Piket centralist

Auteur Topic: Piket centralist  (gelezen 16249 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Mario H.

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 223
  • Communicatie is de sleutel tot contact.
Reactie #10 Gepost op: 20 september 2003, 19:51:57
Ik weet dat ze er bij ons in de regio mee gaan werken of inmiddels al mee werken. Maar in welke vorm ???

Oh ja dan hebben we het over het GMU.

Is er mischien iemand binnen deze groep die het weet, want ik ben wel benieuwd hoe het bij ons gaat..

/\/\ario


W van de AC

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 21 september 2003, 11:43:13
Als aanvulling op Harro:

De piketcentralist kan ook ingezet worden bij drukte op de AC, maar is in wezen aangesteld voor VC piket.

Daarbij komt dat bij grote incidenten centralisten alarm gegeven wordt. Hierbij komen dan de centralisten op vrije instroom, waarvan er dan ook minimaal 1 gegarandeerd (de piketcentralist).

Wij werken in een schema van 2 vroege-2 late- en 2 nachtdiensten. Na iedere 1e dienst (1e V- 1e L- 1e N) hebben we dus 8 uur piketdienst. Die wordt daarna  overgenomen door de centralist die dan uit zijn 1e dienst komt. Gemiddeld zo'n keer of 10 per maand.


Fly

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
  • piepen is een vak
    • Stichting de Waecker
Reactie #12 Gepost op: 22 september 2003, 18:46:48
Als de piketcentralist opgeroepen wordt loop je dan niet klem met de volgende dienst van deze centralist
aan het strand is iedereen directeur


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #13 Gepost op: 23 september 2003, 01:25:16
Beste Mario,

Ik weet dat ze er bij ons in de regio mee gaan werken of inmiddels al mee werken. Maar in welke vorm ???

Oh ja dan hebben we het over het GMU.

Is er mischien iemand binnen deze groep die het weet, want ik ben wel benieuwd hoe het bij ons gaat..

Wat ik weet van de GMU is dat men al jaren werkt met piketcentralisten. Er is geen sprake van een piket-rooster of zoiets, elke centralist heeft een maxer van Callmax en bij een VC-inzet gaan alle maxers tegelijk af. Wie er op wil komen komt op, wie niet wil, komt niet. Er is dus geen opkomstplicht, maar voor zover ik weet zijn er nooit problemen geweest dat er niemand reageerde. Als centralist is het altijd leuk om een keertje in het veld te opereren, ja toch  ;)

Maar ik zal eens kijken of ik een van de GMU centralisten op dit forum kan krijgen  :D

Groeten, Peter.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #14 Gepost op: 23 september 2003, 09:06:55
Beste Mario,Wat ik weet van de GMU is dat men al jaren werkt met piketcentralisten. Er is geen sprake van een piket-rooster of zoiets, elke centralist heeft een maxer van Callmax en bij een VC-inzet gaan alle maxers tegelijk af. Wie er op wil komen komt op, wie niet wil, komt niet. Er is dus geen opkomstplicht, maar voor zover ik weet zijn er nooit problemen geweest dat er niemand reageerde. Als centralist is het altijd leuk om een keertje in het veld te opereren, ja toch  ;)

Maar ik zal eens kijken of ik een van de GMU centralisten op dit forum kan krijgen  :D

Groeten, Peter.


nee die centralisten denken ook bij zich eigen,leeker brandje kijken ;D ;Dmaar goed plan om eens een paar centralisten van het GMU hier op het forum te vragen


W van de AC

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 23 september 2003, 22:14:10
Als de piketcentralist opgeroepen wordt loop je dan niet klem met de volgende dienst van deze centralist

Ja, dat is inderdaad een probleem. We hebben het al wel eens besproken om het veranderen naar de tweede dienst. Dit zou dan beter uitkomen als je dan inderdaad eens een inzet hebt.


Luc Mook

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 24 september 2003, 00:22:51
Maar ik zal eens kijken of ik een van de GMU centralisten op dit forum kan krijgen  :D

Wat een overredingskracht heeft die Peter toch he :)

Wij werken in Utrecht inderdaad met een z.g. kanspiket, we lopen allemaal met een maxer welke bij groot alarm allemaal afgaan, in de praktijk komt dat erop neer dat er eigenlijk altijd wel één of meerdere centralisten reageren en opkomen.

Maar ook in Utrecht gaat het veranderen, wanneer precies is nog niet duidelijk maar ergens begin volgend jaar zullen wij ook met een hard piket gaan werken. Ook de vorm waarin we dat gaan draaien is nog niet duidelijk dus daar kan ik nog niet veel over zeggen.


Mario H.

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 223
  • Communicatie is de sleutel tot contact.
Reactie #17 Gepost op: 24 september 2003, 16:55:58
Inderdaad wat een overredingskracht, en leuk dat we jou hier ook mogen treffen. Ondanks dat je toch wel al lang en postuum aanwezig was op het internet, je het forum niet gevonden hebt.

Ik heb in de vorige sollicitatieronde van het GMU gehoord dat ze ermee zouden gaan werken, maar als ik je verhaal zo lees is het nog niet van de grond gekomen.

Maar goed, leuk dat je ook op dit forum mee gaat doen, we misten inderdaad centralisten van het GMU. Zoals je zelf omschrijft je doet het in Utrecht, nou een aantal hier ook, alleen niet op dezelfde stoel als jou. Maar we "luisteren"wel naar je....

Veel plezier op het forum..

/\/\ario "oh ja die...."


Bleij

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 607
Reactie #18 Gepost op: 7 november 2003, 12:47:32
Peter,

Ben je al aan het aftellen ?

Sterkte komende dinsdag!  ;)


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #19 Gepost op: 7 november 2003, 14:03:23
Bedoel je de verhuizing, Michel? Leuke datum voor een verhuizing: 11-11.
Ik ben dinsdag vrij, dus dat wordt genietend luisteren! ;)

Christian