Fotografen & Journalistiek gerelateerde video's

Auteur Topic: Fotografen & Journalistiek gerelateerde video's  (gelezen 1183027 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #3260 Gepost op: 5 augustus 2012, 13:43:37
@7131 en Customs: u bent als professional in deze wereld een stuk beter onderlegd dan menig andere weggebruiker. Ik had van u niet anders verwacht.  0098

Feit is echter dat wij in de verkeersbusiness ook rekening moeten houden met mensen die allemaal wat minder briljant zijn en een verkeerssituatie even niet zo goed lezen en begrijpen. Mensen die dus als een zenuwpees op zoek gaan naar een gaatje op de strook naast hen, daartoe snelheid minderen waardoor zij helemaal geen gaatje meer kunnen vinden en tot slot maar stoppen voor de pijlwagen. En daarbij wordt het hen zeker niet makkelijker gemaakt door in één keer twee stroken weg te strepen ;)

Dit is ook niet gedaan, de rechtse strook was al over langere afstand afgekruist. Wat hier niet hielp is dat het overige verkeer +80km/h bleef rijden. Ook was het tijdens het maken van het filmpje naar ik heb begrepen drukker dan de avonden er voor.

Ik ben er zelf ook langs gekomen en ik moet zeggen dat het allemaal netjes stond. Ook goed aangegeven op de aanrijdende wegen. Enige min puntje dat ik zag was in de afzetting zelf, een mdw RWS die geen High Vis droeg :-\ was volgens mij een uitvoerder/opzichter van RWS hij reed in een prius.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #3261 Gepost op: 5 augustus 2012, 14:13:11
Harm, misschien zie ik het helemaal verkeerd, maar ik zal 'm even schetsen zoals ik het op de video heb gezien. En volgens mij gaat het dan wel degelijk van 4 naar 2, waarbij inderdaad de meest rechtse strook al eerder is afgezet. Van 4 naar 2, aangezien de taper sowieso wegvalt (moet invoegen op RS3) en direct daarna RS3 wegvalt. Zie schets.



Zoals ik het zie moet het verkeer vanaf de A2 en het verkeer vanaf de A10-RS3 allebei naar RS2 (of RS1). Niet handig. En als het inderdaad al wat drukker is dan verwacht, dan is dat helemaal niet handig. Betere oplossing zou zijn geweest om RS3 op de A10 voor de invoeger ook af te zetten, zodat er hier alleen een invoeger ontstaat voor verkeer vanaf de A2.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #3262 Gepost op: 5 augustus 2012, 15:01:50
Even kijken of het mij lukt iets te kopieren van een ander forum. Daar heeft de maker van het filmpje namelijk een tekening gemaakt hoe de afzetting stond.
http://img4.imageshack.us/img4/9584/a10afzetting.jpg
de link lukt plaatje niet, ik doe weer eens iets fout e050

rood = afgezet.
geel = pijlwagen.
groen = de vrije route (daar hoort strook 3 dus ook bij wat je op de beelden kan zien)
  

Op deze tekening is te zien dat rs3 al eerder was afgezet en het zich hier om een invoeger betrefd zoals omschreven in CROW96a.
Het had wel duidelijker geweest als dit met het filmpje tegelijk was gepost, kan veel onduidelijkheid wegnemen.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #3263 Gepost op: 5 augustus 2012, 15:05:17
Alsjeblieft  O0
de link lukt plaatje niet, ik doe weer eens iets fout e050


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #3264 Gepost op: 5 augustus 2012, 15:40:46
Duidelijk, bedankt! Dan is het inderdaad zoals mijn voorstel was. Komt op het filmpje niet helemaal duidelijk naar voren.

Ik neem al mijn woorden over deze afzetting terug, maak mijn nederige excuses en ga alsnog mee met 7131 en Customs. Automobilisten zijn koekebakkers. Of is het nu koekenbakkers?  >:D
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #3265 Gepost op: 6 augustus 2012, 17:29:12
Duidelijk, bedankt! Dan is het inderdaad zoals mijn voorstel was. Komt op het filmpje niet helemaal duidelijk naar voren.

Ik neem al mijn woorden over deze afzetting terug, maak mijn nederige excuses en ga alsnog mee met 7131 en Customs. Automobilisten zijn koekebakkers. Of is het nu koekenbakkers?  >:D

Excuses niet nodig hoor. Deze discussie toont wel weer eens en te meer aan dat we niet te snel moeten oordelen als we niet over alle informatie beschikken...................... .  ;)


Aram Mukanay

  • Adviseur Risicobeheersing / Informatiemanager ROT
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,067
Adviseur Risicobeheersing / Informatiemanager ROT bij Brandweer en Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland


brwzav

  • Hulpverlenings fotograaf België (Vooral regio Zaventem - Brussel)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 467


sylvester1986

  • Gast
Reactie #3268 Gepost op: 8 augustus 2012, 11:02:50
(explosie op 1:10 / slowmotion van de explosie op 5:23)
STATter911.com: Explosion lifts roof off burning ambulance in Mt. Rainier, MD.
 STATter911


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #3269 Gepost op: 8 augustus 2012, 13:26:52
Zo te zien gaat het hier om een ambulance. Daar kan best het 1 en ander ploffen. Zoals zuurstofflessen etc.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens