Fotografen & Journalistiek gerelateerde video's

Auteur Topic: Fotografen & Journalistiek gerelateerde video's  (gelezen 1180338 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Aram Mukanay

  • Adviseur Risicobeheersing / Informatiemanager ROT
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,067
Adviseur Risicobeheersing / Informatiemanager ROT bij Brandweer en Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,541
Reactie #3201 Gepost op: 14 juli 2012, 14:08:31
En daarom dus afstand houden bij voertuigbranden... alhoewel je je natuurlijk wel kunt afvragen of de hedendaagse voertuigen zomaar ontploffen als het vuur bij de tank komt.

http://www.liveleak.com/view?i=6e7_1342229138

Is dit een LPG tank die de lucht in gaat?


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #3202 Gepost op: 14 juli 2012, 15:20:39
Brandstof tanks,(benzine, diesel) raken meestal eerder lek door brand wat een uitstromende brandende vloeistof oplevert. Als een gesloten tank wordt aangestraald door vuur met daarin een vleositof levert dat meestal een ander beeld.
Ik denk ook eerder aan een LPG tank, zonder overdruk beveiliging, die uit elkaar klapt.
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar


Alexander

  • Brandweer - integrale veiligheid - EHBO - BHV - adviseur - docent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
    • Blog
Reactie #3203 Gepost op: 14 juli 2012, 15:36:50
Een auto ploft nooit zo uit elkaar anders dan in films.

De moderne brandstoftanks voor benzine zijn allemaal van kunststof. Die smelten kapot waardoor je wel een plasbrand kan krijgen maar geen ontploffing.

Wat vervoerde die auto?! Of was het inderdaad een illegale brandstoftank van staal voor benzine of lpg zonder overdrukventiel?
Ik reageer op persoonlijke titel. Mijn vragen en/of opmerkingen zijn geen kritiek maar ik ben hooguit open en direct. Daarnaast altijd op zoek naar le


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #3204 Gepost op: 14 juli 2012, 16:28:58
het voertuig ziet eruit als een werkbusje of camper, dus ik denk eerder dat er een gasfles achterin staat. ik vermoed niet dat het iets met brandstof voor de auto zelf te maken heeft.  :)
als het een lpg tank zou zijn dan zou deze inderdaad via het overdruk ventiel de druk afblazen, en dan zou er een steekvlam te zien zijn  ::)
Wat een klap zeg.. ik vraag me af of de voorbij rijdende auto schade heeft door de ontploffing, en dan niet door rondvliegende onderdelen maar door de warmte... ???


elvin

  • brandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 238
Vrijwillige brandweer


Aram Mukanay

  • Adviseur Risicobeheersing / Informatiemanager ROT
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,067
Adviseur Risicobeheersing / Informatiemanager ROT bij Brandweer en Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Jansen75

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 34
  • respect voor alle die opkomen voor andere
Reactie #3208 Gepost op: 14 juli 2012, 17:56:59
Nee dat is vast en zeker een BERMTOERIST  098uo 098uo


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #3209 Gepost op: 14 juli 2012, 18:52:41
http://www.youtube.com/watch?v=s38OVeQfLDc
Fijn die siertralies voor de ramen, gelukkig komen de buren je te hulp, de brandweer is nog onderweg zeker....
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar