Fotografen & Journalistiek gerelateerde video's

Auteur Topic: Fotografen & Journalistiek gerelateerde video's  (gelezen 1181645 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #2260 Gepost op: 8 juli 2011, 01:25:26
Waarom heeft de vpk een groen hesje aan?
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #2261 Gepost op: 8 juli 2011, 05:17:12
Waarom heeft de vpk een groen hesje aan?

Dat zie er uit als een OVD-G hesje. De OVD-hesjes hebben die kleur. Wat de rede is dat hij een groene aan heeft zullen we waarschijnlijk nooit te weten komen omdat we er niet bij waren, misschien was dat wel het enige vestje wat hij bij zich had.

Maar wat mij meer opvalt is dat er wederom collega's bij een aanrijding staan zonder zichtbaarhiedsvestje en word ik behoorlijk  :'( :'( :'( van.


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #2262 Gepost op: 8 juli 2011, 07:01:36
Waarom heeft de vpk een groen hesje aan?

Als er een incident is met meerdere slachtoffers, waarvoor ook meerdere ambulances nodig zijn, dan fungeert de verpleegkundige van de eerste ambulance niet als verzorger/vervoerder, maar als verkenner en coördinator. Deze verpleegkundige is te herkennen aan een groen hesje terwijl zijn voertuig te herkennen is aan het geactiveerde groene zwaailicht.
Het is dus geen OvD-G-hesje en wanneer de OvD-G ter plaatse komt neemt deze de taak van de 1e vpk over.

In dit geval waren er niet meer slachtoffers, maar was dat misschien wel de eerste melding of inschatting van de vpk bij het ter plaatse komen en/of trok hij het vestje uit voorzorg aan.


Frankovski

  • Artikel 141 én 142 SV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
Reactie #2263 Gepost op: 8 juli 2011, 11:52:30
http://regio15.nl/actueel/lijst-weergave/3-waterongevallen/8736-visser-gereanimeerd-na-val-in-water

Bijzonder filmpje van een visser die ruim 25 minuten onder water heeft gelegen, 3 kwartier is gereanimeerd en vervolgens met (!) hartritme is vervoerd naar het ziekenhuis. Ben benieuwd hoe de man het maakt...


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #2264 Gepost op: 8 juli 2011, 15:40:27
Misschien dat het aan mij ligt maar de beelden van dat de man uit het water wordt gehaald hadden van mij dan weer niet gehoeven... ondanks dat de persoon onherkenbaar is gemaakt. 't Zijn nou niet echt de meest gepaste beelden...
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #2265 Gepost op: 8 juli 2011, 16:36:25
Ik vraag mij af waarom de brandweer al lang en breed ter plaatse is, gezocht heeft en slachtoffer eruit gehaald heeft en er op dat moment nog geen ambulance en lifeliner in velden of wegen te bekennen is... Wat duurt dat lang zeg! ???


Bart S

  • Gast
Reactie #2266 Gepost op: 8 juli 2011, 17:13:43
Ik vraag mij af waarom de brandweer al lang en breed ter plaatse is, gezocht heeft en slachtoffer eruit gehaald heeft en er op dat moment nog geen ambulance en lifeliner in velden of wegen te bekennen is... Wat duurt dat lang zeg! ???

Er stond wel degelijk een ambulance, maar aan de andere kant van het water. Vrij snel na het starten van de reanimatie zie je de brandweerboot met de spullen uit de ambulance. Even later hoor je de sirene van de ambulance die omrijdt. Ik ben er niet bijgeweest, maar ik zou er mogelijk voor gekozen hebben om het hele ambuteam met de boot over te zetten zodat zij de ALS kunnen starten en de tweede auto te laten omrijden, of een politie danwel brandweer collega de ambulance laten omrijden.


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #2267 Gepost op: 8 juli 2011, 22:56:53
http://regio15.nl/actueel/lijst-weergave/3-waterongevallen/8736-visser-gereanimeerd-na-val-in-water

Bijzonder filmpje van een visser die ruim 25 minuten onder water heeft gelegen, 3 kwartier is gereanimeerd en vervolgens met (!) hartritme is vervoerd naar het ziekenhuis. Ben benieuwd hoe de man het maakt...

Zeker een bijzonder filmpje!
Persoonlijk heb ik geen moeite met hoe alles in beeld is gebracht.
Kan mij wel voorstellen dat niet iedereen hier op zit te wachten...


Aram Mukanay

  • Adviseur Risicobeheersing / Informatiemanager ROT
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,067
Adviseur Risicobeheersing / Informatiemanager ROT bij Brandweer en Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #2269 Gepost op: 9 juli 2011, 20:10:31
De verlichting op de wagen van Aalsmeer mag ook wel eens nagekeken worden >:D 0098
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon