Hulpverlenings "voertuigen" en hun tweede leven

Auteur Topic: Hulpverlenings "voertuigen" en hun tweede leven  (gelezen 233236 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #170 Gepost op: 18 mei 2012, 11:57:51
Schoorsteenvegen met een brandweerwagen
Published on May 18, 2012 by TVGelderland
Schoorsteenvegen met een brandweerwagen
Samen sterk in de hulpverlening!


ErikR

  • Fotograaf
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 81
    • Brandweer Damwoude
Reactie #171 Gepost op: 21 mei 2012, 14:52:39
Van 1980 tot en met 1996 in dienst bij brandweer Damwoude, vanaf 1996 is dit voertuig in gebruik bij de bedrijfsbrandweer van Akzo Nobel in Deventer


Bron: HVBarneveld.nl


DDV

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 56
Reactie #172 Gepost op: 26 mei 2012, 17:18:10
Het achterste voertuig op die foto van Bistritia is volgens mij de:

VAALS 702
PM11(MSD LD....)
DAF FF1100DT325
Doeschot-Rosenbauer
BS-92-LN

Deze wagen is in 2001 ?? verbouwd tot HV en daarna naar Roemenië gegaan, ik herken hem aan de "gestapelde" grijze buizen met daarnaast het rek voor de 2 zuigbuizen op het dak van de 2-delige opbouw, het zoeklicht rechts naast het luikje op het cabinedak en aan de voorbumper met de onderhangsels en de oranje uiteinden, ook is rechtsvoor de aansluiting voor het grote zoeklicht [op statief] voorhanden!!


Mini HV

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 213
  • Hulpverleningsminiaturen om bij weg te smelten
    • Hulpverleningsdecals and more!
Reactie #173 Gepost op: 22 juli 2012, 14:00:33
hallo ik schrijf namens het Crashtenderteam Leudal.

Dit uit 8 personen bestaande team heeft de crashtender die al 13 jaar in Neer langs de Napoleonsweg staat weten te bemachtigen om er de Zwarte Cross editie van 2012 mee gaan te rijden.
De crashtender is nog eigendom van de handelaar Jan Smeets en wij gaan proberen hem zo ver mogelijk weer rijdend en functioneel te krijgen.
wij zijn vorige week 26-11-2011 begonnnen om de status van de Perlini B502 4X4 met Kronenburg opbouw te invatiseren.
De opbouw is in belabberde toestand maar onderstel en aandrijflijn zien er redelijk goed uit, sterker nog na accu's geplaatst te hebben en enkele delen van de motoren verwisseld te hebben, heeft de hoofdmotor al 30 sec. gelopen.
De Perini bezit 2 V-8 BPM Vulcano 8 Ltr. motoren van 310 pk p/st. welke beide zijn bestemd voor het rijgedeeelte. De 2e motor zat nog helemaal vast.
Gisteren hebben we nieuwe olie op motor gezet, de onsteking en bougies in orde gemaakt en de motor lopend gemaakt (wat een beleving) tevens hebben we de 2e motor al kunnen tornen, deze gaan we bij Allers in Venlo verder in orde maken.
We hebben vervolgens het stuur en remsysteem werkend gemaakt en gaan hem volgende week op een dieplader van Herperzt, vervoeren naar Allers Bedrijfswagens in Venlo om het rijdend gedeelte volledig op orde te maken.

op 0:35 te zien dat het voertuig weer functioneert!

Zaterdag 21 juli 2012: Zwarte Cross vanuit de lucht!
Kijk ook eens op www.fvc-decals.nl Beter 1 hulpverleningsminiatuur in de hand dan 10 in je straat


appleholic

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 13
  • Stay hungry!
Reactie #174 Gepost op: 10 augustus 2012, 21:22:27
Ik ben sinds vorige maand de trotse eigenaar van deze mooie Amerikaan.

Iemand enig idee wat z'n vorige leven(s) was/waren?



Code3NL

  • Manschap A, brandweer Heerjansdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 172
    • Code3NL Emergency vehicles photo and videography
Reactie #175 Gepost op: 10 augustus 2012, 22:54:43
Dat ligt eraan, heb je het oude kenteken nog?


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #176 Gepost op: 10 augustus 2012, 23:01:40
Dat ligt eraan, heb je het oude kenteken nog?
Dit is het orginele kenteken nog, 1996 orgineel NL, bron RDW

Ik ben sinds vorige maand de trotse eigenaar van deze mooie Amerikaan.
Iemand enig idee wat z'n vorige leven(s) was/waren?


Ik heb een sterk vermoeden dat het een ex ambu van Nijmegen is. Ik twijfelde erg aan de speakers die helemaal onderin de bumper zitten, maar na wat speurwerk blijkt dat nijmegen een soort gelijk voertuig heeft gehad. Een paar dagen geleden heb ik meer foto's van jouw auto gevonden en daarop was ook te zien dat de verlichting achter hetzelfde is bij de ambu uit nijmegen.  :)


foto louis T

foto appleholic

Uploaded with ImageShack.us
Ik kan alleen nergens een foto vinden van het voertuig in orginele staat, het kenteken was me ook niet bekend.  :-\


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #177 Gepost op: 10 augustus 2012, 23:34:56
Dit kenteken is ook een vervangend kenteken, mogelijk vanwege de ombouw van geel naar grijs kenteken?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


appleholic

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 13
  • Stay hungry!
Reactie #178 Gepost op: 11 augustus 2012, 00:00:12
Mark, dank. Ik durf bijna met zekerheid te zeggen dat dit 'm is. Sowieso al vanwege de slechte verf op de motorkap.
Alleen het kenteken klopt niet. Dat heeft deze Ford volgens de RDW al sinds 1996.


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #179 Gepost op: 11 augustus 2012, 00:11:28
Voertuig op de foto's die ik plaats waren maar als voorbeeld, het kan niet de
PP-SB-59 (trouwens ook van 1996) zijn geweest want deze rijd op dit moment nog rond bij een particuliere ambu dienst. :D Maar ik ben er bijna zeker van dat jouw voertuig een broertje moet zijn geweest van die ambulance uit Nijmegen  998765. (Nijegen heeft een aantal van deze ford ambulances gehad)