GRIP 4 Storing Waterleidingnet - Noord-Holland-Noord 17-09-2007

Auteur Topic: GRIP 4 Storing Waterleidingnet - Noord-Holland-Noord 17-09-2007  (gelezen 30305 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Peterw410

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 107
    • Brandweer
Reactie #50 Gepost op: 17 september 2007, 22:16:27
Nee, hoor grip5, (nationaal)

Grip 5 bestaat officieel niet.
Groeten, Peter Wols  http://www.hendrik-ido-ambacht.brandweer.net/


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #51 Gepost op: 17 september 2007, 22:17:01
3*3= 9 L per persoon in voorraad * gemiddelde gezinssamenstelling van 4 = 36 L water = 18 pakken barleduc.....  :| Ik geloof niet dat de gemiddelde Nederlander dat in huis heeft.... ::)

(en dan vergeet ik ff de sanitaire water behoefte.....  :-X :-X :-X)


Brandweerman_1979

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 61
  • Blaffende honden bijten niet, de mijne blaft niet.
Reactie #52 Gepost op: 17 september 2007, 22:17:28
Nog niets op crisis.nl


tebby

  • Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,690
    • mijn hyves
Reactie #53 Gepost op: 17 september 2007, 22:18:24
ander drinken als alleen water zou toch ook wel mogen?
flappus  niet elke verandering is een verbetering


Daanaan

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 172


ralpje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 396
Reactie #55 Gepost op: 17 september 2007, 22:18:52
3*3= 9 L per persoon in voorraad * gemiddelde gezinssamenstelling van 4 = 36 L water = 18 pakken barleduc.....  :| Ik geloof niet dat de gemiddelde Nederlander dat in huis heeft.... ::)

(en dan vergeet ik ff de sanitaire water behoefte.....  :-X :-X :-X)

Om nog maar te zwijgen over het voorbeeld wat in de reacties op nhd.nl las; een metaalwerker die de hele dag gewerkt heeft en nu niet kan douchen (terwijl hij redelijk gekleurd is van de smeer, metaalsplinters in z'n haar heeft, etc.).
Klinkt als een luxe, maar blijkt dan toch weer vrij basaal te zijn.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #56 Gepost op: 17 september 2007, 22:19:07
Ik hoor uit onbevestigde berichten dat het zou gaan om een breuk langs de A7 EN dat de grond er nu dusdanig aan het verzakken is dat de A7 mogelijk wordt afgesloten.

Dit is echt onbevestigd geroddel, maar weet er iemand meer?


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #57 Gepost op: 17 september 2007, 22:24:43
http://www.nhd.nl/nieuws/stadstreek/article2444024.ece

Geen water in groot deel van Noord-Holland Noord

Gepubliceerd op 17 september 2007, 20:03
Laatst bijgewerkt op 17 september 2007, 22:11
hoorn -

In een groot deel van Noord-Holland Noord komt vanaf iets voor achten vanavond er geen of nauwelijks water uit de kraan. Volgens waterleidingbedrijf PWN gaat het 'om een groot lek'. Volgens een woordvoerster van PWN bevindt het lek zich aan het Leekerpad in Hoorn. Hoe dat is ontstaan, wordt nog uitgezocht. Alle beschikbare monteurs zijn op pad gestuurd om het euvel te verhelpen.

De eerste meldingen kwamen om iets voor acht uur vanavond. Er kwamen meldingen vanuit Hoorn, Schagen, Julianadorp en Egmond. Ook in Alkmaar is er minder druk op de waterleiding.  Hoeveel huishoudens getroffen zijn, kan de woordvoerster nog niet zeggen.Maar vermoedelijk gaat het om honderdduizenden huishoudens.  De website van waterleidingbedrijf PWN is al de hele avond buiten bedrijf.

Bij het Texaco tankstation aan de A7 bij Abbekerk vliegen de kratten water als warme broodjes over de toonbank. ,,We zijn al bijna door de voorraad heen'', zegt medewerkster Wil Bakker. ,,Ik had net iemand die tien paarden te drinken moest geven, die nam een hele krat mee. Ja, dan gaat het hard.'' Voor zichzelf heeft ze nog geen water apart gehouden. ,,Het zal morgenochtend toch wel opgelost zijn?''

De gemeenten in de regio hebben inmiddels een beleidsteam ingericht om de problemen in kaart te brengen. Het is volgens burgemeester P. Bruinooge van Alkmaar nog niet duidelijk hoe lang de drinkwaterperikelen duren.


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #58 Gepost op: 17 september 2007, 22:25:19
Nog niets op crisis.nl

Zou crisis.nl 2 'rampen' tegelijk aan kunnen?  ???


ralpje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 396
Reactie #59 Gepost op: 17 september 2007, 22:27:06
Volgens mij wel. Ten tijde van de scheepsbrand in Beverwijk / Velsen liep er ook nog een tweede incidnet, naast elkaar op crisis.nl
Die site is stiekem niets anders dan een CMS-je waar af en toe een bericht op geplaatst wordt.