #398 Gepost op: 19 juli 2016, 00:05:30
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1418912 date=1460620857
Deze is ondertussen vervangen door deze:
http://www.112fotosite.nl/index.php/voertuigen-ambulance/93-23-regio-limburg-noord/327-23-112-ambulance

Sinds wanneer deze in dienst is durf ik niet te zeggen.

Duidelijk het verschil met een betere klasse reflectiefolie!


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #399 Gepost op: 19 juli 2016, 00:09:13
Citaat van: cavia link=msg=1437521 date=1468879530
Duidelijk het verschil met een betere klasse reflectiefolie!

Jup, reflectie is heel goed te zien in het donker, ook de voor of achterkant. Politiewagens zie je reflectie van voor pas als die je bijna voorbij is, en van achteren alleen de contourmarkering. Maar de ambu's van Limburg Noord zijn goed te zien op afstand en geen blauw/oranje aan hebben staan.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel