Nieuwe jas voor lokale bevelvoerders

Auteur Topic: Nieuwe jas voor lokale bevelvoerders  (gelezen 29259 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #70 Gepost op: 12 november 2007, 23:06:15
weet ook waarom wij hier nog geen hesjes hebben.

bij ons zit er maar 1 bv op een voertuig en daarvan weten ze wie de bevelvoerder is. en zoals laatst zeer grote brand doen we met eigen mensen. sorry voor de buurtgemeente ;) :D ;D maar iemand die wel als manschap uitrukt die normaal bevelvoerder is heeft gewoon een zwarte helm en is dus gewoon manschap.
en ook de ovd's blijven in het eigen verzorgingsgebied.


O0 O0   goede zaak!  ;)
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Crashtender

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,172
Reactie #71 Gepost op: 17 december 2007, 16:07:49
De stand van zaken in Noord- en Oost-Gelderland:

- Bevelvoerder: varieert (nog) per korps maar in toenemende mate wordt gekozen voor een zwart/donkergrijs bluspak met rode schouderstukken die kunnen worden verwijdert als een bevelvoerders de rol van een manschappen aan moeten nemen.
- OVD: zwarte broek en oranje jas met een oranje schouderstuk met daarop de functienaam OVD
- HOVD: zwarte broek en oranje jas met een geel schouderstuk met daarop de functienaam HOVD
- CVD: zwarte broek en oranje jas met een geel schouderstuk met daarop de functienaam CVD
- AGS: zwarte broek en oranje jas met een groen schouderstuk met daarop de functienaam AGS
- OIV: zwarte broek en oranje jas met een grijs schouderstuk met daarop de functienaam OIV (OIV = Officier InformatieVoorziening)

De officieren gebruiken inmiddels al geen helmstrepen meer. Bij de bevelvoerders komen ze (nog) wel voor.

Bij de andere diensten geldt het volgende:

- OVD-P: groen hesje met daarop de functienaam OVD-P
- OVD-G: geel-groene "ambulance"-jas met daarop de functienaam OVD-G
- CVD-G: geel-groene "ambulance"-jas met daarop de functienaam CVD-G
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #72 Gepost op: 21 december 2007, 16:47:02

- OVD-G: geel-groene "ambulance"-jas met daarop de functienaam OVD-G
- CVD-G: geel-groene "ambulance"-jas met daarop de functienaam CVD-G

Zijn dat geen GHOR jassen?


Crashtender

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,172
Reactie #73 Gepost op: 4 januari 2008, 18:51:38
Zijn dat geen GHOR jassen?

Voor mij zijn dat de kleuren die ook door de ambulance worden gebruikt maar zo u wilt......ja dat zijn GHOR jassen. Het zijn immers ook GHOR functies waar we het hier over hebben.  :)
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.


NF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,018
    • www.112ijmond.nl
Reactie #74 Gepost op: 17 april 2008, 20:25:55
Zijn dat geen GHOR jassen?

OvDG etc. zijn inderdaad GHOR-functies dus de keuze voor deze vorm is wat dat betreft vrij logisch. Ik heb trouwens ook wel 'ns een OvDG gezien met alleen 'GHOR' achterop zijn jas of helemaal geen opschrift.

Ik vraag me alleen af of deze kleurstelling niet verwarrend is bij inzet van de Geneeskundige Combinatie bij een multidisciplinaire inzet. Als je als OvDB je collega uit het oog verliest en in het veld met allemaal groen-geel degene met 'OvDG' moet zien te vinden tussen alle 'SIGMA' etc. ???
112ijmond.nl / IVK, BvV / Brede interesse in Veiligheid en Hulpverlening


Ricardo B

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
    • Regio15 - Brandweer & ambulancediensten uit de regio Haaglanden
Reactie #75 Gepost op: 18 april 2008, 20:03:58
De GHOR lui hebben toch ook gewoon een helm neem ik aan? CvD-G hier in Haaglanden loopt met een gele helm met drie rode strepen.

Gr. Ricardo
HBO-Verpleegkundige Manschap A + bediener hoogwerker kazerne loosduinen