Vragen over ambulance chauffeur worden

Auteur Topic: Vragen over ambulance chauffeur worden  (gelezen 45732 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Karim

  • Gast
Reactie #30 Gepost op: 18 oktober 2005, 19:56:22
Heb je toevallig ook 'n ehbo & reanimatie diploma ?  ;)


Jos de Ridder

  • Gast
Reactie #31 Gepost op: 18 oktober 2005, 19:59:50
Nee helaas, dat heb ik niet maar ben bereid alles te halen wat nodig is...ik heb al wilde verhalen gehoord over een HBO-V opleiding en stagelopen in een ziekenhuis enz...wat is hier van waar?


Bart S

  • Gast
Reactie #32 Gepost op: 18 oktober 2005, 20:18:32
Nee helaas, dat heb ik niet maar ben bereid alles te halen wat nodig is...ik heb al wilde verhalen gehoord over een HBO-V opleiding en stagelopen in een ziekenhuis enz...wat is hier van waar?

Niets... tenzij je verpleegkundige wilt worden ;D

Voor de chauffeur zijn doorgaans de aanname eisen een geldig EHBO diploma met reanimatie aantekening, een vrachtwagen rijbewijs en een aantoonbare relevante rij-ervaring. Meestal is er ook een minimum leeftijd van zo'n 24jaar. Informeer anders eens bij de dienst(en) bij jou in de buurt wat de exacte eisen zijn.

De initiele opleiding tot ambulancechauffeur volg je bij de SOSA, maar kan je pas volgen als je een dienstverband hebt bij een ambulancedienst. Dus... eerst solliciteren en aangenomen worden, vervolgens sturen zij je naar de opleiding. De opleiding is ongeveer op MBO niveau.

Alvast veel succes,

Bart


Jos de Ridder

  • Gast
Reactie #33 Gepost op: 18 oktober 2005, 20:50:48
Kijk...daar heb ik nu wat aan! De een zegt je moet HAVO hebben en de ander zegt je moet minimaal 2 jaar leren en stagelopen in een ziekenhuis en weet ik allemaal wat...maar da's dus allemaal overdreven! Ben blij dat te horen en ga m'n licht eens opsteken bij diverse diensten...alvast bedankt!


Ilze

  • Gast
Reactie #34 Gepost op: 22 oktober 2005, 16:57:25
Thanx, ook voor mij de precieze informatie die ik nodig heb...


Bart S

  • Gast
Reactie #35 Gepost op: 22 oktober 2005, 17:35:51
Thanx, ook voor mij de precieze informatie die ik nodig heb...

En ook jij natuurlijk veel succes.

Bart


¤¤jeroen¤¤

  • Gast
Reactie #36 Gepost op: 26 oktober 2005, 11:04:19
wie betaald eigenlijk de opleiding?
doe je dat zelf of de ambulance dienst?

Groetem jeroen


mizzi

  • Gast
Reactie #37 Gepost op: 26 oktober 2005, 11:41:41
beste jeroen,

als je in dienst komt van een ambulance dienst betalen zij de sosa opleiding voor je een bedrag van effe meer als 9000 euro, er wordt wel verwacht dat je een geldig ehbo en reanimatie diploma hebt als je chauffeur wilt worden maar dat moet je al in het bezit hebben en sommige diensten willen ook een groot rijbewijs en dat moet ok al in het bezit zijn.

Er word verwacht dat je na id dienst treding binnen 2 jaar moet zijn gestart met de opleiding, onlangs zijn er wel nieuwe afspraken gemaakt door mma's en het gaat er naar uitzien dat die termijn naar 6 maanden gaat.


Gerben01

  • Gast
Reactie #38 Gepost op: 29 oktober 2005, 02:44:40
Mss stomme vraag...

Waarom een c rijbewijs?

Een ambulance mag toch bestuurd worden met een b rijbewijs?


Karim

  • Gast
Reactie #39 Gepost op: 29 oktober 2005, 11:26:19
Bij veel diensten komen de voertuigen boven de 3500 kilo uit en dan heb je aan B niet meer genoeg.