Fotografen & Journalistiek gerelateerde video's

Auteur Topic: Fotografen & Journalistiek gerelateerde video's  (gelezen 1181016 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Aram Mukanay

  • Adviseur Risicobeheersing / Informatiemanager ROT
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,067
Adviseur Risicobeheersing / Informatiemanager ROT bij Brandweer en Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland


Ruben Klein Woolthuis

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 101
Reactie #2351 Gepost op: 17 augustus 2011, 23:13:29
Dodelijk verkeersongeval tussen pizzakoerier en auto op de koewijzend in Blokker - inzet MMT Amsterdam lifeliner1 (reserveheli 5)


! Service Unavailable


(http://www.112WF.nl)
BLOKKER – Een 19-jarige bromfietser uit Wijdenes overleed dinsdagochtend in het ziekenhuis als gevolg van een aanrijding. Deze aanrijding vond maandagmiddag rond 17.35 uur op de Koewijzend. Een 20-jarige automobiliste uit Oosterblokker reed over deze weg in de richting van Hoorn. Voor haar reed een andere auto. Vanaf de Pastor Nuijenstraat kwam de bromfietser aanrijden. Deze liet de auto die voor de 20-jarige vrouw reed voorgaan. De bromfietser reed het kruisingsvlak op. Hij gaf gas en kwam in aanrijding met de 20-jarige automobiliste. De 19-jarige man kwam op het voorraam van de auto terecht. Hij raakte ernstig gewond en werd overgebracht naar het
VU -ziekenhuis in Amsterdam. Hij overleed daar dinsdagochtend aan zijn verwondingen.


Rob

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 30
    • Hulpverlening
Reactie #2352 Gepost op: 17 augustus 2011, 23:44:13
Ongeval met vrachtwagen Lierop
Vrachtwagen gekanteld
Bron: Hulpverleningsgroup (ik)


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #2353 Gepost op: 18 augustus 2011, 00:53:16
@Ruben,
Een filmpje waar de nieuwswaarde eigenlijk 0 van is. 3 minuten lang naar een helikopter gekeken, een paar foto's die niets duidelijk maken en slordig het kenteken van een bij het ongeval betrokken voertuig in beeld...
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #2354 Gepost op: 18 augustus 2011, 01:03:39
Inderdaad, inclusief een ophitsende intro in het begin en wat 'doomsday' muziek om de boel wat op te fleuren. Gefeliciteerd, weer een wan-productie op YouTube. 0098 0098

Overigens, @ Rob: prettige video van die gekantelde vrachtwagen. O0 Rustige en nette stijl van video maken. Enkel een klein kantekeningetje... 'Hulpverleningsgroup'.. is dat nou wel zo'n verstandige naam? ;)

> "Waar ben je van?"
< "Van Hulpverleningsgroup"
> "Nou, kom maar snel helpen dan!"
< "Nee nee, ik fotografeer enkel!"

Miscommunicatie gegarandeerd? ;)
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


brw arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,131
  • one misson one goal
Reactie #2355 Gepost op: 18 augustus 2011, 03:55:27
kan iemand mij nu vertellen wat het nut van die kussens was in dat filmpje? volgens was dat in de categorie overbodig. misschien zeg ik nu iets verkeerds maar denk dat dat zonder die kussens ook net zo goed of beter was gegaan.

mvg
bhv-er, Hoofd brandwacht,lid ogs team boxmeer(opgeheven per 01-04-2014), onderbrandmeester in opleiding,zelfstandig ondernemer van bakker bart  steunt


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #2356 Gepost op: 18 augustus 2011, 10:19:12
kan iemand mij nu vertellen wat het nut van die kussens was in dat filmpje? volgens was dat in de categorie overbodig. misschien zeg ik nu iets verkeerds maar denk dat dat zonder die kussens ook net zo goed of beter was gegaan.

mvg
Welke kussens bedoel je? Want je ziet het misschien niet goed maar de vrachtwagen is volledig met kussens weer op zijn
wieltjes gezet. De kussens die in dit geval aan de rechterkant van de vrachtwagen zaten tillen de vrachtwagen op en de kussens
die van links onder de wieltjes werden geschoven zorgen ervoor dat hij niet door schiet. Nu was ik niet ter plaatse bij deze
berging maar kijken naar hoe de trailer openbreekt zou ik bijna zeggen dat ze een paar kussens te weinig hebben gebruikt.
Misschien dat een van de bergers op dit forum hier uitsluitsel over kan geven?
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Bergnet67

  • Takelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 91
Reactie #2357 Gepost op: 18 augustus 2011, 10:46:15
Oke,bij deze dan.

Ten eerste als je naar het filmpje kijkt zal ik me geen zorgen meer maken over de trailer. Die is al ver heen voor het bergen,het feit dat hij lijkt te knikken komt doordar er geen kopschot en rechterzijwand meer vast zitten.

In dit geval wordt de vrachtwagen door de boom van de bergingstruck omhoog getild,de kussens zijn er om hem op te vangen. Anders dan bij een personenwagen en sommige busjes zal een vrachtwagen anders doorslaan naar de andere kant en dan kan je weer opnieuw beginnen als tenminste je bergingstruck dit overleeft heeft.

Je kan ook met kussens alleen een vrachtwagen rechtopzetten,simpelweg dooor de ene kant op te pompen en de ander opgepomt op te laten vangen.

Wij gebruiken echter deze kussens niet,wij doen het vaak gewoon door middel van trekken met de lier en opvangen met een kraan,dit is vaak iets gecontroleerder,maar duurt wel iets langer.


Rob

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 30
    • Hulpverlening
Reactie #2358 Gepost op: 18 augustus 2011, 13:05:56


Overigens, @ Rob: prettige video van die gekantelde vrachtwagen. O0 Rustige en nette stijl van video maken. Enkel een klein kantekeningetje... 'Hulpverleningsgroup'.. is dat nou wel zo'n verstandige naam? ;)

> "Waar ben je van?"
< "Van Hulpverleningsgroup"
> "Nou, kom maar snel helpen dan!"
< "Nee nee, ik fotografeer enkel!"

Miscommunicatie gegarandeerd? ;)
Bedankt, nou hulpverleningsgroup heb ik alleen op youtube als naam, dus heb er verder geen last van :)


Brambd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 684
  • Student Integrale Veiligheidskunde
    • bramvanoosterhout.nl
Reactie #2359 Gepost op: 18 augustus 2011, 14:11:17
kan iemand mij nu vertellen wat het nut van die kussens was in dat filmpje? volgens was dat in de categorie overbodig. misschien zeg ik nu iets verkeerds maar denk dat dat zonder die kussens ook net zo goed of beter was gegaan.

mvg
Bergers gaven daar ter plaatse (ik was er ook) aan dat de kussens onnodig waren achteraf gezien. Zoals je ziet op onderstaande foto (foto is van mij) is de trailer al voor een groot deel gescheurd. Ze hebben eerst met kussens de wagen rechts proberen te zetten echter scheurde de trailer verder (alleen de inhoud kwam omhoog). Toen is besloten om met de kraan (of hoe heet zo'n ding op een bergingswagen e050) de trailer rechtop te zetten.