Media bezorgd over nieuwsvoorziening

Auteur Topic: Media bezorgd over nieuwsvoorziening  (gelezen 65470 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #100 Gepost op: 2 september 2010, 01:07:36
P2000 Persalarm Haaglanden in werking

01-09-2010

Den haag - De veiligheidsregio Haaglanden heeft een stap in de goede richting van de pers gedaan. Zij gaan net zoals Rotterdam-Rijnmond vanaf vandaag 1 september belangrijke meldingen voor de pers vrijgeven via het landelijke P2000-netwerk.

De pers was woensdagmorgen uitgenodigd op het hoofdbureau van politie Haaglanden, uiteraard nam de vaste persgroep een taart mee en een fles alcoholvrije Champagne. Onder het genot van de meegebrachte dranken en etenswaren werd de eerste melding samen met een centralist uitgevoerd.

Door dit systeem zal er door de politie en brandweer voortaan belangrijke meldingen doorgeven worden aan de pers, waar wij van MediaTV uiteraard ook mee van zullen profiteren.

Artikel + Foto's : http://www.mediatv.nl/nieuws/4853/P2000_Persalarm_Haaglanden_in_werking.html


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #101 Gepost op: 2 september 2010, 01:29:37


fotoschieter.nl

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 361
  • NRK Velsen, Biketeam, EHBO, AED, Wandelletsel, NHT
    • Fotoschieter.nl
Reactie #102 Gepost op: 2 september 2010, 06:08:15
Nu moet Kennemerland nog eens overstappen op persalarm via p2000..
Nederlands Rode Kruis Afd. Velsen --> EHV'er, AED, Biketeam VRK --> Noodhulpteamlid AEDHeemskerk.nl --> Secretaris, Technisch beheer AED's, Bediener,


peebee

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 986
Reactie #103 Gepost op: 2 september 2010, 10:06:11
Ter info Capcode 1530875 Politie Haaglanden ( Persinformatie )

Voorbeeld van vanochtend

livep2000
08:33:29 02-09-10ACKERSHOF PIJNACKER POLI   Aanrijding met letsel /Albert Heijn/bij de roton FietsAuto
1530875Politie Haaglanden ( Persinformatie
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #104 Gepost op: 2 september 2010, 10:41:39
Ter info Capcode 1530875 Politie Haaglanden ( Persinformatie )

Dat wisten we toch al? Er staat al een hele lijst van alarmeringen van gister in dit topic  ;)
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


peebee

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 986
Reactie #105 Gepost op: 2 september 2010, 11:24:06
e050 even een dag niet online (en te lui om terug te lezen en alleen reageren op het nieuwsbericht).

Dan is deze twitter account ook al bekend: http://twitter.com/HGL_persinfo ? (Zoek nee :) Toch nog wat nuttigs te melden )
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #106 Gepost op: 3 september 2010, 00:03:02
Nu heb ik geen idee van de diversiteit aan meldingen maar het valt mij op dat ik maar een bepaald soort meldingen voorbij zie komen....?


Roare

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 811
Reactie #107 Gepost op: 3 september 2010, 00:20:46
Nu heb ik geen idee van de diversiteit aan meldingen maar het valt mij op dat ik maar een bepaald soort meldingen voorbij zie komen....?

Dat valt mij ook op. Je ziet geen meldingen schietpartij, overval, beroving, steekpartij, mishandeling etc....
Dat lijken me nu juist net de meest interessante meldingen voor journalisten. De meeste meldingen kan je ook al aflezen uit P2000 brandweer meldingen. Alleen aanrijding zonder brandweer voegt iets toe.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #108 Gepost op: 3 september 2010, 00:27:14
Er vinden "gelukkig" nog steeds minder overvallen en berovingen plaats als dat er aanrijdingen gebeuren.

Daarnaast, wat heeft de pers aan een melding van een beroving/mishandeling? Het doorgegeven signalement is altijd sumier en ter plaatse tref je toch niets meer aan.

Bij schiet/steek partijen is het wel interessant om in kennis gesteld te worden maar mogelijk zijn deze gewoon nog niet voor gekomen?
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #109 Gepost op: 3 september 2010, 03:21:21
Nu heb ik geen idee van de diversiteit aan meldingen maar het valt mij op dat ik maar een bepaald soort meldingen voorbij zie komen....?

Klopt, er is een lijst samengesteld met 3 incidentcategorieen :
  • GROEN : Direkt piepen via P2000
  • GEEL : Na overleg met Piket Communicatie wel/niet piepen via P2000
  • ROOD : niet piepen via P2000


Dit is allemaal verwerkt in GMS dus er zou geen willekeur bij mogen komen kijken. Gebeurt dat wel, dan komen bepaalde meldingen achteraf altijd wel boven water en kan dit tijdens een evaulatie bij Communicatie neergelegd worden.

Rijnmond hanteert exact hetzelfdde systeem, daar hebben ze het immers vanaf gekeken waarna men toch enigszins positief werd over het piepen van de pers via P2000. De kans is dan ook groot dat er nog geen "misdrijven" hebben plaatsgevonden. Kwestie van afwachten, het eerste weekend moet in elk geval nog komen ;)