GRIP 3 Grote Brand Supermarkt - Dordrecht 10-09-2007

Auteur Topic: GRIP 3 Grote Brand Supermarkt - Dordrecht 10-09-2007  (gelezen 13813 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

brwfan

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 203
Reactie #20 Gepost op: 20 januari 2010, 16:32:32
livep2000
01:20:05 10-09-07G POLI Prio 2 Inbraak Alarm (nader bericht: grote brand) SUPER DE BOER Slangenburg 5 DORDRECHT  
1433117Politie Zuid-Holland Zuid
livep2000
01:20:05 10-09-07G BRAN Prio 2 Inbraak Alarm (nader bericht: grote brand) SUPER DE BOER Slangenburg 5 DORDRECHT  
1403540BRW Dordrecht ( Ambtenaar Rampenbestrijding )





 Inbraak alarm??
Ik leer steeds meer op dit forum


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #21 Gepost op: 20 januari 2010, 19:15:49
2007................  ::) ??? :-X


brimbrammer

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 177
  • BRANDWEER
Reactie #22 Gepost op: 20 januari 2010, 20:32:02
Is inderdaad een brand van 2007 maar het klopt, vlak voor de brandmelding was er een melding van het inbraakalarm binnen gekomen, wellicht een storing door de toen al woedende binnenbrand.


brwfan

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 203
Reactie #23 Gepost op: 13 februari 2010, 22:23:49
Het is al een oudje maar zit pas nieuw op het forum vandaar alsnog een reactie.
De dag van deze brand was ik nummer 1 op de 1ste TS en de gehele dag hadden we nog vrijwel niets gehad tot het alarm ging voor deze melding.
Eerste melding was grote rook ontwikkeling bij de supermarkt aan de Slangenburg.
De eerste en tweede TS en hoogwerker gingen met prio1 naar opgegeven adres.
Halverwegen bericht van de GMC, "politie ter plaatsen en gaat vermoedelijk om schuurtje achter de supermarkt".
Enkele minuten later kwamen de de betreffende straat in rijden en inderdaad, veel rook maar nog geen vuur maar dat duurde niet lang.
Toen ik bezig was om het rolluik open te slijpen verscheen er een grote oranje gloed boven ons in de lucht en de rest is bekend......

Waarom was het grip 3 en niet zoals bij het VTC grip 2 of bij vaf grip 1 ?
Ik leer steeds meer op dit forum


brimbrammer

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 177
  • BRANDWEER
Reactie #24 Gepost op: 13 februari 2010, 22:36:02
Waarom was het grip 3 en niet zoals bij het VTC grip 2 of bij vaf grip 1 ?
Bij het VTC en VAF waren het alleen de bedrijven op zich waar het om ging, in het geval van de Super ging het niet alleen om de winkel zelf maar ook om 15 direct boven het winkelpand gelegen woningen en dan nog éénzelfde aantal aangrenzende woningen en nog wat winkels.
De maatschappelijke impact was daar dus een stuk groter omdat je naast het bedrijfspand ook over de woningen van minimaal 15 personen/gezinnen praat die direct mee dreigden te gaan, ze stonden immers al in en boven de vuurbelasting van de winkel eronder.
Hier werden dus een flinke hoeveelheid mensen direct de dupe, bij de VAF en VTC was dat niet het geval.
Vandaar dus wellicht grip3


Brambd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 684
  • Student Integrale Veiligheidskunde
    • bramvanoosterhout.nl
Reactie #25 Gepost op: 13 februari 2010, 22:43:24
Waarom was het grip 3 en niet zoals bij het VTC grip 2 of bij vaf grip 1 ?
GRIP geeft niks aan over de grote van de brand. Hier was dus kennelijk spraken van:
Bedreiging van het welzijn van (grote groepen van) de bevolking binnen één gemeente.
Dat geeft brimbrammer dus hierboven aan ;)

Meer info: http://nl.wikipedia.org/wiki/Gecoördineerde_Regionale_Incidentbestrijdings_Procedure


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch


brimbrammer

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 177
  • BRANDWEER
Reactie #27 Gepost op: 13 februari 2010, 23:26:59
GRIP geeft niks aan over de grote van de brand. Hier was dus kennelijk spraken van:
Bedreiging van het welzijn van (grote groepen van) de bevolking binnen één gemeente.
Dat geeft brimbrammer dus hierboven aan ;)

Meer info: http://nl.wikipedia.org/wiki/Gecoördineerde_Regionale_Incidentbestrijdings_Procedure



Dat is inderdaad precies waar ik op doelde.


brwfan

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 203
Reactie #28 Gepost op: 14 februari 2010, 13:50:08
Bedankt. Jullie hebben het perfect uitgelegd ik snap het helemaal  O0
Ik leer steeds meer op dit forum