Vragen over ambulance chauffeur worden

Auteur Topic: Vragen over ambulance chauffeur worden  (gelezen 45728 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Dion JAeqx

  • Gast
Gepost op: 26 juli 2005, 15:16:59
Beste Mensen,

Bij deze even de volgende vraag:

Enkele weken geleden ben ik een vacature tegen gekomen van Ambulancechauffeur. De eisen die ze stelden waren, EHBO met reanimatie, rijbewijs b en eventueel c en eventueel de sosa opleiding of bereid deze te behalen.

Nu heb ik wel rijbewijs b en c, reanimatie met herhalingen en levensreddende handelingen van de brandweer opleiding.

Kan mij iemand vertellen of ik met deze papieren toch een redelijke kans maak. Ik ben iets langer dan 5 jaar vrijwilliger bij de brandweer en heb dus wel enkele ervaringen in het hulpverlenings werk.


Bedankt voor eventuele reacties,


Met vriendlijke groet,


Dion Jaexq




Pleegje_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,160
Reactie #1 Gepost op: 26 juli 2005, 15:46:17
Beste Mensen,

Bij deze even de volgende vraag:

Enkele weken geleden ben ik een vacature tegen gekomen van Ambulancechauffeur. De eisen die ze stelden waren, EHBO met reanimatie, rijbewijs b en eventueel c en eventueel de sosa opleiding of bereid deze te behalen.

Nu heb ik wel rijbewijs b en c, reanimatie met herhalingen en levensreddende handelingen van de brandweer opleiding.

Kan mij iemand vertellen of ik met deze papieren toch een redelijke kans maak. Ik ben iets langer dan 5 jaar vrijwilliger bij de brandweer en heb dus wel enkele ervaringen in het hulpverlenings werk.


Bedankt voor eventuele reacties,


Met vriendlijke groet,


Dion Jaexq

Wat denk je zelf?? Voldoe je aan hun eisen of niet?


Dion

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 26 juli 2005, 16:52:34
Nou ik stel gewoon een normale vraag en had hier dan ook graag een normaal antwoord op gehad.


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #3 Gepost op: 26 juli 2005, 17:02:38
Hoi Dion,

Ik weet niet of levensreddende handelingen gelijk staat aan het EHBO diploma. Misschien dat iemand bij de brandweer hier er antwoord op heeft?

Maar als je voor de rest aan de eisen voldoet? Probeer het gewoon!

Veel succes.


Ambu.952

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 26 juli 2005, 17:04:37
Je voldoet toch aan hun eisen wat ze vragen? Waarom hier dan nog eens om een bevestiging erna vragen.. :-\

Scroll anders een beetje naar beneden, daar staan ook gegevens over de werkzaamheden en de eisen van een ambulance chauffeur.

Groeten,
Rolf


Dion

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 26 juli 2005, 17:06:19
Bedankt ger@rd. Levensreddende handelingen is niet helemaal gelijk. Ik heb ook gewoon gesolliciteerd en probeer het dus gewoon.

Ik zeg maar, niet geschoten is altijd mis. Misschien heb ik wel geluk en vinden zij het positief dat ik ook brandweerman ben.

Bedankt.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #6 Gepost op: 26 juli 2005, 17:24:36
Hoi Dion,

Ik weet niet of levensreddende handelingen gelijk staat aan het EHBO diploma. Misschien dat iemand bij de brandweer hier er antwoord op heeft?

Maar als je voor de rest aan de eisen voldoet? Probeer het gewoon!

Veel succes.

Nee levendsreddend handelen is een beknopte vorm van eerste hulpverlening,om een slachtoffer te helpen totdat een Ambulance terplaatse is.
Een EHBOdiploma is veel uitgebreider  ;)


firemanr

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 26 juli 2005, 18:34:24
Ik heb 2 berichten verwijdert. Deze 2 personen weten allebei wie het zijn. Dus voor eens en altijd....Als er een vraag gesteld wordt door iemand, lid of gast maakt niet uit, kan hier gewoon normaal op geantwoordt worden.

Als hij/zij het antwoord zou weten, stelde hij/zij de vraag hier niet.


paul_hartog

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 26 juli 2005, 19:23:20
bij een normale vraag hoort inderdaad een normaal antwoord.!!

Het feit of je aangenomen zal worden zal afhangen van je C.V en werkervaring enz.
er zijn vaak een hoop mensen die reageren en de beste worden er dan uitgehaalt maar aangezien je ervaring in de hulpverlening hebt enz. maak je wel een redelijke kans denk ik
succes met je procedure


Dion

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 26 juli 2005, 20:32:13
Iedereen met een normale reactie bedankt.

Met vriendelijke groet,

Dion