Hulpverlenings "voertuigen" en hun tweede leven

Auteur Topic: Hulpverlenings "voertuigen" en hun tweede leven  (gelezen 233172 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #90 Gepost op: 29 mei 2010, 15:11:24
En dan plaats ik er nog een paar bij  ;)

Ik twijfelde eerder ov er de verlichting maar daar is dus niets aan verandert.
foto marktplaats ( de foto die ruben08116 geplaats heeft is ook van marktplaats, want ik heb precies dezelfde)




Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #91 Gepost op: 29 mei 2010, 15:30:13
en het was dus de Tristar 49-LZ-BS 08-115 van Gelderland-zuid   foto Gerard



Uploaded with ImageShack.us


Royofzo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,371
  • Gorinchem
    • ZHZActueel.nl
Reactie #92 Gepost op: 25 juli 2010, 00:41:43
Vanmiddag reden de laatste 4 (nog rijdende) oude Porsche's van de Rijkspolitie mee met een tocht in Naarden.
Hier onder wat foto's.

(Hoop trouwens dat ze in dit topic passen, dit leek mij het beste topic)











JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #93 Gepost op: 25 juli 2010, 00:46:56
Het blijven leuke wagentjes, mooie fototjes Roy  ;)
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


Rob van Maasakkers

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 8
  • mijn ambu
Reactie #94 Gepost op: 16 december 2010, 21:15:13
Zelf heb ik een oude ambu, hier bracht ik de Sint naar het ZKH voor foto. Was van paard gevallen (senario)

ik zoek graag een club met ex-ambu's


Als je ziek bent (in je hoofd), koop je een ziekenauto


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #95 Gepost op: 16 december 2010, 21:57:03
Hier nog een paar uit Deventer





Bijbehorend artikel in de Stentor

'Polizei' baart opzien in Deventer: 'Folgen bitte'
door Gerard Potijk. maandag 25 oktober 2010 | 07:00 | Laatst bijgewerkt op: maandag 25 oktober 2010 | 09:53

Melvin Mulder (links)en Joop Vellinga bij de tot in detail nagebouwde Duitse politieauto. Zelfs een pistolenkoffertje ontbreekt niet. Foto Ronald Hissink

 Verbazing en schrik bij andere weggebruikers als de Deventenaren voorbijzoeven in hun groen-witte surveillancewagen. Foto Ronald Hissink
 Melvin Mulder (links)en Joop Vellinga bij de tot in detail nagebouwde Duitse politieauto. Zelfs een pistolenkoffertje ontbreekt niet. foto's Ronald Hissink ;Verbazing en schrik bij andere weggebruikers als de Deventenaren voorbijzoeven in hun groen-witte surveillancewagen.

DEVENTER - Ze laten het blauwe zwaailicht flitsen en de rode letters in de lichtbak melden: 'Folgen bitte'. Grapje van Melvin en Joop om te tonen hoe compleet hun Duitse politie-auto wel niet is. Wie niet beter weet zou er intrappen want de groen-witte Audi ziet er bedrieglijk echt uit.


Zie ook:
•Gerrit Rorije is boos: 'Polizei-auto was míjn idee en ík heb hem gebouwd'
Het liefst zou het tweetal, rijdend op de Holterweg in Colmschate de sirene ook even laten loeien. ,,Dat doen we maar niet, daar heb je zo een bekeuring voor te pakken. Sinds kort mag je helemaal geen blauw licht meer op het dak van een auto hebben. Ook niet als het uit is. We moeten eigenlijk een zeiltje over die lichtbak trekken. Maar dan is de lol eraf. Die originele lichtbak maakt de auto juist zo bijzonder.''

Melvin Mulder (24) en Joop Vellinga(47) rijden al zo'n zes maanden in een Duitse politieauto. Een Audi 80, gespoten in de kleuren groen en wit zoals de 'Grünen' bij onze Oosterburen er ook mee rijden. Het tweetal, woonachtig aan het Fonteinkruid in Colmschate, trekt er veel bekijks mee. ,,Als ik ermee naar mijn werk rijd, draaien veel mensen hun hoofd om'', zegt Jaap. ,,Aan de nummerplaat zien ze dat het geen echte Duitse politieauto is. Maar ze vinden het wel leuk. Vaak steekt iemand zijn duim op.''

De grootste lol heeft het tweetal als een automobilist vóór hen op de rem trapt zodra die de politieauto in de spiegel ziet. ,,Of ze doen snel hun gordel om. Ik wed dat als iedereen aan de kant stuift als we de Duitse Autbahn opgaan met lichten en sirene aan. Dat doen we niet, daar gaat het helemaal niet om. We gaan er niet eens mee over de grens. In Duitsland zouden we ook meteen worden aangehouden.''

Dat is in Deventer ook regelmatig gebeurd. De politie stelde na onderzoek vast dat er niks mis is met de auto en dat ze er gewoon in mogen rijden. De auto is nu als 'oké' opgenomen in de databank die de politie raadpleegt. ,,Dan hoeven we het niet elke keer weer uit te leggen'', zegt Joop. ,,We gaan er mee naar shows en worden onderweg geregeld aangehouden.''

Het mag dus, rijden in zo'n Duitse politieauto. Dat is de altijd de eerste vraag, zegt Melvin die hij krijgt zodra hij uit de auto stapt. ,,Je mag de bewegende delen van een auto spuiten in de kleuren die je wilt. Wij hebben de deuren en de kofferbak groen laten spuiten. Op het kentekenbewijs is het nog steeds een witte auto.''

Waar ze veel moeite voor moesten doen is de lichtbak op het dak, daar was bijna niet aan te komen. 'Stop Polizei' melden de rode letters aan de voorkant na een druk op de knop. Op de zijkant van de auto prijkt een Duitse alarmsticker en in de kofferbak liggen geelkleurige Duits politiehesjes naast twee Duitse kentekenplaten. ,,Die schroeven we erop als we naar een show gaan. Dan moet het helemaal áf zijn. We hebben ook een echt pistolenkoffertje. Dat hebben we vastgeschroefd aan de binnenkant van de kofferbak. Bij ons zit daar de verbandtrommel in.'' De motor in de Audi 80 is dezelfde als in de Duitse politie-Audi met bouwjaar 1992. ,,Het is een echte Duitse politieauto. We zijn de enigen in Nederland met zo'n auto.''

Het tweetal is gek van auto's en heeft al heel wat bijzondere exemplaren gehad. ,,We verbouwen ze zelf en rijden er dan een paar maanden mee. Daarna gaan we op zoek naar een volgend exemplaar.'' Hun Duitse politieauto trekt veruit de meeste belangstelling, heeft Melvin gemerkt. ,,Normaal zijn alleen jongeren geďnteresseerd in een opgepimpte auto. Die zien dat ook meteen. Naar deze auto kijkt iedereen, van jong tot oud.''

Eigenlijk zouden ze hun auto weer moeten inruilen voor een opvolger, maar Melvin en Joop zijn er nog niet op uitgekeken. ,,We proberen via Marktplaats nog Duitse politieuniformen op de kop te tikken. Gaan we met pet op achter het stuur zitten.''

BRON: www.destentor.nl
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #96 Gepost op: 16 december 2010, 22:01:42
Vond er nog 2 op mijn schijf





Ingericht als camper
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


Rob van Maasakkers

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 8
  • mijn ambu
Reactie #97 Gepost op: 16 december 2010, 22:13:34
Die engelse ambu ken ik. Stond ook op de WAR & Peach meeting in Engeland deze zomer.
Eigenaar weet ik wel te achterhale. Ik heb zelf een kijkje binnenin mogen nemen.
Als je ziek bent (in je hoofd), koop je een ziekenauto


Gast

  • Gast
Reactie #98 Gepost op: 16 december 2010, 22:27:26
Gave ambu!!!

Werken de lichten en sirenes nog?? Prachtvoertuig om bijvoorbeeld met Dreamnight at Artis of een Hoogvliegersdag mee te rijden :D!


MaBre

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Reactie #99 Gepost op: 6 maart 2011, 16:33:31
Ben sinds een paar weken zelf ook in bezit van een  ex  KLPD  voertuig   deze Vivaro  is gebruikt voor het vervoer van speurhonden.





Gr.  Marc