verzekering hulpverleningsvoertuigen

Auteur Topic: verzekering hulpverleningsvoertuigen  (gelezen 4798 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #10 Gepost op: 27 augustus 2007, 13:00:54
De overheid betaald dat toch gewoon? Of niet?

Ambulances hebben de verplichte WA-verzekering en de uitgebreide polisverzekeringen, politievoertuigen zijn verzekerd via het rijk, premie is voor deze voertuigen niet op te brengen ivm de forse aantallen schades en claims van derden. Brandweervoertuigen gebruiken volgens mij de ambulanceregeling en die wordt voor de brandweer vanuit het rijk via de gemeente betaald.

De overheid valt onder het rijk ;)


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #11 Gepost op: 27 augustus 2007, 13:02:30
dat hoorde ik een keer van m`n vader en op ziekenauto`s zie je altijd allemaal namen van verzekeringsmaatschappijen staan, dus het zou best kunnen

MenZis (ofzoiets) wat op sommige ambulances staat is een levensverzekering. Geen autoverzekering. Ík heb het nog nooit zien staan.


Combatman

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 27 augustus 2007, 20:21:14
MenZis (ofzoiets) wat op sommige ambulances staat is een levensverzekering. Geen autoverzekering. Ík heb het nog nooit zien staan.

Klopt als een bus! (Ook dat de overheid het rijk is ;))
Ik weet het ook niet precies hoor, maar misschien hebben die een soort regeling ofzo? Dat als er schade is dat zij het gewoon betalen? Maar ik gis alleen maar wat hoor!

Ray


Marnix

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Ned. Rode Kruis
    • Rode Kruis
Reactie #13 Gepost op: 27 augustus 2007, 20:35:29
De verzekeringsmaatschappij met reklame op de auto is een ziektekostenverzekering, die de ritten betaalt (als ze wel aankomen). De gewone autoverzekering betaalt eventuele schade. Van huis uit is dit vaak Centraal Beheer, die veel voor de overheid werkt. De premie ligt vaak wat hoger als er veel schade gereden wordt.
CN NRK


Combatman

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 27 augustus 2007, 21:04:33
Ah zo! Ok, dat wist ik niet


Ton d Breejen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 133
Reactie #15 Gepost op: 27 augustus 2007, 22:38:41
Ambulance's zijn gewoon verzekerd, mogelijk wel met enige aanpassingen ivm verhoogd risico. Dit komt omdat de ambulance's geen rijksoverheid voertuigen zijn.
Brandweervoertuigen zijn een verhaal apart. Deze vallen onder BiZa en zijn niet verzekerd. De overheid betaald schade's (welliswaar aan vergelijkbare regels als een verzekeringsmaatschappij) uit met eigen middelen. De premie is n.l. niet op te brengen.


ijsselvechter

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 208
Reactie #16 Gepost op: 2 september 2007, 20:03:01
dat hoorde ik een keer van m`n vader en op ziekenauto`s zie je altijd allemaal namen van verzekeringsmaatschappijen staan, dus het zou best kunnen
Er zijn idd enkele diensten die de naam van een verzekeraar voeren. Echter lang niet alle diensten doen dit. Bij mijn weten zijn alleen de RAVU en Ambulance Oost die dat doen.


Combatman

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 4 september 2007, 22:35:24
ja, de RAVU! Daarvan had ik dat jah! Dat klopt  O0