[witte kolom] Een dagje posten

Auteur Topic: [witte kolom] Een dagje posten  (gelezen 48219 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Golly

  • Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,307
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #40 Gepost op: 5 oktober 2007, 18:12:08
gefeliciflapstaart vesalius! :D :D :D :D
leuk voor jullie, geniet ervan!
Groetjes Golly
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #41 Gepost op: 5 oktober 2007, 18:55:55
Ik schat, dat ik in de afgelopen 12 jaar op het bouwdorp in Veghel, zo'n 400 spijkerwonden in voeten voorbij zien komen. (In 12 x 1100 x 35 = 462000 kinduren)
Daarvan hebben we er hoogstens een stuk of  10 naar de huisarts gestuurd, om de verwonding te beoordelen.


SEH zustertje

  • SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,416
Reactie #42 Gepost op: 7 oktober 2007, 20:40:13
sorry oeps......even een paar dagen niet gelezen maar even een weetje....
ter hoogte van  hier....

m.b.t. tetanus vaccinatie.....

I.p. is ieder kind tot zijn 18e gevaccieneerd tegen tetanus (zit in de dktp prikken van het consultatie burea en schoolarts).
wel navragen bij ouders ( soms niet in nederland geboren/opgegroeid of van wege geloofsovertuiging).

na je 18e zit hij in de cokatial van verre reizen .....(ggd)  :) of bij een bezoekje huisarts/ SEH en is dan weer 10 jaar geldig
(ehhh....protocol kan per ziekenhuis afwijken)    ;)


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #43 Gepost op: 7 oktober 2007, 22:58:35
Als een volwassene niet meer weet wanneer hij de laatste vacicnatie heeft gehad, dan is het tijd om hem naar de huisarts te sturen.


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #44 Gepost op: 7 oktober 2007, 23:02:58
Als een volwassene niet meer weet wanneer hij de laatste vacicnatie heeft gehad, dan is het tijd om hem naar de huisarts te sturen.

Nou vraag dat ook mij niet op het jaar nauwkeurig hoor, ik schat ergens tussen de 3 en 5 jaar ??

Jacques
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #45 Gepost op: 7 oktober 2007, 23:49:25
Wat is tetanus eigenlijk voor 'ziekte'?  ???


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #46 Gepost op: 7 oktober 2007, 23:51:53


Pleegje_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,160
Reactie #47 Gepost op: 9 oktober 2007, 09:28:26
In dit geval ook even geleund op mijn vriendin die in een verzorgingshuis hele dagen wonden vorzorgd en goede resultaten melde.
(ook al zijn het daar vaak geen schaafwonden en geneest de huid van deze veelal ouderen anders)
Het is voor mij persoonlijk inderdaad (en ook een beetje helaas) eenvoudiger om de theoretische (voorzover onderzoeken dat zijn) kant te bekijken, maar daarom is dit forum juist zo mooi, het geeft een stukje informatie vanuit het veld die je in de boeken (niet altijd) vind.
En natuurlijk ook omdat iedereen elkaar in zijn waarde laat en uitsluitend opbouwend dicussieert ....

Jacques

Het is fijn dat je vriendin je daarin ondersteuning biedt. Ik heb dagelijks te maken met een grote diversiteit aan wonden (schaafwonden; vochtletsels; decubitus; chirurgische wonden; oncologische wonden; enz.) Heb dus redelijk wat ervaring hierin.
Jacques..een voorstel om je praktijkervaring wat bij te spijkeren. Kom een dag meelopen op de afdeling waar ik werk.


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #48 Gepost op: 9 oktober 2007, 10:02:36
Het is fijn dat je vriendin je daarin ondersteuning biedt. Ik heb dagelijks te maken met een grote diversiteit aan wonden (schaafwonden; vochtletsels; decubitus; chirurgische wonden; oncologische wonden; enz.) Heb dus redelijk wat ervaring hierin.
Jacques..een voorstel om je praktijkervaring wat bij te spijkeren. Kom een dag meelopen op de afdeling waar ik werk.

Dat soort initiatieven en suggesties juich ik uiteraard alleen maar toe
Ik neem wel even via PM contact met je op (al denk ik dat je mijn gegevens via de normale mail ook al hebt ?)

Jacques
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


SEH zustertje

  • SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,416
Reactie #49 Gepost op: 10 oktober 2007, 00:58:13
nu maar weer verder met de casus?    ;)