Offcieel brandweerfotograaf

Auteur Topic: Offcieel brandweerfotograaf  (gelezen 28877 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Gast

  • Gast
Reactie #50 Gepost op: 16 juni 2010, 18:29:09
Het advies van de één is "gewoon niet doen", het betoog van de ander is "doe het maar gewoon wel"
Er is een heel mooi spreekwoord hiervoor: Wie zijn billen brandt zal op de blaren moeten zitten.


jurjen_brw

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 69
Reactie #51 Gepost op: 16 juni 2010, 18:35:34
Het advies van de één is "gewoon niet doen", het betoog van de ander is "doe het maar gewoon wel"
Er is een heel mooi spreekwoord hiervoor: Wie zijn billen brandt zal op de blaren moeten zitten.


Mooi gesproken  O0


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #52 Gepost op: 16 juni 2010, 18:44:33
Ik denk helemaal niet dat een dergelijk shirt verboden is...

Officiële brandweerfotografen krijgen meestal de beschikking over een bluspak inclusief helm en (reflecterend) hesje met 'Brandweerfotograaf' erop. Bij een brand in Zijderveld zag ik ook een brandweerman met achterop zijn pak 'brandweerfotograaf'. Oftewel; als jij in dienst van de brandweer fotografeert zullen zij ervoor zorgen dat je de juiste uitrusting krijgt en dat zal dus meer zijn dan alleen een T-shirtje. Juist om de herkenbaarheid te vergroten.

En waarom zou je wel een shirt met 'Brandweer (plaats)' mogen kopen en niet met 'brandweerfotograaf'? Ik kan me echt niet voorstellen dat het dus illegaal is. Of het verstandig is, is een tweede, maar het gaat hier puur om het feit of het is toegestaan ;)
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


BHN849

  • Gewezen IVK-student
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,005
  • Benthuizen
    • FotoBPR.nl
Reactie #53 Gepost op: 16 juni 2010, 18:55:28
Het is wel toegestaan, zolang je het logo maar niet gebruikt (is vastgelegd door BiZa)
Maar slim is het allerminst, je krijgt direct het stempel van 'wannabe' en je jaagt de brandweer zo juist tegen jezelf in het harnas.
Voor nieuws uit de regio Zoetermeer keek je vroeger op www.fotobpr.nl!


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #54 Gepost op: 16 juni 2010, 18:56:01
Binnen de Veiligheidsregio Kennemerland bestonden altijd al drie brandweerfotografen. Dit wordt uitgebreid naar zes met hele strikte regels. Men is op dit moment bezig om alles op de rails te zetten. Je zal niet de eerste zijn die dit proces verstoord maar ik raad het je niet aan.

De scheiding tussen brandweerfotografen en persfotografen zal een stuk duidelijker worden en dat juich ik toe. Enkele niet-brandweerfotografen hebben in dit kader al vrijwillig hun veiligheidsvesten met "brandweerfotograaf" vervangen door nieuw vesten met "fotograaf".

Daarnaast heb je zo'n vest alleen nodig als je binnen de afzetting wilt werken. Ik weet niet hoe Zwanenburg daar mee omgaat, maar er zijn korpsen binnen Kennemerland die absoluut niet toestaan dat hun eigen jeugbrandweer binnen de afzetting komt.

Ergo, niet doen.


Kijk je kan het zo bestellen : http://www.brandweerwinkel.nl/winkel/contents/nl/d412.html#p3117  ;)
Daar staat: "Goedkeuring en registratie FLR 22.10a". Nu kan ik de term FLR niet zo snel terugvinden maar volgens mij wordt er aangegeven dat het bestellen van T-shirts een beperking kent.


Ik weet ook al wel dat het niet slim is om het te doen maar het mag gewoon.
Er is door de VRK veel werk vericht om de regeling brandweerfotograaf op de rails te krijgen. Ik vraag me af waarom iemand uit Noord-Oost Gelderland een 14-jarig lid van de jeugdbrandweer een advies gaat geven wat tegen deze regeling in gaat?


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #55 Gepost op: 16 juni 2010, 18:56:35
Sorry, maar ik moet even wat kwijt:

Het is volgens de regeltjes ook niet illegaal, alleen je moet niet door willen drammen ookal staan de regeltjes het toe. Een beetje fatsoen hier en daar en je komt verder dan met een wannabee shirt.


LarsAmbu

  • Aanstormend EHVer
  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 383
Reactie #56 Gepost op: 16 juni 2010, 19:09:53
Sorry, maar ik moet even wat kwijt:

Het is volgens de regeltjes ook niet illegaal, alleen je moet niet door willen drammen ookal staan de regeltjes het toe. Een beetje fatsoen hier en daar en je komt verder dan met een wannabee shirt.
Hoezo sorry? ;D Dit is gewoon logisch, ben het hier dan ook mee eens! Gewoon fotograaf lijkt me voldoende O0
Waar een wil is, is een weg.. Ik wil Ambulanceverpleegkundige worden. --------------------------------------------------------------------------------


1300001-MR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,198
Reactie #57 Gepost op: 16 juni 2010, 19:47:10
Het is al 14x gezegd maar nogmaals, als jij via een of andere website een shirt, hesje of iets in die geest besteld en daarop zet brandweerfotograaf, terwijl je niet in dienst ben van de brandweer, wekt dat ernstige verwarring op. Daarnaast is het ongewenst en het zal je band met het korps/ de regio echt niet versterken. Zij zullen je echt liever zien gaan dan komen en reken er dus maar niet op dat je een keer ergens voor de afzetting mag komen ;)

Als je al een shirt wilt laten drukken zou ik er niets opzetten wat te maken heeft met de brandweer, hooguit fotograaf ofso, maar waarom zou je dat doen


elvin

  • brandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 238
Reactie #58 Gepost op: 17 juni 2010, 07:57:50
ik ga wel een tshirt bestellen met fotograaf en dan de site naam
Vrijwillige brandweer


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #59 Gepost op: 17 juni 2010, 09:51:22
ik ga wel een tshirt bestellen met fotograaf en dan de site naam

O0
Samen sterk in de hulpverlening!