Fotografen & Journalistiek gerelateerde video's

Auteur Topic: Fotografen & Journalistiek gerelateerde video's  (gelezen 1176961 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #280 Gepost op: 19 mei 2008, 19:55:34
ID-controle loopt uit de hand

http://www.dumpert.nl/mediabase/111651/3bbe198a/id_controle_loopt_uit_de_hand.html

Jongeren zijn snel weg na commisaris bullenbak  ;D

Drie aanhoudingen na uit de hand lopende arrestatie

STADSHART - De politie heeft zondagavond drie verdachten aangehouden na onder andere openlijke geweldpleging in het nieuwe stadshart.

De politie kreeg enkele overlastmeldingen binnen omdat er skaters gevaarlijke situaties veroorzaakte door over relingen heen te skaten en zo diverse materialen te beschadigden.

De agenten die opnieuw ter plaatse kwamen voor dezelfde overlastmeldingen vroegen aan een 23-jarige man uit Almere zijn identificatiepapieren, die hij vervolgens niet kon tonen. De man werd aangehouden waarna de sfeer volledig omsloeg.

Eén van de omstanders deed het portier van de politieauto open waar op dat moment de verdachte in zat. Toen een van de agenten dit wilde voorkomen ontstond er een worsteling met omstanders en de verdachte. De groep omstanders werd steeds groter, tot ongeveer 100 man, waarna er meerdere politie-eenheden ter assistentie kwamen. De politie heeft hierbij met een korte wapenstok opgetreden, waarna er na enige tijd weer rust kwam in het centrum. Bij de aanhoudingen raakte één agent en een omstander gewond.

De politie heeft drie verdachten, waaronder de 23-jarige Almeerder, een 24-jarige man uit Tilburg en een 24-jarige man uit Almere, aangehouden voor openlijke geweldpleging, wederspannigheid, mishandeling van een agent, belediging en het niet voldoen aan bevelen die politieagenten hadden opgegeven. De verdachten zijn overgebracht naar het politiebureau in Almere en na verhoor ingesloten.

De agent die gewond raakte is voor controle naar het ziekenhuis gebracht. De recherche van de politie Almere stelt een onderzoek in en sluit meerdere aanhoudingen niet uit. De beelden van cameratoezicht in Almere zijn veiliggesteld en zullen worden gebruikt in het onderzoek. Op de beelden is onder andere te zien hoe een van de politiemensen een klap in zijn gezicht ontvangt en hoe een ander een trap in zijn rug krijgt.



www.112-Almere.nl


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #282 Gepost op: 22 mei 2008, 14:10:33
http://www.dumpert.nl/mediabase/114371/c238720d/motorpolitie_boos_op_brommerjongen.html

Ik vind dat die jongen gelijk heeft, op bepaalde gebieden ben je wel verantwoordelijk voor die scooter als eigenaar,
maar je bent toch niet verantwoordelijk voor het gedrag van de bestuurder? Dat zou ff lekker worden...

En volgensmij ben je al helelemaal niet verplicht om de naam te geven van diegene die er op rijd...  :-\


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #283 Gepost op: 22 mei 2008, 15:58:37
ow nee jeroen ? Kentekenverantwoordelijkheid....

Hij is wel degelijk verplicht bekend te maken wie er op zijn bromfiets rijdt... is precies hetzelfde als jij geflists wordt en iemand ander rijdt in jouw auto. Dan ben jij verplicht als kentekenhouder bekend te maken wie er gereden heeft. Doe je dat niet dan draai jij dus op voor die boete. Dit werkt hetzelfde...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #284 Gepost op: 22 mei 2008, 16:04:10
Ik vind dat die jongen gelijk heeft, op bepaalde gebieden ben je wel verantwoordelijk voor die scooter als eigenaar,
maar je bent toch niet verantwoordelijk voor het gedrag van de bestuurder? Dat zou ff lekker worden...

En volgensmij ben je al helelemaal niet verplicht om de naam te geven van diegene die er op rijd...  :-\

Nee tot dat zo'n gozer jouw moeder of je kindje aan barrels rijdt... dan is leiden in last... lekker kortzichtig jeroen.. had van jou wel iets meer verwacht. Je bent niet verantwoordelijk voor het gedrag van zo'n gozer... je bent wel verplicht om het bekend te maken... zie mijn eerdere reaktie
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Alex

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 57
Reactie #285 Gepost op: 22 mei 2008, 23:48:07
Het is heel simpel:

Artikel 165 WVW
1.  Indien een bij deze wet als misdrijf strafbaar gesteld feit wordt begaan door een bij de ontdekking van het feit onbekend gebleven bestuurder van een motorrijtuig, is de eigenaar of houder van dat motorrijtuig verplicht op vordering van een der in artikel 159 bedoelde personen binnen een daarbij te stellen termijn, die ten minste achtenveertig uren bedraagt, de naam en het volledige adres van de bestuurder bekend te maken.
2.  Het eerste lid geldt niet, indien de eigenaar of houder niet heeft kunnen vaststellen wie de bestuurder was en hem daarvan redelijkerwijs geen verwijt kan worden gemaakt.

Als ik het relaas van de motoragent hoor is er minstens sprake van artikel 5 WVW (gevaar/hinder). Dus dit respectloze mannetje moet gewoon de naam van de bestuurder geven. Waar is de tijd gebleven dat dit soort snotapen gewoon luisterden naar 'meneer agent'...

Overigens zet ik wel kleine vraagtekentjes bij de woordkeuze van de collega... Maar kan me het wel voorstellen als hij net een gevaarlijke achtervolging heeft gehad...


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #286 Gepost op: 23 mei 2008, 03:41:40
Alex... ik had gisteren niet meer de fut om de artikelen erbij te zoeken... maar bedankt lol.... verder sluit ik me geheel aan bij je vraagtekens over t aanspreken...

Maar goed idd begrijpelijk als je adrenaline nog ietwat hoog zit...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #287 Gepost op: 23 mei 2008, 20:15:39
Nee tot dat zo'n gozer jouw moeder of je kindje aan barrels rijdt... dan is leiden in last... lekker kortzichtig jeroen.. had van jou wel iets meer verwacht. Je bent niet verantwoordelijk voor het gedrag van zo'n gozer... je bent wel verplicht om het bekend te maken... zie mijn eerdere reaktie

Uhh licht eens nader toe? (-> PM)


weetje_hgl

  • geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 456
  • Aub, gebruik geen vaktaal, denk aan mij...;-)
Reactie #288 Gepost op: 23 mei 2008, 21:55:42
Wat ik me af vraag, waarom neemt meneer agent de jongen niet gewoon mee naar het buro, en vraagt daar om een verklaring?

Nu staan ze op straat te bakkelijen, terwijl die Vietnamees nog "vrij" rond rijdt...
Dat is dan toch onlogisch?

Dan zou ik er persoonlijk geen probleem mee hebben.

Het afleggen van een verklaring, waarbij mij precies verteld wordt wat er aan de hand is, welke "status" ik heb (verdachte, getuige, etc), en wat ik moet doen en mag doen, (moet vertellen of mag vertellen...).
geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.


Alex

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 57
Reactie #289 Gepost op: 24 mei 2008, 01:00:37
De keuze om hem ter plekke naar de naam van de bestuurder te vragen is denk ik omdat de motoragent meteen achter die jongen aan wilde. Als hij de eigenaar eerst zou aanhouden (wat volgens mij weer iets te ver gaat gezien het strafbare feit), gaat daar wat teveel tijd overheen. De eigenaar is slechts een 'middel' om tot de daadwerkelijke verdachte te komen. Juist omdat hij nog vrij rondrijdt, wil je zo snel mogelijk doorpakken.

De eigenaar heeft in deze geen 'status', zoals verdachte of getuige. Hij is namelijk via art. 165 verplicht medewerking te verlenen. Pas wanneer hij daar niet aan voldoet wordt hij verdachte.