24-uurs diensten

Auteur Topic: 24-uurs diensten  (gelezen 2620 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

seh/ic broeder

  • (alg.) Verpleegkundige Spoedeisende Hulp en Ambulancezorg Belgie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 862
  • Alles komt goed !
Gepost op: 1 september 2007, 22:21:30
Goedendag,

Wie van jullie hebben ervaring met 24-uurs diensten.

Hoe bevalt het en hoe voel je je na zo`n dienst ?

Begin je steeds in de ochtend of ook in de middag/avond .

Graag jullie ervaringen.

Alvast bedankt,

gr martien




CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #1 Gepost op: 2 september 2007, 08:16:10
Mijn ervaring?

Nou, ik doe het niet regelmatig maar heb wel eens zo'n dienst gedraaid in Groningen (de stad zelf). De eerste keer was erg zwaar, maar wel leuke ritten. IK ging moe maar voldaan naar huis. De tweede keer was wat minder druk, en was goed te doen. Daar ligt ook mijn antwoord eigenlijk: het kan alleen in de (doorgaans) rustiger buitenposten. Maar moeten we uberhaupt wel willen? De bezoldiging ervan klopt namelijk niet........

WM
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


Karim

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 2 september 2007, 09:53:26
In Belgie regelmatig 24 uurs diensten gedraaid maar aangezien 't daar meestal niet echt druk was nooit problemen mee gehad, je kon altijd wel 'n paar uur slaap pakken maar hier doe ik uitsluitend 12 uursdiensten en dat is lang genoeg als je constant bezig bent.


rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 533
  • ambu
Reactie #3 Gepost op: 2 september 2007, 12:23:08
in het ambuvak waar vaak ook slaapdiensten wordt gedraaid is dit geen probleem voor de rustigere posten, en die zijn er zat in het land.  8)  er zijn diensten die, ik denk terecht, stellen als de baas het slaapdienst doet doe je dus ook geen vws in die slaapdiensten en ga je er alleen uit als je daadwerkelijk een rit hebt.  O0

ik kom eigenlijk zelden echt moe thuis. ik vind een dagdienst in een drukke stad vermoeiender en vaak verveldender als een avond/nacht dienst. maar dat is persoonlijk.


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #4 Gepost op: 2 september 2007, 12:53:19
Op texel hebben ze ook 24-uurs diensten


ijsselvechter

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 208
Reactie #5 Gepost op: 2 september 2007, 20:09:30
Bij Ijsselvecht kennen ze een 24 uurs bereikbaarheids dienst. Hiervan wordt zo'n 17 uur paraat betaald en de rest AWD. Als er een uitruk is tussen 23.00 en 07.00u wordt dat verrekend. De dienst begint en eindigd om 08.00u. Er heeft een proef gelopen met starttijd om 16.00u en later om 08.00u. De voorkeur ging uit naar 08.00u.


seh/ic broeder

  • (alg.) Verpleegkundige Spoedeisende Hulp en Ambulancezorg Belgie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 862
  • Alles komt goed !
Reactie #6 Gepost op: 3 september 2007, 13:42:42
allemaal alvast bedankt voor de reacties

 :)


peteroff

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 3 september 2007, 21:11:48
In de AzNOG kennen we meerdere standplaatsen met 24 uursdiensten.
Alleen Apeldoorn niet. Deze post is te druk voor dergelijke diensten.
In Heerde hebben we ze wel. Inderdaad zoals in IJsselvecht ongeveer 17 uur paraat en de rest AWD. Onze dienst begint om 7.30 uur. Heerde is meestal rustig, dus zo'n lange dienst is daar wel te doen, maar het KAN behoorlijk tegenzitten soms.
Piket kennen we alleen op zaterdag en zondag in Zutphen, en het zal niet lang duren of die gaat er eens af.

Overigens zijn er schaduwroosters gemaakt om te bekijken of we over kunnen naar volledige afschaffing van de 24 uursdienst en de AWDdiensten. Maar ja, die resultaten moeten we nog afwachten.