Fotografen & Journalistiek gerelateerde video's

Auteur Topic: Fotografen & Journalistiek gerelateerde video's  (gelezen 1176886 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #1230 Gepost op: 25 maart 2010, 12:33:40
Vraagje... is het in zulke gevallen wel of niet aan te bevelen om het hek te openen zodat de brandweer direct een aanval kan doen als ze ter plaatse zijn? Gezien de kans op een onderzoek en mogelijke vingerafdrukken lijkt mij het niet aan te bevelen... iemand enig idee? ???
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


RJM

  • HV-geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 538
Burgerhulpverlener, AED-bediener.


RJM

  • HV-geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 538
Reactie #1232 Gepost op: 25 maart 2010, 13:51:39
Vraagje... is het in zulke gevallen wel of niet aan te bevelen om het hek te openen zodat de brandweer direct een aanval kan doen als ze ter plaatse zijn? Gezien de kans op een onderzoek en mogelijke vingerafdrukken lijkt mij het niet aan te bevelen... iemand enig idee? ???

Bij ons vanacht vroeg een bevelvoerder van een andere ploeg die waarschijnlijk dus niet gepiept was of die bewoner de hek wou open doen, dus ik denk dan dat je het beter wel kan doen voor een snellere (betere) inzet.
Je kan misschien nog beter iets doen dan niets, vinger afdrukken zullen ze ook wel niet heel snel vinden van een pyromaan want die zou wel handschoenen aanhebben om zo geen sporen achter te laten etc.
Burgerhulpverlener, AED-bediener.


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #1233 Gepost op: 25 maart 2010, 21:14:36
Lekker laten branden en afstand nemen.....Je weet  a) nooit wat er in de auto ligt en b) er kan altijd iets 'klappen' wat rondslingerend materiaal als gevolg kan hebben.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #1234 Gepost op: 25 maart 2010, 21:19:58
Vraagje... is het in zulke gevallen wel of niet aan te bevelen om het hek te openen zodat de brandweer direct een aanval kan doen als ze ter plaatse zijn? Gezien de kans op een onderzoek en mogelijke vingerafdrukken lijkt mij het niet aan te bevelen... iemand enig idee? ???

ik heb ooit gehoord dat je deurknoppen etc. gewoon open kunt maken, over het algemeen zitten daar alwel zoveel vingerafdrukken op dat er geen sporen vanaf te halen zijn.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #1235 Gepost op: 25 maart 2010, 21:20:37
Lekker laten branden en afstand nemen.....Je weet  a) nooit wat er in de auto ligt en b) er kan altijd iets 'klappen' wat rondslingerend materiaal als gevolg kan hebben.

Ja makkelijk gezegt. De brand was wel behoorlijk aan het uitbreiden richting de schuur en schutting. Er was via de bewoner al snel duidelijk dat er niks gevaarlijks in de auto lag, alleen de banden ontplofte.
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #1236 Gepost op: 25 maart 2010, 21:23:18
Ja makkelijk gezegt. De brand was wel behoorlijk aan het uitbreiden richting de schuur en schutting. Er was via de bewoner al snel duidelijk dat er niks gevaarlijks in de auto lag, alleen de banden ontplofte.

hou er wel rekening mee dat de brandstichter er ook nog iets in kan gooien
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #1237 Gepost op: 25 maart 2010, 23:10:14
hou er wel rekening mee dat de brandstichter er ook nog iets in kan gooien

Heb vandaag met 'chef redactie veluwe' gesproken van de stentor. Hij zei: ''de dader(s) hebben een bloembak met een brandbarestof en daar weer een net er overheen onder de benzine tank van de auto gezet''

Hij zal dit wel hebben gehoord van de politie..
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


rdo

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 45
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #1238 Gepost op: 26 maart 2010, 14:42:34
Ja makkelijk gezegt. De brand was wel behoorlijk aan het uitbreiden richting de schuur en schutting. Er was via de bewoner al snel duidelijk dat er niks gevaarlijks in de auto lag, alleen de banden ontplofte.
Precies, je geeft zelf het argument al aan waarom je juist lekker op afstand kan blijven; uitbreiding richting de schuur en schutting. Daarnaast de hitte die ook op het hek inwerkt en ervoor kan zorgen dat je lelijk je vingertjes brand. Dan hebben we brand en een slachtoffer.... De brandweer kan met de sleutel van de eigenaar beter zelf het hek openmaken en heeft daarnaast mooi materiaal om zo'n hek op te knippen ;)


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #1239 Gepost op: 26 maart 2010, 16:08:30


Hier is nog meer van de rit op te zien.
Die man heeft echt ongelofelijk veel geluk dat hij niemand heeft aan/dood gereden! :o :o


Dit is om de hoek bij het Bureau Breukelen, had het al gelezen. Wist alleen niet dat het gefilmd was.... Goede actie door omstanders!