Datums in werking stellen C2000

Auteur Topic: Datums in werking stellen C2000  (gelezen 7968 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #10 Gepost op: 23 september 2003, 09:09:22
Tsja..... ik luister ook al bijna 15 jaar naar de scanner.....
Het zal ff wennen zijn straks, maar alles went... er zijn nog genoeg andere leuke dingen op de wereld  :)
Het zal wel lekker rustig worden in huis!

Gr
Erik
heb je de scanner zo hard staan ;)


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #11 Gepost op: 23 september 2003, 18:59:19
Erik, ik geloof nooit dat je een echte bent, want van die rust hou je toch niet?
Maar oké, ik begrijp je wel, jij houdt je brandweerpieper gewoon (of je krijgt die P2000), maar je hoort alles nog...
Alleen de politie en de ambu moet je missen, dan valt het nog een beetje mee...

Christian


Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #12 Gepost op: 23 september 2003, 22:01:11
Erik, ik geloof nooit dat je een echte bent, want van die rust hou je toch niet?
Maar oké, ik begrijp je wel, jij houdt je brandweerpieper gewoon (of je krijgt die P2000), maar je hoort alles nog...
Alleen de politie en de ambu moet je missen, dan valt het nog een beetje mee...

Christian

Mijn opmerking was ook niet helemaal serieus bedoeld  :)
Tuurlijk, als vrijwilliger krijg ik sowieso een P2000-pager. Maar het is jammer dat ik straks het mobilofoonverkeer niet meer mee kan luisteren idd. Daardoor was je soms al voorbereid op een alarmering of je hoorde al aanvullende info.

Naja.... tis nie anders he  ;)

Gr
Erik


Lukas074

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 23 september 2003, 22:04:56
Maar zal er tegen die tijd geen oplossing zijn voor het beluisteren van het mobilifoon verkeer ?


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #14 Gepost op: 23 september 2003, 22:36:01
Mijn opmerking was ook niet helemaal serieus bedoeld  :)

Mijn opmerking ook niet (helemaal) hoor! ;)

Misschien is het een optie om een mobilofoon in je Volvo te laten bouwen? Dan kan je meeluisteren...

Christian


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #15 Gepost op: 24 september 2003, 09:35:18
Maar zal er tegen die tijd geen oplossing zijn voor het beluisteren van het mobilifoon verkeer ?

nee,ga er maar van uit dat dat even niet meer zal kunnen.Maar er zal wel weer iets opgevonden worden,waardoor het misschioen wel weer kan ;)


firemanr

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 24 september 2003, 16:11:25
We hebben geloof ik al eens een discussie gehad over het volgen van mobilofoonverkeer met 2000 systeem....als ut door de lucht gaat is het te horen....komt vanzelf, heeft gewoon even tijd nodig! ;D


Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #17 Gepost op: 24 september 2003, 18:32:43
Mijn opmerking ook niet (helemaal) hoor! ;)

Misschien is het een optie om een mobilofoon in je Volvo te laten bouwen? Dan kan je meeluisteren...

Christian

I wish...... zal wel niet mogen/kunnen e.d.....
Maar ik zal eens een balletje opgooien bij de baas  ;)
Hoewel die ook moet bezuinigen komend jaar....... Het is zelfs niet zeker of er in 2004 een nieuwe waterongevallenwagen komt.....

Gr
Erik


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #18 Gepost op: 24 september 2003, 22:40:26
Het is zelfs niet zeker of er in 2004 een nieuwe waterongevallenwagen komt.....

Ik was er al een beetje bang voor toen ik bij Omroep Zeeland hoorde dat de gemeente Goes gaat bezuinigen... :-\

De gemeente Goes gaat ruim 1,8 miljoen euro bezuinigen. Ook Goes kampt met een economische teruggang.

De bezuinigingsvoorstellen van het college van burgemeester en wethouders treffen ook de eigen organisatie van de gemeente. Goes gaat minder
personeel inhuren en kondigt een vacaturestop af.


Bron: www.omroepzeeland.nl

Christian


Bleij

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 607
Reactie #19 Gepost op: 25 september 2003, 13:59:37
Gezien op www.regioscannerzeeland.nl


Miljoenenverlies Zeeuwse politie
PZC 25 09 2003

MIDDELBURG - De politie van Zeeland stevent de komende jaren af op een miljoenenverlies. Het volgend jaar loopt het tekort volgens prognoses op tot vijf miljoen euro. Volgens korpschef F. Goudswaard van de Zeeuwse politie is het niet mogelijk verder te bezuinigen. ,,Op het bot zit geen vet meer om af te snijden.``

De korpschef lichtte de zorgelijke financiële situatie gisteren toe tijdens de vergadering van het regionaal college van de politie. De prognoses voor de komende jaren liegen er niet om. In het huidige jaar lopen de verliezen waarschijnlijk op tot zo`n 1,6 miljoen euro.

Volgens Goudswaard is het nog mogelijk om deze tekorten te dekken met reserves. Het volgend jaar duiken de cijfers waarschijnlijk diep het rood in. Volgens de jongste berekeningen lopen de tekorten dan op tot zo`n vijf miljoen euro. Ook in 2005 moet de politie waarschijnlijk nog een tekort van drie miljoen euro incasseren. Pas in 2006 en verder worden de cijfers - naar verwachting - weer in zwart geschreven.

Vooral de kosten voor het nieuwe digitale communicatiesysteem C2000 rijzen de pan uit, aldus Goudswaard gisteren ,,Aanvankelijk stond hiervoor 100.000 euro gecalculeerd, maar het volgend jaar gaat dit systeem ons 1,8 miljoen euro kosten.`` Ook de ict-kosten zijn voor de komende jaren een molensteen om de nek van de politie. Volgens Goudswaard is de Zeeuwse politie daar niet uniek in, maar gaat dat op voor heel Nederland. Voor het grootste deel gaat het om zogeheten autonome kostenstijgingen, aldus Goudswaard. Met andere woorden: stijgingen waar vrij weinig aan te doen is.

Machteloos
,,Het geeft ons een machteloos gevoel omdat we er totaal er geen enkele invloed op hebben``, aldus de korpschef. Naast de grote, verplichte uitgaven zijn er in de loop der tijden allerlei kleine belastingmaatregelen die bij elkaar zwaar op de begroting drukken.

Volgens Goudswaard is het onmogelijk om verder te bezuinigen. Het grootste deel van de uitgaven zijn personeelslasten. Maar snijden in de personeelssterkte van 1100 agenten staat haaks op de algemene roep om meer blauw op straat te hebben. Bovendien zijn de agenten hard genoeg nodig aldus Goudswaard. ,,Ik heb niet het idee dat er ook maar iemand van onze agenten staat te niksen.`` Alternatief is om in de huisvesting te snijden. ,,Op dit moment zijn er geen vierkante meters onbenut.`` Bovendien levert verkoop van onroerend goed dezer dagen weinig op, aldus de korpschef. Ook in de uitgaven voor bijvoorbeeld voertuigen kan volgens hem niet verder beknibbeld worden.

De burgemeesters onderschrijven de zorgen van Goudswaard. Volgens hen zit er niks anders op dan het ministerie van Binnenlandse Zaken op de hoogte stellen van de zorgelijke financiële situatie. Burgemeester Van der Zaag van Goes gisteren tijdens de vergadering van het regionaal college: ,,Vijfzesde zijn niet-beïnvloedbare kosten. Het is zaak om dit zo snel mogelijk met Binnenlandse Zaken op te lossen.``




Alleen dus al voor de politie van 100.000 euro naar 1.800.000 euro, da's niet niks voor wat digitale spraak enzo. Komen daar nog heel wat brandweervoertuigen bij, met portofoons etc. En dan nog de ambulancediensten en waarschijnlijk de GHOR.

Christian, weet jij of alle 9 voertuigen een C-2000 mobilofoon zullen krijgen in Zeeland ? (3xGMK , 2xOVD-G en 1x CVDG)  ???