Hulpverlenings "voertuigen" en hun tweede leven

Auteur Topic: Hulpverlenings "voertuigen" en hun tweede leven  (gelezen 234144 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #100 Gepost op: 13 juni 2011, 19:35:15
In dienst bij regiopolitie Amsterdam - Amstelland



En hedendag in dienst bij een bergingsbedrijf (wat volgens mij met enige regelmaat voertuigen+chauffeur verhuurd aan Parkeerbeheer Amsterdam)




En inmiddels zonder BiZa strepen. Binnenlandse zaken is hard bezig om de striping te beschermen de laatste tijd ....

GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Fire shark

  • Ach & Brw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 620
Reactie #101 Gepost op: 14 juni 2011, 19:48:17
je foto's doen het niet net als de foto van de ts van heemstede
ACH & HBT


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #102 Gepost op: 14 juni 2011, 19:50:23
je foto's doen het niet net als de foto van de ts van heemstede

Klopt, van de week wel weer ... Iets teveel geüpload denk ik  8)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #103 Gepost op: 27 juni 2011, 17:07:47
Ik weet dat het maar auto's zijn, maar wat vind ik dit zonde zeg :'(. het was een prachtige chevrolet 1973 oldtimer ambulance in museumstaat.  
Ik herkende hem aan het kenteken, heeft een hele tijd te koop gestaan op een tweedehand site

foto autojunk
http://www.autojunk.nl/2011/03/de-woonambulance-van-decorette-weird-stuff-autospot


foto edgar



t was een prachtige witte oldtimer die erg opviel en dan spuiten ze hem in zo'n waardeloze kleur over :o


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #104 Gepost op: 27 juni 2011, 23:37:25
Ford E350 V8 (ex-ambulance Gelderland-Zuid 08-???) ;)

Merk: FORD
Model: E350 E 350 V8
Bouwjaar: 05-2003
Kenteken: HF-23-35









Deze is echt vet :D . Het interieur nog wat aanpassen (wat wrs al gebeurd is ondertussen) en het is een onwijs gaaf campertje.

Die engelse ambu is ook wel leuk trouwens.
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


Scaniafan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
  • HV geïnteresseerde
Reactie #105 Gepost op: 1 juli 2011, 16:07:39
Op het Motor-Forum de 243-72 gespot, nu in handen van een FJR-liefhebber:

http://www.motor-forum.nl/forum/list_message/20202956#20202956

Volgens de berichten staat er bij Gebben Motoren in Rogat nog eentje te koop, de MR-SH-52 volgens onderstaande advertentie:

http://www.motorplusplan.nl/Occasions/Details.cfm?nMotorID=26311&nDataSourceID=1&nDealerID=15731

Geen foto's van die tweede
Rij nooit harder dan je beschermengeltje kan vliegen =)


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,541
Reactie #106 Gepost op: 14 juli 2011, 14:28:53
Kwam vandaag de ex Leiderdorp 737 tegen in Almere centrum. Dit voertuig is in 2009 total loss na een ongeval. (http://www.112regioleiden.nl/nieuws_2009/05_mei/090517_willem_van_der_madeweg_ldn.htm)

Het is nu een promotie object voor de stichting Humanity House. Het Humanity House brengt kennis en ervaring samen op het gebied van noodhulp bij rampen en conflicten over de wereld. In het brandweervoertuig kunnen mensen ervaren hoe het is om in een rampgebied aanwezig te zijn. De brandweerauto ligt er nog tot en met zaterdag 15 juli.





CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #107 Gepost op: 14 juli 2011, 15:41:17
Kwam vandaag de ex Leiderdorp 737 tegen in Almere centrum. Dit voertuig is in 2009 total loss na een ongeval. (http://www.112regioleiden.nl/nieuws_2009/05_mei/090517_willem_van_der_madeweg_ldn.htm)

Het is nu een promotie object voor de stichting Humanity House. Het Humanity House brengt kennis en ervaring samen op het gebied van noodhulp bij rampen en conflicten over de wereld. In het brandweervoertuig kunnen mensen ervaren hoe het is om in een rampgebied aanwezig te zijn. De brandweerauto ligt er nog tot en met zaterdag 15 juli.





Die zijn we al eens eerder tegengekomen hier ... al was de uitleg toen dat het een actie tegen de bezuinigingen bij de brandweer was.
(wat ik ook een goede reden vindt trouwens)
Upside down
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #108 Gepost op: 14 juli 2011, 22:08:00
Berichten over het nieuwe leven van de 06-159 zijn verplaatst naar http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=43114, zodat het hele ontwikkelingsproces in één topic bij elkaar staat O0

De 06-159 van Doetichem is inmiddels ook al een aantal maanden met zijn nieuwe leven begonnen  098uo :





De wagen heeft nu het uiterlijk van de (nog actieve) SWAT Van van het Meriden Police Dpt. en wordt door de DAPD gebruikt voor ritten met chronisch en/of terminaal zieke en/of (geestelijk) gehandicapte kinderen. Zo wordt de wagen nu ingezet voor o.a. St. De Hoogvliegers, St. Kinderdroomwens, St. De opkikker, Truckruns en laatste wensen. Na zijn actieve loopbaan als levensredder mag de wagen nu dus helpen om kinderen die het moeilijk hebben een leuk en positief moment te bezorgen  O0.

Voor alle duidelijkheid : de OGS wordt uiteraard alleen gebruikt na toestemming van de begeleidende politie/KMar en is de rest van de tijd afgeschakeld. Ook de blauwe kappen worden dan afgedekt (aan de rechterzijde in de balk komt een rode kap, maar deze is nog in bestelling).
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Andreej

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 85
Reactie #109 Gepost op: 19 juli 2011, 21:37:11
Iemand die dit voertuig herkend? Deze VW transporter met laadbakje wordt binnen Brink Verkeer liefkozend het "badkuipje" genoemd maar schijnt een voormalig Marechaussee voertuig te zijn:



Mocht er interesse voor zijn kan ik evt. nog wel kijken of er nog wat meer info te achterhalen is...