Hulpverlenings "voertuigen" en hun tweede leven

Auteur Topic: Hulpverlenings "voertuigen" en hun tweede leven  (gelezen 235756 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Sasla

  • Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 668
Reactie #200 Gepost op: 27 januari 2013, 12:16:07
Leuke manier om een ex-brandweerwagen in te zetten :)


joostvankempen

  • REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 944
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #201 Gepost op: 27 januari 2013, 12:22:59
http://www.gelderlander.nl/regio/achterhoek/brandweerauto-met-groente-en-fruit-1.3629546

LOBITH/ EMMERIK - Sinds twee is koopman Henk Roelofse uit Didam de trotse eigenaar van een afgedankte brandweerauto van het korps Lobith. Hij rukt ermee uit als het min 3 graden Celsius is.

Dit doet Henk Roelofse om zijn groente en fruit vorstvrij te houden.

Vrijdag verkocht hij zijn koopwaar vanuit deze brandweerauto op de markten van Lobith en Elten.

En de Brandweer Lobith had geen zin/tijd om de strepen eraf te poetsen!? Als je als Brandweer je auto's zo verkoopt, dan gaat toch geen enkele rechter je straks meer serieus nemen als je een zaak aanspant voor het misbruiken van de striping!?

Ik begrijp dat echt niet  :-\  :-X
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #202 Gepost op: 27 januari 2013, 12:26:59
En de Brandweer Lobith had geen zin/tijd om de strepen eraf te poetsen!? Als je als Brandweer je auto's zo verkoopt, dan gaat toch geen enkele rechter je straks meer serieus nemen als je een zaak aanspant voor het misbruiken van de striping!?

Ik begrijp dat echt niet  :-\  :-X
Sterker, het is verplicht dat die strepen eraf worden gehaald bij verkoop van een voertuig. :-X


amb

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 274
  • wat moet dat moet
Reactie #203 Gepost op: 27 januari 2013, 12:59:48
Daar gaan we weer  >:(


Gijs

  • Oud brandweer-instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 669
Reactie #204 Gepost op: 27 januari 2013, 14:58:24
Ook blijkt dat hier fouten worden gemaakt, net mensen.
Maar ik zag wel dat blauwe kappen vervangen waren door oranje, maa zo vaak wordt de wagen niet ingezet want -3 graden zal niet elke dag zijn.
En anders ff een oefenavond föhnen, alhoewel de strepen ook zijn betaald.
Bij instappen begint de inzet.


joostvankempen

  • REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 944
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #205 Gepost op: 27 januari 2013, 17:47:14
Ken trouwens wel een gevalletje waarbij een autodealer plechtig beloofde 'nee meneer, wij halen alles eraf!' en hem gewoon zo doorverkocht. Ging in dit geval om reclame van een bedrijf, maar toch ook geen prettig idee dat je niet weet wie er met jouw bedrijfsnaam rondrijdt. De autodealer gaf natuurlijk niet thuis 'nee meneer, kunnen we niks meer aan doen, verkocht is verkocht'. Dus die vriend van mij (eigenaar bedrijf) is zelf maar naar de nieuwe eigenaar gestapt en een avondje zitten fohnen....

Maar in dat geval was het dus een bewuste zet van de dealer om goedkoper uit te zijn, kan me dat bij hulpverleningsvoertuigen ook wel voorstellen: dat de opkoper belooft het te verwijderen, maar niet doet!  8)
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #206 Gepost op: 28 januari 2013, 16:26:11
http://www.gelderlander.nl/regio/achterhoek/brandweerauto-met-groente-en-fruit-1.3629546

LOBITH/ EMMERIK - Sinds twee is koopman Henk Roelofse uit Didam de trotse eigenaar van een afgedankte brandweerauto van het korps Lobith. Hij rukt ermee uit als het min 3 graden Celsius is.

Dit doet Henk Roelofse om zijn groente en fruit vorstvrij te houden.

Vrijdag verkocht hij zijn koopwaar vanuit deze brandweerauto op de markten van Lobith en Elten.
weet iemand de bedrijfsnaam en kenteken van het voertuig?  ;)


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #207 Gepost op: 1 maart 2013, 18:45:19
VW Golf 5 1.9TDI (2005) afkomstig van politie, is nu al bijna 4 jaar in bezit van een familielid. Als ik me niet vergis, via BCA gekocht. Heeft nu een compleet GTI pakket, en motormanagement is kortgeleden gechipt.




En we hebben er 2 nog in de familie, 1 Golf (Ex-politie of GGD Amsterdam) en een Vito waarvan de bestuurdersstoel aan de zijkant is opgegeten door koekieholstermonster, achterkant heeft nu witte strepen na het verwijderen van striping...geen idee waar het voertuig voor werd gebruikt. Zo meteen vertrek ik richting Twente, en dan volgen de foto's uiteraard.  O0


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #208 Gepost op: 4 maart 2013, 00:02:12
En we hebben er 2 nog in de familie, 1 Golf (Ex-politie of GGD Amsterdam) en een Vito waarvan de bestuurdersstoel aan de zijkant is opgegeten door koekieholstermonster, achterkant heeft nu witte strepen na het verwijderen van striping...geen idee waar het voertuig voor werd gebruikt. Zo meteen vertrek ik richting Twente, en dan volgen de foto's uiteraard.  O0

Een ding kan ik garanderen, Golf is geen ex-politie aangezien oude lak op 2 plekjes tevoorschijn is gekomen: Geel. Vito volgt...
Motormanagement is aangepast naar 142PK & 323Nm i.c.m. DSG-6, onderstel is aangepast en nog veel meer.


Volkswagen Golf MK5 by C.C. Yanku, on Flickr


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363