Zeer grote brand Elleboogkerk - Amersfoort 22-10-2007

Auteur Topic: Zeer grote brand Elleboogkerk - Amersfoort 22-10-2007  (gelezen 36727 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

free3

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 447
Reactie #40 Gepost op: 23 oktober 2007, 10:07:04
mooie foto's hoor peter  O0 O0
hoofdbrandwacht/chauffeur rode kruis alkmaar ehbo met AED-bedienaar


Daanaan

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 172
Reactie #41 Gepost op: 23 oktober 2007, 10:24:13
'Brandweer Amersfoort kwam erg laat'

De gemeente Amersfoort zal gaan onderzoeken of de brandweer snel genoeg bij de verwoestende brand in het Armando Museum was. Volgens getuigen heeft het een lange tijd geduurd voordat de brandweer was gearriveerd. Het Armando Museum werd door de brand compleet verwoest. Een groot deel van het werk van schilder en dichter Armando en werken van andere kunstenaars gingen in rook op.

De schade loopt op in de miljoenen. Ongeveer 50 bewoners van de huizen rond het museum hebben in het gemeentehuis hun nacht kunnen doorbrengen. Daar was opvang geregeld. De brandweer heeft inmiddels de brand onder controle, maar het blijft gevaarlijk rond het museum, omdat de toren in kan storten.

Bron: fok.nl


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #42 Gepost op: 23 oktober 2007, 20:27:48
Nu een reportage over "wat er mis ging" met de brandbestrijding  op NED 2 bij netwerk

Onze vriend Fred vos weet wat er loos is
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #43 Gepost op: 23 oktober 2007, 20:35:19
Het is ook zo makkelijk om de brandweer in de hoek te "schoppen" goed doen ze/we het toch nooit.


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #44 Gepost op: 23 oktober 2007, 20:39:33
Hmmm, ik heb deze "persoon" nog nooit positief over hulpverleing horen praten.  Hij  heb het ook over grote branden die die brandweer bijna nooit kan tegen houden  :-X ???
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


fire dept vincent

  • Gast
Reactie #45 Gepost op: 23 oktober 2007, 20:40:40
tsja.. De (loco)burgemeester zegt ook wat dingen verkeerd kwa brandweertechnies over bijvoorbeeld de waterwinding..

En ja ik denk zelf dat Fred Vos toch dingen zegt waar we wat van kunnen leren (ookal zegt hij het soms net verkereerd zodat we het net anders opvatten)


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #46 Gepost op: 23 oktober 2007, 20:42:42
tsja.. De (loco)burgemeester zegt ook wat dingen verkeerd kwa brandweertechnies over bijvoorbeeld de waterwinding..


Kun je dat een loco kwalijk nemen?


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #47 Gepost op: 23 oktober 2007, 20:43:53
tsja.. De (loco)burgemeester zegt ook wat dingen verkeerd kwa brandweertechnies over bijvoorbeeld de waterwinding..

En ja ik denk zelf dat Fred Vos toch dingen zegt waar we wat van kunnen leren (ookal zegt hij het soms net verkereerd zodat we het net anders opvatten)
Het probleem is dat de man altijd alle korpsen over 1 kam scheert en alles in het zelfde hoekje plaatst, best makkelijk als je altijd met het zelfde stempel werkt .  Al die conclusie's die al getrokken worden, terwijl de laatste brandweerwagen net weg is.
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


fire dept vincent

  • Gast
Reactie #48 Gepost op: 23 oktober 2007, 20:46:07
Kun je dat een loco kwalijk nemen?

nee en ja.. ik bedoel als je ergens niet echt verstand van hebt dan kan je daar beter geen uitspraak over doen ipv. doen alsof je het wel weet  ;)


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #49 Gepost op: 23 oktober 2007, 22:19:11
http://player.omroep.nl/?serid=23

De uitzending van Netwerk.