blussen noodzakelijk?

Auteur Topic: blussen noodzakelijk?  (gelezen 9928 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

VRK Fotografen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,355
    • Brandweer Kennemerland VRK
Gepost op: 7 september 2007, 14:29:37
Ik kwam onderstaande tegen op www.112bollenstreek.nl
 
Om 15.57 uur buitenbrand voor de brandweer van Hillegom. De brandweer rijdt met prio 2 en voertuig 66647 naar de Pastoorslaan in Hillegom. Hier stond een container in de brand de politie heeft een bluspoging gedaan. Daarna heeft de brandweer de container geblust met 1 straal one7 schuim. De politie was aanwezig met voertuig 12-11

Nou spuit die agent zijn blusser leeg op een voor het oog en meegegeven info kleine brand die weinig kwaad kan.
Zijn hier regels voor, wie betaald het navullen van de blusser?

* Let op: dit is absoluut niet bedoeld als afzeik-item, maar een vraag die bij mij opkwam!

[verwijderd door de beheerder]


Mike Berghoeffs - District Noord Jan Kol jr. - District Midden George Bakker - District Zuid Jeffrey Koper - District Zuid  (Coördinator Brandweerfoto


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #1 Gepost op: 7 september 2007, 16:42:32
Zo he, dit vindt ik persoonlijk wel heeel erg zonde van die blusser  ::) kost harstikke duur die dingen.....de Brandweer is onderweg en er is geen gevaar of kans op overslag.... lekker door de brw laten blussen  ;)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2 Gepost op: 7 september 2007, 16:55:06

Zijn hier regels voor, wie betaald het navullen van de blusser?

* Let op: dit is absoluut niet bedoeld als afzeik-item, maar een vraag die bij mij opkwam!

De blusser word gewoon nagevuld, het wijkteam betaald dit  ::)

Mocht de brand met een blussertje geblust KUNNEN worden, waarom niet? Navullen kost minder als een brandweerinzetje  ::)
En daar de overheid beide inzetten betaald, het gebeurt nogal eens dat de brandweer opgeroepen word om te komen blussen, de politie het blust en de brandweer weer retour kan (of niet eens uitrukt).
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #3 Gepost op: 7 september 2007, 16:57:47

De blusser word gewoon nagevuld, het wijkteam betaald dit  ::)

Mocht de brand met een blussertje geblust KUNNEN worden, waarom niet? Navullen kost minder als een brandweerinzetje  ::)
En daar de overheid beide inzetten betaald, het gebeurt nogal eens dat de brandweer opgeroepen word om te komen blussen, de politie het blust en de brandweer weer retour kan (of niet eens uitrukt).


Maar in dit geval was de Brandweer al onderweg.....dus de "uitruk" is er al....  ;)


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #4 Gepost op: 7 september 2007, 17:17:44

De blusser word gewoon nagevuld, het wijkteam betaald dit  ::)

Mocht de brand met een blussertje geblust KUNNEN worden, waarom niet? Navullen kost minder als een brandweerinzetje  ::)
En daar de overheid beide inzetten betaald, het gebeurt nogal eens dat de brandweer opgeroepen word om te komen blussen, de politie het blust en de brandweer weer retour kan (of niet eens uitrukt).


Dit brandje krijg je toch niet uit met deze poederblusser. Enigste wat is bereikt dat betreffende agent waarschijnlijk de hele avond op de pot heeft gezeten van de poeder wat hij  ingeademd heeft :D Het is allemaal goed bedoeld maar een meerwaarde heeft het niet echt mijn inziens.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #5 Gepost op: 7 september 2007, 17:28:58
Zo he, dit vindt ik persoonlijk wel heeel erg zonde van die blusser  ::) kost harstikke duur die dingen.....de Brandweer is onderweg en er is geen gevaar of kans op overslag.... lekker door de brw laten blussen  ;)

Er is echt wel iets meer blusmiddel nodig dan een beetje poeder.....Misschien tijd voor een lesje van de brandweer bij de politie?


Hotdog

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 276
Reactie #6 Gepost op: 7 september 2007, 19:19:48
Daarna heeft de brandweer de container geblust met 1 straal one7 schuim.

one7 voor een container, das pas duur ;-)

Laterzzzzz


hv-engeltje

  • brandweervrouw, instructeur EHBO - brandweer en aanverwante zaken
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 189
  • Instructeur: van alle markten thuis
Reactie #7 Gepost op: 7 september 2007, 19:30:44
Komt bij ons ook heel vaak voor. Vind je een agent en een witte plek... ???
Dat het heel vaak geen zin heeft, maar ze doen het toch. We hebben ook al gevraagd of wij verkeerscontroles moeten gaan uitvoeren dan kijken ze raar ^-^
Overigens heb ik het ook meegemaakt dat brandweer 'wanabee's ' in hun uniform jasje een beginnende keukenbrand blussen, met de bewoner ^-^ nog in het pand! Is dat gezonde concurentie of niet :D ;)
It's me!


112mark

  • Belangstellende
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 189
Reactie #8 Gepost op: 7 september 2007, 19:33:19
zoals ik het zie vind de politie het vaak leuk om die dingen te gebruiken. hier in de buurt heeft de politie ook al zeker 2 keer z'n poederblusser gebruikt voor een brand die daar echt niet mee uit te krijgen is. maar ja, ik vind het zeker zonde want het kost ons de belasting betaler toch weer geld.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #9 Gepost op: 7 september 2007, 19:37:52
Misschien eens tijd om de politie eens uitleg te gaan geven over de toepassing van blusmiddelen en de eigenschappen daarvan ;) Als ze die kennis hebben spuiten ze ook geen poederblusser leeg in een vuilnisbak!
Is ook weer een goed moment om de contacten aan te halen! Stop ze eens in een donker gebouw (oefencentrum?) met oefen rook en laat ze de uitgang maar eens vinden.  :) Als ze misschien weten hoe het werkelijk is bij brand dan snappen ze misschien ook de risico's!  ;) :)

Negatieve berichten omzetten in een positieve actie!  ;) O0