Politieagent en lid reddingsbrigade??

Auteur Topic: Politieagent en lid reddingsbrigade??  (gelezen 11045 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Merijn

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 21 oktober 2003, 20:43:05
Dus toch die 75 m. hmmmmm Ik geloof dat ik maar eens iets aan die conditie moet gaan doen. Zit als agent meer in de auto dan dat ik op straat loop dus dat schiet ook weer niet op.

Nou ja in ieder geval weet ik wat er gevraagd wordt.

De mensen die nu bij de brigade zitten, kunnen die dat ook???


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #21 Gepost op: 21 oktober 2003, 22:38:17
In ieder geval eens, als ze het examen ooit gehaald hebben ;D Dave en ik zijn allebij intructeur en haalden ooit de 100 m wel. (Nu nog wel denk ik...) Als je een goede slag hebt kom je heel efficiënt vooruit. De onderwater schoolslag is anders dan de bovenwaterslag. Je armen komen recht langs je lichaam en je handen naast je heupen, dan lang je buik en je borst weer naar voren. Armslag- beenslag -pauze. Met af zetten en duiken goed heb je meer dan de helft van het bad zonder een slag te zwemmen. Aan de overkant gekomen draai je je om zodat je je nog een keer kan afzetten. Op de laatste meters adem je beetje bij beetje uit, dan komt de lucht in je longen in beweging en heb je weer wat zuurstof. 90% techniek dus en de rest is conditie en dus goed voor je ;D

Henk


roel

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 40
  • Soms zit het mee, meestal zit het tegen.
    • KNRM wijk aan zee
Reactie #22 Gepost op: 22 oktober 2003, 17:25:06
De 75 meter heb ik helaas nooit gered, ik vond de 50 meter al ver genoeg. Dit red ik dus nog steeds als het moet dat is ongeveer een keer in de twee weken als iemand mij weer niet gelooft.
plv. schipper knrm wijk aan zee


Merijn

  • Gast
Reactie #23 Gepost op: 22 oktober 2003, 18:04:18
Tis denk ik ook gewoon een kwestie van doen. 75 meter is best een afstand alleen onder water weet je toch niet hoever he bent. Tenzij je de muur tegen komt.

Goed ga maar even trainen denk ik en dan over een jaar of 10 maar eens aanmelden. Misschien dat het dan gelukt is...die 75(!!!) meter.


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #24 Gepost op: 22 oktober 2003, 19:06:27
75 meter vind ik erg overdreven, 25m is meerdan genoeg wat mij betreft, dedagdat ik 75 m moet zwemmen om lid te blijven dan bedank ik. Ik ben lid van een vereniging en om lid te zijn moet ik alleen maar contributie betalen, en niet bedankt zijn door het bestuur.

9910001
9910001


kantjeboord

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 275
Reactie #25 Gepost op: 22 oktober 2003, 23:39:52
De 75 meter heb ik helaas nooit gered, ik vond de 50 meter al ver genoeg. Dit red ik dus nog steeds als het moet dat is ongeveer een keer in de twee weken als iemand mij weer niet gelooft.

He Roeltje, ook hier? Leuk!


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #26 Gepost op: 23 oktober 2003, 00:35:54
De 75 meter heb ik helaas nooit gered, ik vond de 50 meter al ver genoeg. Dit red ik dus nog steeds als het moet dat is ongeveer een keer in de twee weken als iemand mij weer niet gelooft.

 ??? Red je dat niet? En je bent redder.... ;D

je rookt zeker! En ik geloof je, hoor...


Henk


firemanr

  • Gast
Reactie #27 Gepost op: 23 oktober 2003, 07:43:32
??? Red je dat niet? En je bent redder.... ;D

je rookt zeker! En ik geloof je, hoor...


Henk
Zit ook een beetje tussen je oren of je het haalt of niet......toen ik nog dook en trainde in het zwembad, bleek het keerpunt in het zwembad altijd een grote drempel te zijn om "nog eens trug te zwemmen"........


corneeltje

  • Gast
Reactie #28 Gepost op: 23 oktober 2003, 16:27:18
Je stelt de vraag of je als politie agent zijnde bij een reddingsbrigade kan. Dat kan geen probleem beetje bijschoole enz. Maar wat al misschien is gezegt in andere worden je bent VRIJWILLIGER en als politie agent zijnde niet. Ik zit bij de WRB (Wassenaarse reddings brigade). Wij werken samen met de politie die hebben een eigen club mensen op het strand zitten met mooi weer, maar soms is het voor hun heel moeilijk te begrijpen dat wij niet alles kunnen wat zij willen. en ander soms ook. Dus kijk daar goed naar en anders ga je bij de strandpolitie want die kunnen ze overal ook heel hard gebruiken.

heel veel succes,
groetjes corneel


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #29 Gepost op: 23 oktober 2003, 17:33:15
Citaat
Een beetje bijschoole enz.

Nou stel je het een beetje te gemakkelijk voor. Je bent zo maar 2 jaar verder eer je de basis onder de knie hebt. Aan het strand misschien als uitkijk. Maar hier heb je nodig:

Marifoon bedieningscertificaat m,arcom B
Vaarbewijs 1 en 2
Ehbo (First Aid) en reanimatie
reddend zwemmen op niveau KNBRD diploma A
opleiding praktijk opstapper/bemanning/schipper

en dan hebben wij nog extra DAN en Rescue Training.

ff bijschoole??? Nou....uuh

Henk