Fotografen & Journalistiek gerelateerde video's

Auteur Topic: Fotografen & Journalistiek gerelateerde video's  (gelezen 1173135 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.



Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #11 Gepost op: 17 september 2007, 20:22:15
Ja we vervelen ons. Laten we is een auto de lucht in gaan blazen met een aantal tankautospuiten. Volgens mij is dit geen kwestie van verveling. (Hoewel leerzaam?) Wel stoer overigens!


FP924

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #12 Gepost op: 17 september 2007, 21:23:04
Ja we vervelen ons. Laten we is een auto de lucht in gaan blazen met een aantal tankautospuiten. Volgens mij is dit geen kwestie van verveling. (Hoewel leerzaam?) Wel stoer overigens!
Dat filmpje was vanavond om 18:15 ook op Editie NL  :)


IkWilbert

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,495
  • BHV'er
Reactie #13 Gepost op: 18 september 2007, 09:22:09
Zonde van al dat water  ::)


Edwinvw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 594
Reactie #14 Gepost op: 18 september 2007, 19:29:26
Vond een filmpje op dumpert.nl ... op het eind wordt een vrouw flink aan gepakt! Kijk maar wat er gebeurd!!!

http://www.dumpert.nl/mediabase/26724/09a4ddd4/anarchisten_krijgen_klapjes_op_burgerinspectie_.html


mon3aantje

  • Inspecteur, Politie eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
Reactie #15 Gepost op: 18 september 2007, 21:01:06
Vond een filmpje op dumpert.nl ... op het eind wordt een vrouw flink aan gepakt! Kijk maar wat er gebeurd!!!

http://www.dumpert.nl/mediabase/26724/09a4ddd4/anarchisten_krijgen_klapjes_op_burgerinspectie_.html

Flink aangepakt, flink aangepakt... zoals te zien is de politie bezig met het uitvoeren van een korte charge. Relschoppers worden weggeveegd. Echter wil deze vrouw niet weggaan en valt ze de agent aan. Ze probeert zijn wapenstok te pakken. Hoe dom kan je wezen als verdachte. Een hondengeleider zijn wapenstok proberen af te pakken. Dan achteraf lopen te huilen dat je gebeten bent. Tranentrekkend allemaal. Gewoon normaal demonstreren ipv relschoppen en gewoon weggaan als de politie dat wil dan was dit alles niet gebeurt.  Heb dus weinig medelijden met deze verdachte.


fire dept vincent

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 18 september 2007, 21:04:31
Flink aangepakt, flink aangepakt... zoals te zien is de politie bezig met het uitvoeren van een korte charge. Relschoppers worden weggeveegd. Echter wil deze vrouw niet weggaan en valt ze de agent aan. Ze probeert zijn wapenstok te pakken. Hoe dom kan je wezen als verdachte. Een hondengeleider zijn wapenstok proberen af te pakken. Dan achteraf lopen te huilen dat je gebeten bent. Tranentrekkend allemaal. Gewoon normaal demonstreren ipv relschoppen en gewoon weggaan als de politie dat wil dan was dit alles niet gebeurt.  Heb dus weinig medelijden met deze verdachte.

Terecht dat de politie ze aanpakt!! ze hadden van mij wel nog harder mogen optreden.... moet je is kijken hoe het in Rusland gaat dat is FLINK AANPAKKEN   ;)

 O0


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #17 Gepost op: 18 september 2007, 21:48:43
Flink aangepakt, flink aangepakt... zoals te zien is de politie bezig met het uitvoeren van een korte charge. Relschoppers worden weggeveegd. Echter wil deze vrouw niet weggaan en valt ze de agent aan. Ze probeert zijn wapenstok te pakken. Hoe dom kan je wezen als verdachte. Een hondengeleider zijn wapenstok proberen af te pakken. Dan achteraf lopen te huilen dat je gebeten bent. Tranentrekkend allemaal. Gewoon normaal demonstreren ipv relschoppen en gewoon weggaan als de politie dat wil dan was dit alles niet gebeurt.  Heb dus weinig medelijden met deze verdachte.

Ik vermoed dat de vrouw een schijnaanvalletje heeft willen doen en daarbij weggleed, vervolgens de wapenstok probeerde te pakken en daarna even in dr beentje werd gekieteld door de diensthond. Erg dom om dit soort actie's te proberen, heb vorige week een pakwerker gezien waarbij een hond enkele jaren geleden mis heeft gebeten, de wond heeft bijna drie kwart jaar open gelegen, doordat er veel vuil in was gekomen en er een ontsteking was ontstaan. Niet prettig, wel effectief!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #18 Gepost op: 18 september 2007, 22:22:20
Ik vermoed dat de vrouw een schijnaanvalletje heeft willen doen en daarbij weggleed, vervolgens de wapenstok probeerde te pakken en daarna even in dr beentje werd gekieteld door de diensthond. Erg dom om dit soort actie's te proberen, heb vorige week een pakwerker gezien waarbij een hond enkele jaren geleden mis heeft gebeten, de wond heeft bijna drie kwart jaar open gelegen, doordat er veel vuil in was gekomen en er een ontsteking was ontstaan. Niet prettig, wel effectief!

Staat ook een duidelijk filmpje op onderstaande link.... De eerste linie liet deze vrouw wel door.... ::) ::) Daarna doet ze inderdaad een 'aanval' op de hondenbegeleider nadat hij haar geslagen had.... niet zo slim...  ;)

http://www.ad.nl/utrecht/oost/article1668925.ece

maandag 17 september 2007
Gewond? Elise strijdt door
Door IVAR PENRIS

AMSTERDAM - De gapende beenwond zit met slechts twee draadjes aan elkaar en is verder opengelaten om te kunnen spoelen.
 
Elise Leijten in haar demonstratietenue van afgelopen zaterdag bij Kamp van Zeist. FOTO RUUD VOEST
 
De wond aan haar been na de aanval door een politiehond bij Kamp van Zeist.
 http://www.ad.nl/multimedia/archive/00124/unst02_1809bloed_124964h.jpg
vorige afbeelding 1 / 2 volgende Hersteld is actievoerster Elise Leijten dus niet van de aanval door een politiehond bij Kamp van Zeist zaterdag, maar vandaag hoopt ze toch weer langs de route van de gouden koets te staan om te demonstreren tegen het uitkleden van de zorg.

,,We geven kapitalen uit aan de oorlog in Afghanistan en aan gevechtsvliegtuigen, maar we vergeten ons eigen zorgstelsel op peil te houden,’’ zegt de 45-jarige Amsterdamse strijdbaar, die zelf als gehandicaptenbegeleidster werkt. Ze demonstreerde bij Kamp van Zeist met een wit masker op haar hoofd en een hekwerkje dat een gevangenisdeur moest voorstellen.

,,Mensen zien ons vaak allleen maar als oproerkraaiers en vergeten de essentiλle vraag: waarom zijn er vluchtelingen? Omdat wij in de Derde Wereld grondstoffen roven en oorlogen voeren om onze olie veilig te stellen. Als die arme mensen vervolgens hierheen komen, zijn het economische vluchtelingen. Dat deugt niet.’’

Leijten demonstreert zonder een woord te zeggen, maar ze houdt omstanders en politie vaak minutenlang een bord voor hun neus waarop de essentie van haar klacht staat. ,,Politiemensen worden vaak vooraf opgehitst door hun superieuren om ons flink aan te pakken. Ik probeer ze op mijn manier te confronteren met de werkelijkheid.’’

Ze zegt zich altijd afzijdig te houden van de actievoerders die de confrontatie opzoeken en zich bewust laten arresteren. ,,Dat heeft in mijn geval geen zin. Ik heb mijn teksten die gelezen moeten worden.’’

Ook afgelopen zaterdag koos ze een plekje in de berm toen politie en actievoerders elkaar op de weg opzochten. Toch werd ze aangevallen door een politiehond. ,,Zijn begeleider had hem helemaal niet onder controle. Daarom brak hij door de linies heen.’’

Leijten was nog nooit eerder met geweld geconfronteerd tijdens een demonstratie. ,,Ik ga dat altijd uit de weg. Zaterdag was ik totaal verward, het leek wel minuten te duren voordat die hond weer losliet. Op het NOS-journaal zag ik dat het snel voorbij was, maar toch waren die beelden weer heel confronterend.’’

Nu zit ze thuis om met enige regelmaat de wond onder de douche schoon te spoelen. ,,De eerste keer was dat heel naar, die wond is echt diep. Maar het had veel erger kunnnen zijn. Spieren en zenuwen zijn gelukkig niet geraakt. Ik houd er wel een verschrikkelijk litteken aan over. Ik hoop dat mijn aangifte ertoe leidt dat deze man dit werk nooit meer mag doen.’’

Stoppen met demonstreren doet ze dus niet. ,,Ik moet even kijken hoe het is als ik opsta, maar als het enigszin kan, sta ik straks in Den Haag langs de route.’’

Als individuele activist hoeft ze haar demonstratie niet bij de politie aan te melden. ,,Dat heb ik toch maar gedaan, dan weten ze tenminste wat ik daar doe en word ik niet weer gearresteerd.’’


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #19 Gepost op: 18 september 2007, 22:34:09
Achja, beter door een hond gebeten worden dan door een mens. Hulde aan de agent en diensthond! Eindlelijk is een goed optreden in mijn ogen. Wie niet horen wil...