Fotografen & Journalistiek gerelateerde video's

Auteur Topic: Fotografen & Journalistiek gerelateerde video's  (gelezen 1172725 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

SiebJr

  • Vrijwillige Brandweer - Hoofdbrandwacht
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 118
Reactie #880 Gepost op: 18 november 2009, 16:43:36
Interessante videobeelden van het zelfde incident.

Op de wikipedia site zie je een tijd lijn waar het volgende fragment meer inzicht geeft.

7:32 p.m. - A firefighter inside calls "Mayday!" over his radio. Soon after, another voice on the radio is heard to say "Car One (Chief Thomas). Please tell my wife that ... I love you." Another firefighter inside is heard on the radio saying "...in Jesus' name, amen". Chief Thomas orders his commanders to account for their crews and is told that some firefighters remain inside. One firefighter attempting to escape is trapped behind the large glass in front of the showroom, and is freed when someone smashes it as other crews prepare to enter the building to rescue firefighters in distress. An emergency alert is activated on the radio of Ladder 5's engineer, who is inside, but calls to that radio go unanswered. Several PASS devices worn by firefighters are heard, meaning that firefighters in distress have manually activated them or have been motionless for at least 24 seconds. Firefighters begin smashing all of the glass in front of the store to allow escaping firefighters out and rescuing firefighters in, but this allows large amounts of oxygen to reach the fire, which quickly begins to grow in intensity.

http://www.postandcourier.com/videos/2007/jun/19/55/



In het begin van het fragment hoor je de "PASS devices" (Bodyguard/firefly) waar aan het hakken zijn. Daarna zie je aan de voorkant het gebouw dat ze enkele brandweerlieden buiten brengen, die zoals het rapport vertelde voor het raam stond. Erg indrukwekkend.

Ook de noodprocedure hoor je hier duidelijk. Voertuigen die duidelijk maken dmv claxon etc dat een noodprocedure gaande is.


BmwRon

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 31
Reactie #881 Gepost op: 22 november 2009, 18:19:59
Hierbij nog een filmpje wat ik gemaakt heb tijdens een demonstratie van de brandweer first responders.
Volgens mij is hier nog weinig over te vinden.
¨


Medicalboy1990

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 9
Reactie #882 Gepost op: 23 november 2009, 18:18:45
Hallo allemaal ik kwam dit tegen op youtube (ben nieuw op deze site, niet in welke topic ik dit moet zetten ;) )

Twee meisjes slopen een politie bus vanaf een dak van een huis:


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #883 Gepost op: 23 november 2009, 22:48:38
Volgens mij ben ik deze al eens eerder tegengekomen..weet alleen niet of dat hier was..?

Agent (USA) zet ambu aan de kant, escaleert een beetje.



SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #884 Gepost op: 23 november 2009, 23:22:58
Volgens mij ben ik deze al eens eerder tegengekomen..weet alleen niet of dat hier was..?

Agent (USA) zet ambu aan de kant, escaleert een beetje.

Interessant om de andere filmpjes op YouTube hierover te bekijken, zoals een interview met de paramedic en een persverklaring door de advocaat van de agent.
Daaruit begrijp ik dat de ambu niet (genoeg) aan de kant ging toen de politieauto met spoed (zwaailichten en sirene) wilde passeren, en dat de chauffeur van de ambu bij het passeren van de PI "the finger" naar de agent gaf. Op zich is dat natuurlijk niet goed, maar moet de agent bij het even verderop stoppen meteen gaan schreeuwen en tot arrestatie overgaan?

Doet me denken aan een aflevering van Blik op de weg waar ook een ambu werd aangesproken op zijn verkeersgedrag. Dat ging gelukkig een stuk gemoedelijker...


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #885 Gepost op: 23 november 2009, 23:29:37
Interessant om de andere filmpjes op YouTube hierover te bekijken, zoals een interview met de paramedic en een persverklaring door de advocaat van de agent.
Daaruit begrijp ik dat de ambu niet (genoeg) aan de kant ging toen de politieauto met spoed (zwaailichten en sirene) wilde passeren, en dat de chauffeur van de ambu bij het passeren van de PI "the finger" naar de agent gaf. Op zich is dat natuurlijk niet goed, maar moet de agent bij het even verderop stoppen meteen gaan schreeuwen en tot arrestatie overgaan?

Doet me denken aan een aflevering van Blik op de weg waar ook een ambu werd aangesproken op zijn verkeersgedrag. Dat ging gelukkig een stuk gemoedelijker...

Zitten nog veel meer vreemde dingen aan deze zaak. Zo zat de vrouw van de agent (zelf geen agent) bij hem in de auto. Uiteindelijk heeft de agent 5 dagen onbetaalde schorsing als "straf" gekregen. Een paar maanden later kwam deze zelfde agent weer in het nieuws omdat hij een passant met geweld tegen de grond werkt bij een verkeerscontrole die de controle te voet wilde passeren. Hij was dus niet de gecontroleerde maar was op weg naar de bewoner van het huis waar de auto voor gestopt was, de agent wilde niet dat hij passeerde terwijl zij bezig waren. Is hij van vrijgesproken door de politie zelf maar ik bleef het een vreemde situatie vinden. Zie het al voor me dat agenten in NL een auto laten stoppen en je mag als toevallige voorbijganger niet meer over de stoep lopen aldaar...


Vigilance

  • 4 streper eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
  • Homo sacra res homini
Reactie #886 Gepost op: 23 november 2009, 23:52:04
Volgens mij ben ik deze al eens eerder tegengekomen..weet alleen niet of dat hier was..?

Agent (USA) zet ambu aan de kant, escaleert een beetje.



ik vind de manier van werken van die agent echt te belachelijk voor woorden zeg... :o


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #887 Gepost op: 24 november 2009, 00:47:59
Hallo allemaal ik kwam dit tegen op youtube (ben nieuw op deze site, niet in welke topic ik dit moet zetten ;) )

Twee meisjes slopen een politie bus vanaf een dak van een huis:


Ik snap niet dat de politie agenten er hier zo bij staan te kijken, en dat 8 minuten lang. Hebben ze dan helemaal geen rechten om te handelen hier in nederland ??

Volgens mij ben ik deze al eens eerder tegengekomen..weet alleen niet of dat hier was..?

Agent (USA) zet ambu aan de kant, escaleert een beetje.



WTF !! :o :o wat is dat voor een maffe agent, ontslaan zo iemand. Ik ben veel gewend van amerikaanse agenten (ze zouden iig geen 2 meiden hun auto laten slopen ;) ), maar dit gaat echt te ver, rijd dan achter die ambu aan naar het ziekenhuis en ga daar een gesprek aan.
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #888 Gepost op: 24 november 2009, 00:51:06
Ik snap niet dat de politie agenten er hier zo bij staan te kijken, en dat 8 minuten lang. Hebben ze dan helemaal geen rechten om te handelen hier in nederland ??


Denk dat ze het goed doen, effe wachten tot er genoeg back-up is en dat je veilig kan werken. Kan er wel met zijn tweeen op af vliegen maar de kans dat je een steen op je kop krijgt is groot. Nu kunnen de verdachte beiden worden ingerekend zonder dat er een p0litieman gewond raakt. Zaak opgelost zonder gewonden en met allen materiele schade.

gr
Mike


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #889 Gepost op: 24 november 2009, 15:37:20
Hallo allemaal ik kwam dit tegen op youtube (ben nieuw op deze site, niet in welke topic ik dit moet zetten ;) )

Twee meisjes slopen een politie bus vanaf een dak van een huis:


Allememachies wat een gekken :o Ik hoop dat ze flink zijn aangepakt!
Zijn hier (al) persberichten van? Wel leuk om even te volgen..