Ladderwagen / hoogwerker bij onweer

Auteur Topic: Ladderwagen / hoogwerker bij onweer  (gelezen 4482 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

hee

  • Gast
Gepost op: 7 september 2007, 10:46:58
Collega's,

Zijn er korpsen die een procedure hebben omtrent de inzet van redvoertuigen bij onweer?

Groeten,
Hans van Essen




RUIJ

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 499
Reactie #1 Gepost op: 8 september 2007, 08:08:01
Wij hebben voor het werk bij onweer/spanning, houten stempelplaten met metalen bouten erin voor aarding. Normaal gebruiken we kunststof stempelplaten.


fikkie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 718
  • wikki en fikkie klaren de klus
Reactie #2 Gepost op: 8 september 2007, 19:46:53
wij hebben bij mijn weten niets.
ik hoop een hoop geluk!!!!!!!


hee

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 8 september 2007, 20:53:00
Wij gebruiken ook geaarde stempelplaten, maar ik denk niet dat het daar veiliger door wordt bij onweer.


fikkie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 718
  • wikki en fikkie klaren de klus
Reactie #4 Gepost op: 9 september 2007, 08:53:46
de stempelplaaten die we altijd gebruiken bij de hoogwerker en ladderwagen zijn wel van hout. maar of dit echt bewust is weet ik niet. er komt in ieder geval geen extra aarde op.


Jaap Goos

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 13 september 2007, 20:11:00
Wij hebben voor het werk bij onweer/spanning, houten stempelplaten met metalen bouten erin voor aarding. Normaal gebruiken we kunststof stempelplaten.

Je zou eens serieus moeten kijken naar die platen......de bouten maken geen contact met de aarde Ruud. 8) ::)


McFozzy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 174
  • OBM + AHBM-Preventie
Reactie #6 Gepost op: 21 september 2007, 15:06:01
En waarom denken jullie dat houten stempelplaten helpen??? Een bliksmeschicht schiet al minimaal een paar honderd meter door de lucht. Dan staat daar een stuk ijzer op een paar (natte) houten platen...

Je hoeft niet veel te leren om te weten dat deze situatie nog steeds een knal gaat geven en dus de bliksem gewoon nog steeds op de hoogwerker/ladder inslaat.
Ik ga bij onweer naar beneden.

Maar wie heeft een andere theorie.