weggstuurd worden door eigenaar van een openbare weg

Auteur Topic: weggstuurd worden door eigenaar van een openbare weg  (gelezen 7164 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #10 Gepost op: 11 augustus 2007, 19:54:51
Dat begrijp je verkeerd.  ;)
O, ??? dat begreep ik nou niet direct uit je antwoord... Maar ik denk dat "jeroenbos" goed heeft gehandeld door daar op dat moment geen discussie te gaan lopen voeren. Daar heb je alleen jezelf mee. Niet alleen op dat moment, maar ook later als je diezelfde personen ongetwijfeld weer eens tegen het lijf loopt...  :|


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #11 Gepost op: 11 augustus 2007, 20:13:42
Iedereen die foto's maakt komt dit tegen en als je even logisch nadenkt kan je zelf ook wel een antwoord bedenken.

Als je even logisch nadenkt dan klopt de titel helemaal niet. "Eigenaar van een openbare weg". Hoe kun je een openbare weg bezitten? Daarmee wordt het hele onderwerp al verkeerd ingeleid, want is het nu openbare weg of prive terrein? Het aantal stappen van de autoladder doet al helemaal niet terzake, die wagen kan wel 6 kilometer op eigen terrein staan en dat sta jij met die "paar stappen" dan ook. Te weinig informatie om een goed oordeel over te kunnen vellen. Iets zegt mij dat de hulpdiensten dat wel hadden en ze zullen hem niet voor niets hebben weggestuurd. In eerste instantie werd zijn aanwezigheid wellicht gedoogd, maar als het echt prive terrein is en de eigenaar geeft te kennen zijn aanwezigheid niet op prijs te stellen dan houdt het natuurlijk direkt op, tenzij je daadwerkelijk brandweerfotograaf zou zijn natuurlijk...

Groeten, Peter.


jeroenbos

  • jeugdbrandweer/ fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 697


Michelle1983

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 12 augustus 2007, 00:40:52
Stond je op al deze foto's achter het hek? De foto's doen in ieder geval vermoeden van niet.


jeroenbos

  • jeugdbrandweer/ fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 697
Reactie #14 Gepost op: 12 augustus 2007, 19:46:52
ik stond achter de fotograaf met perskaart en die stond voor het hek


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #15 Gepost op: 12 augustus 2007, 19:59:58
Even voor de duidelijkheid: de autoladder stond dus op de openbare weg, daar stond je achter, en de fotograaf met perskaart stond voor het hek. Vóór het hek lijkt in deze discussie dus op privéterrein en áchter het hek is in deze openbare weg. Correct....?  :|


apje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 107
  • he jij hier
Reactie #16 Gepost op: 12 augustus 2007, 20:26:56
als je op de openbare weg stond je niet op zijn natuurlijk! ik kan wel de reactie begrijpen van de eigenaar, hij zou zich wel rot geschrokken zijn toen hij gebeld is dat zijn schoorsteen in de Fik staat.

en dat de Ovd je achter het lint heeft laten plaats nemen is idd geen verkeerde oplossing.


PS mooie foto's
kent u mij dat u mij nog kent zodat u weet wie ik ben?


duco

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 12 augustus 2007, 20:37:41
Op wat voor grond je stond is voor mij niet van belang, hulpverlening is voor professionals, niet voor jouw dus. Ramptoeristen moeten op afstand worden gehouden, voor hun veiligheid (zie Enschede) en als je als brandweerman moet oppassen op de jeugdbrandweer is dit niet goed. Je verteld (enigszins vereerd) dat je met de chauffeur hebt gepraat, ik denk dat die wel wat beters te doen had!

Iedereen wil graag dicht bij het vuur staan kijken (lekker warm) maar een terrein wordt niet voor niets afgezet, en welke toegevoegde waarde heeft jouw aanwezigheid in het afgezette gebied?

kortom koop een goede tele-lens met veel zoom vermogen, en blijf netjes achter het lijntje.


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #18 Gepost op: 13 augustus 2007, 01:18:27
Als je even logisch nadenkt dan klopt de titel helemaal niet. "Eigenaar van een openbare weg". Hoe kun je een openbare weg bezitten?

Het klinkt vreemd maar het kan wel. Hier in IJmuiden is Zeehaven IJmuiden B.V.
eigenaar van grote stukken grond met wegen. Die wegen zijn openbare weg
waar de politie haar normale taak uitoefend. De havenmeester heeft als
vertegenwoordiger van de eigenaar zelf geen handhavingsbevoegdheid.
Hoe het met de kleine lettertjes zit kan ik je helaas ook niet vertellen.

Groeten, Ko


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #19 Gepost op: 26 augustus 2007, 12:04:14
Het klinkt vreemd maar het kan wel. Hier in IJmuiden is Zeehaven IJmuiden B.V.
eigenaar van grote stukken grond met wegen. Die wegen zijn openbare weg
waar de politie haar normale taak uitoefend. De havenmeester heeft als
vertegenwoordiger van de eigenaar zelf geen handhavingsbevoegdheid.
Hoe het met de kleine lettertjes zit kan ik je helaas ook niet vertellen.

Groeten, Ko


Ik betwijfel of de wegen in het gebied openbare weg betreffen. Wel zullen de Wegenverkeerswet en het RVV op de wegen in het havengebied van kracht zijn vermoed ik. Dan kan de politie daar het RVV ook handhaven. Sowieso kan de politie privaat terrein betreden om politiewerk uit te voeren (zeker als de eigenaar daar toestemming voor geeft).

Hoe het juridisch precies in elkaar steekt weet ik niet, maar hier komt het grofweg op neer. Misschien iets voor een ander topic...
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s