Nieuwe jas voor lokale bevelvoerders

Auteur Topic: Nieuwe jas voor lokale bevelvoerders  (gelezen 28984 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Just'in

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 278
  • HBT / brandweerduiker
    • Brandweer Zaanstad Kring 7
Reactie #40 Gepost op: 27 augustus 2007, 17:55:54
Wat is de meerwaarde van die lelijke banden op een helm?
"There is no higher honor than human service. To work for the common good is the greatest deed."


Hotdog

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 276
Reactie #41 Gepost op: 27 augustus 2007, 17:58:17
Wat is de meerwaarde van die lelijke banden op een helm?

Duidelijkheid....
Door die dunne of dikke banden is in één oogopslag te zien welke functie een brandweerman/vrouw heeft.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #42 Gepost op: 27 augustus 2007, 19:16:56
Gelijk mee eens!  ;)    En dan alle MANSCHAPPEN een zwarte helm, alle LEIDINGGEVENDEN een witte helm. Daarmee is al heel veel duidelijkheid te winnen. Op de witte helmen vervolgens  de juiste banden, en inderdaad allemaal de zelfde kleuren jassen voor OVD.   alle AGS  de zelfde jas   en HOVD  ook weer de zelfde kleuren enz enz  O0   Allemaal dan wel in hun eigen kleur, dus niet alles oranje maar per functie dus landelijk het zelfde  ;)

De helmen die hier gebruikt worden zijn de glow in the dark helmen, stukken beter (en mooier) als die lelijke zwarte :-X

Als ik moest kiezen:   OVD:  oranje jas ( 2 banden op witte hem ),  HOVD: gele jas ( 3 banden op witte helm )  en AGS in eigenbluskleding met een groene helm  ;)    Das natuurlijk mijn persoonlijk keuze  ;)

OVD = Groen hesje / groene schouderstukken.
HOVD = Groen hesje / groene schouderstukken met tekst HOVD + de bijpassende banden op de helm.
AGS = Bluskleding met groene helm
Manschappen = normale bluskleding

Ik vind die brede banden op de helmen nogal verwarrend t.o.v. van de dunnere banden.

De dikke banden zijn van de ''echte'' brandweer, die andere zijn van de bedrijfsbrandweer.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #43 Gepost op: 27 augustus 2007, 19:28:04
De helmen die hier gebruikt worden zijn de glow in the dark helmen, stukken beter (en mooier) als die lelijke zwarte :-X

OVD = Groen hesje / groene schouderstukken.
HOVD = Groen hesje / groene schouderstukken met tekst HOVD + de bijpassende banden op de helm.
AGS = Bluskleding met groene helm
Manschappen = normale bluskleding

De dikke banden zijn van de ''echte'' brandweer, die andere zijn van de bedrijfsbrandweer.

Wel 'mooie' helmen gebruiken maar daarna wel weer met vestjes, schouderstukken de bevelvoerder / OVD onderscheiden..... ::) ::) ;) :P

Volgens mij moet de oplossing liggen in de 'vaste' kleding. Zal ik mijn voorkeur neer zetten:

manschappen: zwarte kleding en zwarte helm
Bevelvoerder: zwarte kleding en witte helm
OVD: zwarte broek, rode Jas en witte helm
HOVD: zwarte broek en 'gouden' jas en witte helm
Aanschuivende diensten: blauwe jas met per dienst een verschillende kleur helm


Strepen op de helm mag je er zelf bij verzinnen...  ;)


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #44 Gepost op: 27 augustus 2007, 19:29:39
De helmen die hier gebruikt worden zijn de glow in the dark helmen, stukken beter (en mooier) als die lelijke zwarte :-X

Waarom manschappen dan geen witte..? ???
 Wat hebben we te maken met "mooi" het moet in 1 oogopslag helder en duidelijk zijn, dus dan is de oplossing heel simpel, manschappen gewoon zwarte helmen  ::)
De dikke banden zijn van de ''echte'' brandweer, die andere zijn van de bedrijfsbrandweer.
Dikke band is hier van de CDT  ;)
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


korsakoff

  • Gast
Reactie #45 Gepost op: 27 augustus 2007, 21:42:58
Aangevulde lijst:

Groen voor OvD's in 6 regio's:
Hollands-Midden
Groningen
Drenthe
Twente
Zuid-Limburg
Amsterdam e.o.

Oranje in 8 regio's:
Zaanstreek Waterland
Zuid-Holland Zuid
Kennemerland
Gelderland Zuid
Noord Oost Gelderland
Rotterdam Rijnmond
Zeeland
Haaglanden

Geel in 1 regio:
Midden en West Brabant

Nog niet bekend van 10 regio's:
Noord en Midden Limburg
Zuidoost Brabant
Brabant Noord
Gelderland Midden
Utrecht
Gooi en Vechtstreek
Flevoland
Noord Holland Noord
Ijssel Vecht
Friesland

RalfW: weet niet welke regio je bedoelt....

15 gedaan en de score zit op 8 van de 15 oranje (53,3 %)....
Wie helpt de laatste regio's aan een kleur?


RalfW

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,795
Reactie #46 Gepost op: 27 augustus 2007, 21:56:39
ik vind gewoon dat de overheid (lees minister) een vaste kleurstelling moet invoeren... hoe ze korpsen dit dan gaan invoeren moeten hun weten (hesjes, schoudervlakken, hoesjes over ademlucht of iets)


plato

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 97
Reactie #47 Gepost op: 28 augustus 2007, 09:32:36
Dikke band is hier van de CDT  ;)

Dat was precies de reden van mijn opmerking! Zo lijkt het voor een niet aalsmeerder alsof er veel commandanten bij een inzet aanwezig zijn


Denker

  • Ploegleider BHV + EHBO
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 348
Reactie #48 Gepost op: 28 augustus 2007, 09:55:06

RalfW: weet niet welke regio je bedoelt....

Twente :)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #49 Gepost op: 28 augustus 2007, 12:51:30
Wel 'mooie' helmen gebruiken maar daarna wel weer met vestjes, schouderstukken de bevelvoerder / OVD onderscheiden..... ::) ::) ;) :P

Volgens mij moet de oplossing liggen in de 'vaste' kleding. Zal ik mijn voorkeur neer zetten:



De schouderstukken van de bevelvoerders zitten gewoon vast, zijn dus gewoon zwarte jassen met rode schouders, de OVD (die ook wel eens niet als OVD mee draait, heeft de schouderstukken met klitteband vast zitten.

In geheel Amsterdam en Omstreken werkt dit systeem erg goed en bevalt ook goed. Weinig kans dat er verandering in gaat komen, veel korpsen hebben namelijk net nieuwe pakken gekocht.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !