Politieagent en lid reddingsbrigade??

Auteur Topic: Politieagent en lid reddingsbrigade??  (gelezen 11035 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #40 Gepost op: 20 maart 2004, 17:54:55
Het is een hobie, je kan het ook combineren met ieder beroep. Wel is afhankelijk van je beroep en instelling hoeveel tijd je er in kan stoppen.

9910001

Je bedoelt zo'n Citroën autoverkoper, altijd met z'n vak bezig...


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #41 Gepost op: 20 maart 2004, 18:36:37
Niet als die Citroën verkoper, maar door je beroepskennis en vaardigheden kunnen anderen, in dit geval reddingsbrigadeleden, een graantje meepikken van jouw kennis. Zeker als het om een bijvoorbeeld levensbedreigende situatie handelt.

Het spreekwoord: "kennis is macht" is hier natuurlijk van toepassing.
;D
Elke hulpverlening start met communicatie.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #42 Gepost op: 20 maart 2004, 19:01:12
Niet als die Citroën verkoper, maar door je beroepskennis en vaardigheden kunnen anderen, in dit geval reddingsbrigadeleden, een graantje meepikken van jouw kennis. Zeker als het om een bijvoorbeeld levensbedreigende situatie handelt.

Het spreekwoord: "kennis is macht" is hier natuurlijk van toepassing.
;D

Natuurlijk is het leuk voor de reddingsbrigade, maar blijft het voor de agent ook leuk, en is het goed altijd met een ander zijn welzijn bezig te zijn. Als je daarop afknapt is je werk ineens ook niet zo leuk meer. Let op ik ken er ook een:  "Verandering van spijs doet eten"

Henk


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #43 Gepost op: 20 maart 2004, 22:51:39
Natuurlijk is het leuk voor de reddingsbrigade, maar blijft het voor de agent ook leuk, en is het goed altijd met een ander zijn welzijn bezig te zijn. Als je daarop afknapt is je werk ineens ook niet zo leuk meer. Let op ik ken er ook een:  "Verandering van spijs doet eten"

Henk

Henk,

juist door die verandering van spijs is en kan het leuk blijven. Omdat je als vrijwilliger bij reddingsbrigades een basaler hulpverlening geeft of kan geven is het leveren van eerste hulp voor mij daar "back to basic". Niet afgaan op de parameters van de scope, SaO2, tensie etc, maar simpel polsje voelen en kwaliteit bepalen. Kan soms zeer verhelderd werken.

Overigens heb ik het natuurlijk wel over mijn beroep ten opzichte van de reddingsbrigade. Ik denk dat dat natuurlijk anders is voor de politie en brandweer medewerkers.
Elke hulpverlening start met communicatie.