Schietpartij Politiebureau - Amsterdam-West 14-10-2007

Auteur Topic: Schietpartij Politiebureau - Amsterdam-West 14-10-2007  (gelezen 31461 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #30 Gepost op: 14 oktober 2007, 20:47:01
Slotervaart wacht gespannen op identiteit dader
Uitgegeven: 14 oktober 2007 20:29
Laatst gewijzigd: 14 oktober 2007 20:30

AMSTERDAM - Bewoners van stadsdeel Slotervaart wachten gespannen af wie de inmiddels overleden dader is van het ernstige incident zondagochtend op politiebureau Slotervaart. Dat liet de stadsdeelraad zondagavond weten.
 
"Moeders gaan na of hun gezin nog compleet is", aldus een woordvoerster. De buurt is volgens haar in angstige afwachting.  

Stadsdeelvoorzitter Marcouch heeft in de loop van de middag op het stadsdeelkantoor gesproken met verschillende sleutelfiguren uit de buurt zoals buurtvaders en jongerenwerkers.

Die konden vervolgens met het feitelijke verhaal de buurt in. De imam van de moskee naast het politiebureau heeft op zijn beurt de moskeebezoekers geďnformeerd.

bron: nu.nl


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #31 Gepost op: 14 oktober 2007, 21:07:28
Haha oke


GN-5159

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 355
  • Zie Disclaimer onderaan
Reactie #32 Gepost op: 14 oktober 2007, 22:09:46
Geeft maar weer eens te denken... Ben je in je eigen bureau niet eens meer veilig. Gelukkig voor de betrokken collega's valt het letsel mee.
Er gaan zich hier in de regio nog een aantal collega's afvragen waarom zij nog steeds niet standaard gebruikmaken van de verstrekte veiligheidsmiddelen,
"omdat er toch nog nergens staat dat het moet". :P
Zo zie je maar weer, je weet nooit wat voor iemand je pad kruist.
DISCLAIMER: Alles is een grote leugen. Het hele leven is een leugen. Ik heb alles verzonnen, niets berust op waarheid. A


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #33 Gepost op: 14 oktober 2007, 22:17:15
Geeft maar weer eens te denken... Ben je in je eigen bureau niet eens meer veilig. Gelukkig voor de betrokken collega's valt het letsel mee.
Er gaan zich hier in de regio nog een aantal collega's afvragen waarom zij nog steeds niet standaard gebruikmaken van de verstrekte veiligheidsmiddelen,
"omdat er toch nog nergens staat dat het moet". :P
Zo zie je maar weer, je weet nooit wat voor iemand je pad kruist.

Ik draag hem altijd, als ik me dienst begin heb ik hem aan. Ik denk in dit geval dat het de collega ook gered heeft. Want een steek in de buik en twee in de rug. Zonder vest zou je dat toch niet overleven denk ik.

En inderdaad bij ons op het bureau heb je ook van die collegas die het vest niet dragen met de zelfde reden, "HET STAAT NERGENS DAT HET MOET".

mvg
Mike


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #34 Gepost op: 14 oktober 2007, 22:19:13
Nu 'valt het nog mee' dat deze agente een vuurwapen had. In de meeste bureau's (dan spreek ik voor Utrecht) wordt de balie bemand door mensen van de afdeling service. Deze zijn bijna altijd onbewapend... In sommige grotere bureau's hebben ze pepperrpay en een korte wapenstok, maar dan houdt het toch echt op.  :|


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #35 Gepost op: 14 oktober 2007, 22:22:53
In het Amsterdamse word de balie over het algemeen gedaan door een surveillant. Dus ook alleen pepperspray en wapenstok. Maar de acherwacht bestaat meestal uit minimaal een vuurwapen dragende.

mvg
Mike


SIGMARTIJN

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 46
Reactie #36 Gepost op: 15 oktober 2007, 07:37:07
Verschrikkelijk voor die agenten, belaagd worden in je eigen buro, waar het een veilige haven hoort te zijn... :-X
sterkte aan alle betrokkenen, en een voorspoedig herstel voor die agenten!!
Respect trouwens voor het vuurwapengebruik, ik denk niet dat het mee zal vallen om in zo'n gekkenhuis dan nog gericht te schieten als je ook nog eens zelf neergestoken bent....
Als je met het antwoord kunt omgaan, kun je alles vragen


mon3aantje

  • Inspecteur, Politie eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
Reactie #37 Gepost op: 15 oktober 2007, 21:46:22
Ik draag hem altijd, als ik me dienst begin heb ik hem aan. Ik denk in dit geval dat het de collega ook gered heeft. Want een steek in de buik en twee in de rug. Zonder vest zou je dat toch niet overleven denk ik.

En inderdaad bij ons op het bureau heb je ook van die collegas die het vest niet dragen met de zelfde reden, "HET STAAT NERGENS DAT HET MOET".

mvg
Mike



Zo heel af en toe wil toch de gemakzucht er in sluipen door het vest niet aan te trekken. In Hollands-Midden hebben we sinds december 2006 veiligheidsvesten en ondanks dat die dingen nou niet zo super comfortabel zitten draag ik hem toch tijdens 9 van de 10 diensten. Ik hoor ook vaak de reacties op de werkvloer van: "ach tijdens een vroege dienst draag ik dat ding niet" Helaas worden we nu door dit vreselijke incident weer met de neus op de feiten gedrukt en zie je maar dat je er voor moet zorgen dat je altijd een vest moet dragen. Echter hoorde ik de persconferentie van korpschef Welten dat de long geperforeerd was van de vrouwelijke brigadier. ik vraag me dan toch af of zij wel een vest aan gehad heeft maar dat verder terzijde.
Ik wens de collega's in elk geval erg veel sterkte de komende tijd.

Dit was de persconferentie van de driehoek vanmiddag:
http://www.dumpert.nl/mediabase/29265/1546a3ef/persconferentie_amsterdamse_driehoek.html


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #38 Gepost op: 15 oktober 2007, 22:36:13
http://www.telegraaf.nl/binnenland/72994011/Roep_om_landelijke_richtlijn_politievesten.html

ma 15 okt 2007, 21:52
Roep om landelijke richtlijn politievesten
LEUSDEN - De politiebond ACP wil dat er een landelijke richtlijn komt waarin staat in welke situaties een agent een veiligheidsvest moet dragen. Voorzitter Gerrit van de Kamp denkt dan behalve aan horecadiensten in het weekeinde en risicovolle voetbalwedstrijden ook aan een mogelijke draagplicht in politiebureaus in risicowijken.

De bonden zullen daarover donderdag overleggen met minister Guusje ter Horst (Binnenlandse Zaken). De discussie over een draagplicht voor veiligheidsvesten loopt al langer en is dus geen reactie op het „betreurenswaardige” incident in het politiebureau in het Amsterdamse stadsdeel Slotervaart, benadrukte Van de Kamp maandag. Hij wil ook niet de suggestie wekken dat het drama met de vesten voorkomen had kunnen worden.

Een veiligheidsvest, dat primair bedoeld is om messteken tegen te houden, is soepeler en lichter dan kogelwerende vesten.


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #39 Gepost op: 15 oktober 2007, 23:24:51
'Bilal B. leed aan schizofrenie'
Uitgegeven: 15 oktober 2007 20:44
Laatst gewijzigd: 15 oktober 2007 23:05

HILVERSUM - Bilal B. die afgelopen weekeinde twee agenten neerstak en daarop zelf werd doodgeschoten, leed aan schizofrenie. Dit zeggen de ouders en familie van B. in een persverklaring op de website van het NOS Journaal.
ANP

De psychische stoornis is volgens de verklaring vastgesteld in april toen Bilal via een rechterlijke machtiging gedwongen werd opgenomen in een psychiatrische instelling. Dat gebeurde na een 'aantal escalaties'. Volgens de familie leed Bilal al sinds 2003 aan een psychische stoornis.

Terugkeer

Na een aantal maanden is Bilal voorwaardelijk uit de kliniek ontslagen, tot grote ontevredenheid van de familie. "Hij maakte nog niet de indruk helder te zijn en klaar te zijn om weer in de maatschappij terug te keren."

Bron: Nu.nl