Middelbrand loods - Waddinxveen - 15-08-'07

Auteur Topic: Middelbrand loods - Waddinxveen - 15-08-'07  (gelezen 6328 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Gepost op: 15 augustus 2007, 14:28:10
11:24:16 15-08-07 A1 ZUIDELIJKE DWARSWEG WDN
   1523127 Ambu 16-127 (Leiden en Omstreken)

11:08:42 15-08-07 Prio 1 ZUIDELIJKE DWARSWEG 13 WDN Mogelijk middelbrand
   1503006 BRW Hollands Midden (HOvD - ROGS Oost)
   1504105 BRW Hollands Midden (Monitorcode OvD)

11:05:31 15-08-07 Prio 1 ZUIDELIJKE DWARSWEG 13 WDN Mogelijk middelbrand 62856
   1503152 BRW Gouda (Kazernealarm)
   1503153 BRW Gouda (Korpscoördinator)

11:03:42 15-08-07 Prio 1 ZUIDELIJKE DWARSWEG 13 WDN Mogelijk middelbrand (herbezetten Kazerne: gda)
   1503151 BRW Gouda (Korpsalarm)
   1503153 BRW Gouda (Korpscoördinator)

10:59:38 15-08-07 Prio 1 ZUIDELIJKE DWARSWEG 13 WDN Mogelijk middelbrand 62741 62844 62997
   1503015 BRW Hollands Midden (OvD Gouwe en IJssel)
   1503152 BRW Gouda (Kazernealarm)
   1503153 BRW Gouda (Korpscoördinator)
   1503681 BRW Waddinxveen (Korpsalarm)
   1503684 BRW Waddinxveen (Korpscoördinator)
   1504105 BRW Hollands Midden (Monitorcode OvD)


Grote brand in Waddinxveen

WADDINXVEEN - In Waddinxveen woede een grote brand. Het vuur brak woensdagochtend uit in een loods aan de Zuidelijke Dwarsweg en is onder controle.
Een man heeft brandwonden opgelopen aan zijn hoofd. De loods mag als verloren worden beschouwd. Bij de brand is asbest vrijgekomen, dat alleen consequenties heeft voor de nabije omgeving.

Boven Waddinxveen waren grote zwarte rookwolken te zien. Een gedeelte van de Zuidelijke Dwarsweg is afgesloten en is alleen toegankelijk voor bestemmingsverkeer.

Bron: RTV West







Gluurders...  8)

Foto's © Joris B.


343, never forget.


korsakoff

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 15 augustus 2007, 15:23:33
Ranzige ramptoeristen, die jongens uit Gouda. Om nou zelfs een brandweerpakje te kopen en een ademluchttoestel gaat wel heel ver...... ;D ;D ;D


Fire Duif

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 15 augustus 2007, 18:04:51
Ranzige ramptoeristen, die jongens uit Gouda. Om nou zelfs een brandweerpakje te kopen en een ademluchttoestel gaat wel heel ver...... ;D ;D ;D

is waddinxveen hoor  :D :D


fikkie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 718
  • wikki en fikkie klaren de klus
Reactie #3 Gepost op: 15 augustus 2007, 19:25:17
hoe komt het toch dat die helm zo wit blijft?????? :'( :-X :P ;D ;) :D ^-^


fire dept vincent

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 15 augustus 2007, 19:39:06
hoe komt het toch dat die helm zo wit blijft?????? :'( :-X :P ;D ;) :D ^-^

hahah ja en hun pak  :D


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #5 Gepost op: 15 augustus 2007, 20:02:13
Eigenlijk vind ik dat helemaal niet zo'n goed idee  ???   Zeker voor de eigenaar of omstanders moet het wel een wrang gezicht zijn om "brandweermannen"  zo te zien, terwijl ze geen fluit uitvoeren en alleen maar "genieten" van andermans  problemen  ::)
Ik zou in iedergeval als eigenaar zijn denk ik wel boos worden als ik het zeg allemaal aanzag  :-X :|
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #6 Gepost op: 15 augustus 2007, 20:25:21
Ranzige ramptoeristen, die jongens uit Gouda. Om nou zelfs een brandweerpakje te kopen en een ademluchttoestel gaat wel heel ver...... ;D ;D ;D

hoe komt het toch dat die helm zo wit blijft?????? :'( :-X :P ;D ;) :D ^-^

Eigenlijk vind ik dat helemaal niet zo'n goed idee  ???   Zeker voor de eigenaar of omstanders moet het wel een wrang gezicht zijn om "brandweermannen"  zo te zien, terwijl ze geen fluit en voeren en alleen maar "genieten" van andermans  problemen  ::)
Ik zou in iedergeval als eigenaar zijn denk ik wel boos worden als ik het zeg allemaal aanzag  :-X :|

Ik ben het hier dus niet mee eens.

Jongens en meisjes, kijk nou nog eens naar de foto:


  



Foto's © Joris B.[/center]

Wat zien we: twee spuitgasten, op de knieen blik gericht op het incident. Achter een hoek van een vlakbij gelegen garage.

En geloof mij maar: ondanks dat ik niet terplaatse ben geweest kan ik met zekerheid zeggen dat beide brandweerpersonen dit niet doen omdat dat nou zo lekker relaxed is.

Is het nu echt niemand opgevallen dat deze 2 gasten veilig met hun werk bezig zijn? Bevelvoerders zetten hun mensen in en geven ze instructies mee over hoe te bewegen op het plaats incident. En dat is zo veel mogelijk bij mekaar blijven en als de gevaarszetting daar aanleiding toegeeft, zo veel mogelijk in dekking bijvoorbeeld met mogelijke gasflessen die bij de brand betrokken kunnen zijn.

Kan me nog goed de brand herineren bij MYS in Medemblik. Een botenhal met pleziervaartuigen en een hoeveelheid gasflessen. Op een gegeven moment lagen er diverse spuitgasten plat op hun buik, niet om kleingeld te zoeken, maar om een ontmoeting met een afsluiter zo klein mogelijk te maken.


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #7 Gepost op: 15 augustus 2007, 20:30:13
"woede >:( een grote brand" aldus RTV West.....  ;)


brw arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,131
  • one misson one goal
Reactie #8 Gepost op: 15 augustus 2007, 22:00:37
Ik ben het hier dus niet mee eens.

Jongens en meisjes, kijk nou nog eens naar de foto:

Wat zien we: twee spuitgasten, op de knieen blik gericht op het incident. Achter een hoek van een vlakbij gelegen garage.

En geloof mij maar: ondanks dat ik niet terplaatse ben geweest kan ik met zekerheid zeggen dat beide brandweerpersonen dit niet doen omdat dat nou zo lekker relaxed is.

Is het nu echt niemand opgevallen dat deze 2 gasten veilig met hun werk bezig zijn? Bevelvoerders zetten hun mensen in en geven ze instructies mee over hoe te bewegen op het plaats incident. En dat is zo veel mogelijk bij mekaar blijven en als de gevaarszetting daar aanleiding toegeeft, zo veel mogelijk in dekking bijvoorbeeld met mogelijke gasflessen die bij de brand betrokken kunnen zijn.

Kan me nog goed de brand herineren bij MYS in Medemblik. Een botenhal met pleziervaartuigen en een hoeveelheid gasflessen. Op een gegeven moment lagen er diverse spuitgasten plat op hun buik, niet om kleingeld te zoeken, maar om een ontmoeting met een afsluiter zo klein mogelijk te maken.



je kunt duidelijk zijn dat deze jongens onder dekking zitten, in afwachting van wat komen gaat. ik heb het zelf meegemaakt met gasflessen in een opslag 2 maal, en als je die ziet staan in een brandende opslag geloof me dan ben je echt blij dat je dan achter zo'n muur zit als ze klappen want je schrikt je helemaal het apenzuur. dus goed gehandeld in deze.
bhv-er, Hoofd brandwacht,lid ogs team boxmeer(opgeheven per 01-04-2014), onderbrandmeester in opleiding,zelfstandig ondernemer van bakker bart  steunt


fire dept vincent

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 15 augustus 2007, 22:02:40
je kunt duidelijk zijn dat deze jongens onder dekking zitten, in afwachting van wat komen gaat. ik heb het zelf meegemaakt met gasflessen in een opslag 2 maal, en als je die ziet staan in een brandende opslag geloof me dan ben je echt blij dat je dan achter zo'n muur zit als ze klappen want je schrikt je helemaal het apenzuur. dus goed gehandeld in deze.

Ik denk meer dat het hier als een grapje is bedoelt (zeker van mijn kant) behalve van pompbediende.

Ik begrijp wel wat die brandweermannen daar doen  :) Eigen veiligheid eerst  O0