Hulpverlenings "voertuigen" en hun tweede leven

Auteur Topic: Hulpverlenings "voertuigen" en hun tweede leven  (gelezen 233179 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #40 Gepost op: 9 augustus 2009, 22:50:56
De opbouw is van Akkermans en de lichtbalk is zoals bij de versie voor de Rotterdamse GGD / RHRR. De extra witte grillampen doen vermoeden dat het een auto van de GGD Zuidhollandse Eilanden (Spijkenisse) is geweest, maar ik denk dat deze later zijn geplaatst.

Ik heb even in mijn archief gekeken, 101 akkermans ambulance foto's, en daaruit blijkt eigenlijk dat alle akkermans ambulances op 1 na deze witte grill lampen/grillflitsers hebben. De enigste die ze niet in de grill heeft is of was eigenlijk de
17-106, deze had namelijk kleinere flitslampen die gewoon op de bumper stonden onder de koplampen.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #41 Gepost op: 11 augustus 2009, 21:09:46
Tijdens de Gouden Pijl (wielerronde) gespot in Emmen.



Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


PeterEde

  • AVP / OvD-G
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,240
Reactie #42 Gepost op: 12 augustus 2009, 10:49:04
Ik heb even in mijn archief gekeken, 101 akkermans ambulance foto's, en daaruit blijkt eigenlijk dat alle akkermans ambulances op 1 na deze witte grill lampen/grillflitsers hebben. De enigste die ze niet in de grill heeft is of was eigenlijk de
17-106, deze had namelijk kleinere flitslampen die gewoon op de bumper stonden onder de koplampen.


Ook nog even wat meer foto's nagekeken en je hebt helemaal gelijk  O0
Geloof niet alles wat je denkt.


Venneke82

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 130
Reactie #43 Gepost op: 14 augustus 2009, 18:25:49
Wat ik me ff afvraag, ( vergeef me als het al vermeld is en ik het over het hoofd zie... ) als hulpverleingsvoertuigen uit dienst gaan en verkocht worden. Moeten de blauwe pitten en sirene dan onklaar en of verwijderd worden ?


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #44 Gepost op: 14 augustus 2009, 21:18:28
Moet niet perse, dat wordt de verantwoordelijkheid van de koper. Bij de politie gebeurd het standaard wel, maar dat wordt nou niets echt netjes afgewerkt. Elk gat wordt gevuld met een plastic/rubberen stuk (vooral bij je grillflitsers erg mooi).
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


karakterman2

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 7
Reactie #45 Gepost op: 15 augustus 2009, 01:47:21
Wat ik me ff afvraag, ( vergeef me als het al vermeld is en ik het over het hoofd zie... ) als hulpverleingsvoertuigen uit dienst gaan en verkocht worden. Moeten de blauwe pitten en sirene dan onklaar en of verwijderd worden ?

Zoals ik hier eerder in het topic heb gelezen (pagina 4), is er niks aan de hand zolang je de sirene en zwaailichten niet gebruikt.
Maar ik weet natuurlijk ook niet of deze bron klopt ;) :
Nu heb ik hier elders gelezen dan je de verlichting NIET mag voeren maar wel op je dak MAG hebben. Zo ver wist ik het ook.

Heb trouwens nog op marktplaats een advertentie gezien van een oude ambulance...
http://link.marktplaats.nl/271767061
Voor €50 minder dan €8.000,- is dat ding van jou :)
Citaat van: Ba(a)s
Doet een post van mij vermoeden dat ik verstand heb van iets? Negeer of onderdruk die gedachte.


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #46 Gepost op: 15 augustus 2009, 16:00:19
Hee, de oude 17175!
greetz,  Enrique


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Reactie #47 Gepost op: 16 augustus 2009, 12:48:32
Deze ex-ambu kwam ik tegen in Rotterdam. Helaas geen info bekend van zijn vorige werkgever ;):





Deze ambu wordt nu aangeboden op marktplaats!!!


Pleegkundige

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 511
  • Ambuvpk i.o
Reactie #48 Gepost op: 17 augustus 2009, 13:47:38
Deze ambu wordt nu aangeboden op marktplaats!!!
Gezien het raampje aan de linkerkant (wat bijna geen enkele Chevrolet heeft), zou ik zeggen dat het een ex-voertuig van het Antonius Ziekenhuis Sneek (Sneek/Koudum) is.
Die rijden allemaal met een extra raampje links, speciaal naar hun wens gemaakt.
Ambulanceverpleegkundige i.o | CCU verpleegkundige │ MC verpleegkundige │ PHTLS │ ALS │ Burgerhulpverlener Hartveilig Wonen │ Veluwse Wens Ambulance


PeterEde

  • AVP / OvD-G
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,240
Reactie #49 Gepost op: 18 augustus 2009, 11:18:43
Deze ambu wordt nu aangeboden op marktplaats!!!

Het is de oude 10-165 van de RAD Noord Holland Noord te Den Helder.

Momenteel worden op Marktplaats verder nog de ambulances met het volgende kentekens aangeboden:
53-DG-DT => ? Chevy GMT600
07-JG-XB => 13-199 Chevy GMT600
??-??-?? => ex Bornkamp Chevy Van 30
TL-GF-56 => 914 GGD Achterhoek Chevy GMT600
14-HK-XL => 01-133 MB Sprinter
42- PB-?? => mogelijk 17-176 (42-PB-TG) Chevy GMT600
??-??-?? => 22-121 MB Sprinter
HZ-99-JD => NRK Roosendaal Chevy Van 30
09-GD-RX => 01-178 MB E-klasse  (unieke variant BiZa-striping)
Geloof niet alles wat je denkt.