LL 4 Adac

Auteur Topic: LL 4 Adac  (gelezen 3362 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Gepost op: 7 februari 2007, 18:56:13
Als leek op het gebied van MMT vraag ik me al een tijdje af waarom de LL 4 (UMCG) niet met de NL striping is uitgevoerd en op de onderkant een duitse tekst heeft staan, ik kan zo even niet opnoemen welke tekst dit is.

Wel staat er volgens mij gewoon een sticker van het UMCG op...

Groet,
Mark




NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #1 Gepost op: 7 februari 2007, 19:08:40
Heeft iets met afgesloten contracten te maken dacht ik. De 1,2 en 3 worden door een ander bedrijf "gehost" dan de 4 heb ik wel eens gehoord.....  :|


Nils

  • Verkeersregelaar, AED & EHBO, verzamelaar ambulancefoto's
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 411
    • AmbuMedia
Reactie #2 Gepost op: 7 februari 2007, 22:18:27
Als leek op het gebied van MMT vraag ik me al een tijdje af waarom de LL 4 (UMCG) niet met de NL striping is uitgevoerd en op de onderkant een duitse tekst heeft staan, ik kan zo even niet opnoemen welke tekst dit is.

Wel staat er volgens mij gewoon een sticker van het UMCG op...

Groet,
Mark

Het is een Duitse helikopter. Het feit dat een Duits bedrijf dit werk doet heeft te maken met en Europese aanbesteding. Het gaat dan om het heli-gebeuren, dus heli en piloot. Het is de ADAC, een duitse zustermaatschappij van de ANWB. Het kontrakt loopt een aantal jaren, en dan volgt er weer een nieuwe aanbesteding. Voor hetzelfde geld is het straks een Deens bedrijf dat deze faciliteiten gaat leveren. In Zuid-Limburg vliegt eenzelfde heli (standplaats Würselen-Merzbrück, bij Aken).
De tekst aan de onderzijde: "NOTARTZ" , oftewel spoedarts.
 
Het traumateam zelf is van het traumacentrum Groningen.

De lifeliners 3 en 4 zijn in de beginjaren verzorgd geworden door Schreiner.


kevin2811

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 7 september 2007, 19:29:46
Het is een Duitse helikopter. Het feit dat een Duits bedrijf dit werk doet heeft te maken met en Europese aanbesteding. Het gaat dan om het heli-gebeuren, dus heli en piloot. Het is de ADAC, een duitse zustermaatschappij van de ANWB. Het kontrakt loopt een aantal jaren, en dan volgt er weer een nieuwe aanbesteding. Voor hetzelfde geld is het straks een Deens bedrijf dat deze faciliteiten gaat leveren. In Zuid-Limburg vliegt eenzelfde heli (standplaats Würselen-Merzbrück, bij Aken).
De tekst aan de onderzijde: "NOTARTZ" , oftewel spoedarts.
 
Het traumateam zelf is van het traumacentrum Groningen.

De lifeliners 3 en 4 zijn in de beginjaren verzorgd geworden door Schreiner.

klopt de lifeliner 4 vliegt ook regel matig uit naar duidsland


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #4 Gepost op: 8 september 2007, 00:10:19
Beste Kevin2811.

Voordat je reageerd op een topic, is het handig om eerst te kijken naar de data van de laatste postings, zo kun je zien of de discussie nog actueel en dus relevant is.
Ook is het slim om even te kijken of het antwoord waar de topicstarter om vroeg niet al gegeven is.

Mocht je nog info met mij (of ons) willen delen, kun je mij een PM sturen.

Mvg

Moderator

Jerommeke88
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !