Offcieel brandweerfotograaf

Auteur Topic: Offcieel brandweerfotograaf  (gelezen 29021 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

1591

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
    • Kazerne Maastricht
Reactie #30 Gepost op: 13 augustus 2007, 13:01:27
Verder beschikken we hier intern (onder de brandweerfotografen) over een forum waar wij onderling discussieren over inzetten in de regio, tevens staat er precies in wanneer iemand niet beschikbaar is enz enz.
Ook beschikken we over een gesloten database waarin we onze interne foto's plaatsen. Bijvoorbeeld een OvD kan middels een wachtwoord hierop inloggen en zo de foto's bekijken of afhalen.
Al met al een zeer goede ontwikkeling.

Hoe is het trouwens in de andere regio's geregeld mbt personen bij een incident zonder perskaart. Ik zal het woord ramptoeristen niet meer noemen anders voelen zich sommige hier alweer aangesproken.
Ik heb begrepen dat het hier de bedoeling is dat in de toekomst er niemand meer doorkomt zonder ppk. Echter elders in de regio lopen er ook fotografen rond met een ppk die deze in principe niet verdienen omdat het niet hun hoofdberoep is. Maar daar is eigenlijk in enkele andere topics al genoeg over gedicussieerd.


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #31 Gepost op: 13 augustus 2007, 17:55:11
Hoe is het trouwens in de andere regio's geregeld mbt personen bij een incident zonder perskaart. Ik zal het woord ramptoeristen niet meer noemen anders voelen zich sommige hier alweer aangesproken.
Ik heb begrepen dat het hier de bedoeling is dat in de toekomst er niemand meer doorkomt zonder ppk. Echter elders in de regio lopen er ook fotografen rond met een ppk die deze in principe niet verdienen omdat het niet hun hoofdberoep is. Maar daar is eigenlijk in enkele andere topics al genoeg over gedicussieerd.

Zoekt en gij zult vinden! Er zijn hier al meerdere topics over volgeschreven. 8)


1591

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
    • Kazerne Maastricht
Reactie #32 Gepost op: 13 augustus 2007, 19:25:26
Zoekt en gij zult vinden! Er zijn hier al meerdere topics over volgeschreven. 8)

Is uiteraard bekend maar ik vroeg me af hoe de andere brandweerfotogrfen hier tegenover staan.


firemanr

  • Gast
Reactie #33 Gepost op: 14 augustus 2007, 00:58:52
Hier in de contreien van Terneuzen, wordt dus iedereen achter de lijn gewezen. Soms kan het wel eens niet (op een grote weg bijvoorbeeld) maar het is toch wel een trend aan het worden dat ze weggestuurd worden.
En ik ben er wel gelukkig mee, zowel als brandweerfotograaf als brandweerman. O0


1591

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
    • Kazerne Maastricht
Reactie #34 Gepost op: 14 augustus 2007, 09:05:45
Hier in de contreien van Terneuzen, wordt dus iedereen achter de lijn gewezen. Soms kan het wel eens niet (op een grote weg bijvoorbeeld) maar het is toch wel een trend aan het worden dat ze weggestuurd worden.
En ik ben er wel gelukkig mee, zowel als brandweerfotograaf als brandweerman. O0

Inderdaad zie je hier ook steeds vaker gebeuren, alleen het jammere van het verhaal vind ik dat in sommige gevallen diegene met een perskaart daar weer de dupe van zijn, doordat zij dan ook niet korterbij mogen komen.
Dit is in theorie niet de bedoeling uiteraard, maar in de praktijk pakt nog wel eens anders uit.
Maar ook hier wordt aan gewerkt.


elvin

  • brandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 238
Reactie #35 Gepost op: 16 juni 2010, 17:17:45
ik wou een T-shirt laten bedrukken met de tekst: brandweer fotograaf voor als ik naar een brand ga om foto's te maken is dit helemaal legaal ??  ???

b.v.d.
Vrijwillige brandweer


LarsAmbu

  • Aanstormend EHVer
  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 383
Reactie #36 Gepost op: 16 juni 2010, 17:20:18
Bel het dichtsbijzijnde korps eens op zou ik zeggen, die kunnen ook gelijk zeggen of ze het waarderen dat jij met hun naam gaat lopen. Naar mijn weten, nee het mag niet. Je mag je zelf niet uitgeven voor iets dat je niet bent in dit geval brandweer. Ik neem aan dat je niet bij een beroepskorps zit? Dan mag het waarschijnlijk niet.

Groeten,
Lars
Waar een wil is, is een weg.. Ik wil Ambulanceverpleegkundige worden. --------------------------------------------------------------------------------


elvin

  • brandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 238
Reactie #37 Gepost op: 16 juni 2010, 17:21:43
nee maar ik maak foto's van incidenten en alleen dan doe ik hem aan zou het dan wel mogen?
Vrijwillige brandweer


jurjen_brw

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 69
Reactie #38 Gepost op: 16 juni 2010, 17:24:04
Gewoon legaal en je kan het ook gewoon kopen op internet.


LarsAmbu

  • Aanstormend EHVer
  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 383
Reactie #39 Gepost op: 16 juni 2010, 17:24:24
Het schept verwarring, je doet je voor als iets wat je niet bent, ik zou het niet doen hoor. Je kan er ontzettend veel gezeur mee krijgen, zo ook hier iemand met een bordje brandweerfotograaf. Die heeft hier een héleboel romp slomp om gehad!
Waar een wil is, is een weg.. Ik wil Ambulanceverpleegkundige worden. --------------------------------------------------------------------------------