Slangsleutel houder op de broek.

Auteur Topic: Slangsleutel houder op de broek.  (gelezen 4657 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Nozzle

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 234
Gepost op: 3 augustus 2007, 13:11:38
Dag allemaal,

Bij mijn uitrukkledij, tevens ook bij collega's, is voor de zoveelste keer de slangsleutelhouder op de linker broekspijp gescheurd. Jullie zullen het ongetwijfeld wel herkennen.

Wie heeft er een mooie oplossing bedacht voor dit probleem? Ikzelf zat te denken aan een lederen holster die ik op de huidige kan laten zetten. Maar als het eenvoudiger kan hoor ik dat graag.




Brandweer-ZH18-402

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 745
  • Manschap
    • Brandweer Zwijndrechtse Waard
Reactie #1 Gepost op: 3 augustus 2007, 13:53:36
Dag allemaal,

Bij mijn uitrukkledij, tevens ook bij collega's, is voor de zoveelste keer de slangsleutelhouder op de linker broekspijp gescheurd. Jullie zullen het ongetwijfeld wel herkennen.

Wie heeft er een mooie oplossing bedacht voor dit probleem? Ikzelf zat te denken aan een lederen holster die ik op de huidige kan laten zetten. Maar als het eenvoudiger kan hoor ik dat graag.


welk merk bedoel je?
Weer of geen weer... altijd brandweer


Nozzle

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 234
Reactie #2 Gepost op: 3 augustus 2007, 13:56:57
welk merk bedoel je?
De Secufabs broek, met korte jas maar dat doet er niet toe.


Brandweer-ZH18-402

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 745
  • Manschap
    • Brandweer Zwijndrechtse Waard
Reactie #3 Gepost op: 3 augustus 2007, 14:01:07
Nou wij hebben zelf de slangensleutels niet in onze broeken zitten, die liggen gewoon op de TS.
En mocht iemand die nodig hebben pakken we ze gewoon. Maar dit was even terzijde.
Maar als ze telkens kapot gaan, is het dan niet verstandig om ze er gewoon niet in te doen?
Weer of geen weer... altijd brandweer


Nozzle

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 234
Reactie #4 Gepost op: 3 augustus 2007, 14:04:45
Maar als ze telkens kapot gaan, is het dan niet verstandig om ze er gewoon niet in te doen?
Waar moet je hem dan laten? Ik wil hem direct bij de hand hebben als ik hem nodig heb. En in m'n binnenzak zie ik niet zitten omdat ik daar onder andere de portofoon en wat andere zaken in heb zitten.


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #5 Gepost op: 3 augustus 2007, 14:20:46
Nou wij hebben zelf de slangensleutels niet in onze broeken zitten, die liggen gewoon op de TS.
En mocht iemand die nodig hebben pakken we ze gewoon. Maar dit was even terzijde.
Maar als ze telkens kapot gaan, is het dan niet verstandig om ze er gewoon niet in te doen?
Jep, hier ook het geval, er zitten er in de aanvalsbak, en er hangen er  bij de pomp, werkt perfect, en je heb niet het probleem van kapotte kleding, scheelt ook de aanschaf van veel sleutels   :D ;)
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


RalfW

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,795
Reactie #6 Gepost op: 3 augustus 2007, 14:29:06
en hoevaak gebruik je ze?


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #7 Gepost op: 3 augustus 2007, 14:34:09
Ik gebruik ze zelden eigenlijk, als ik er 1 nodig heb  meestal op een stijgleiding ofzo, de rest gewoon met de hand, gaat goed  ;)
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


timo

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 304
Reactie #8 Gepost op: 3 augustus 2007, 21:06:31
Word er met slangsleutel de koppelingssleutel bedoelt? Die hebben wij bij de jeugdbrandweer ook en daar hebben ze bij ons wat op gevonden wij hadden altijd problemen dat ze uit onze zakken vielen, daarom zijn er gaatjes in geboort en is er een ring aangegaan daaraan weer een musketon haak, en bij onze broeken zitten er bij de zakken lusjes en daar hangen we hem dan aan en de koppelingssleutel hangt dus aan een lusje van onze broek, en dan de sleutel zelf hangt weer in een zak die daar onder zit.

Is het duidelijk zo? Of zeggen jullie ik begrijp er niks van?  :-X

En oja e beroeps brandweer bij ons heeft dezelfde broeken maar ik dacht dat de meeste kleinere koppelingssleutels hebben
Rode kruiser afdeling Gouda E.O. Manschap brandweer Hollands midden, post Gouda


Jim

  • Ambulanceverpleegkundige & anesthesiemedewerker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 647
  • When in doubt, knock'em out
Reactie #9 Gepost op: 3 augustus 2007, 21:17:14
Gewoon met een musketonhaak aan de zijkant van je broek hangen..
CHAOS: Chief Has Arrived On Scene Waar cyanose is, is leven; nog heel even!